صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۲ - 25 June 2023
رشد محتوای داخلی از اهداف شبکه ملی اطلاعات است و به گفته‌ی مسوولان این حوزه، با سرمایه‌گذاری عظیمی که در بخش دسترسی اپراتورهای سیار صورت گرفته، ترافیک VOD با رشد چهار برابری مواجه شده است.
کد خبر: ۹۰۹۶۵۴۴
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، رشد محتوای داخلی از اهداف شبکه ملی اطلاعات است و به گفته‌ی مسوولان این حوزه، با سرمایه‌گذاری عظیمی که در بخش دسترسی اپراتورهای سیار صورت گرفته، ترافیک VOD با رشد چهار برابری مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، شبکه ملی اطلاعات یک زیرساخت یا به‌عبارتی یک سخت‌افزار است که نیازمند تولید محتواست. محتوایی که طبیعتا یک نهاد یا سازمان خاص نمی‌تواند اساسا متولی آن بشود؛ چراکه این محتوا باید آنقدر گسترده باشد که بتواند نیاز فکری، فرهنگی و حتی سرگرمی مردم را پاسخگو باشد. در این شرایط، مسلما کسی بهتر از خود مردم نمی‌توانند تولیدکننده نیازهای محتوایی کشور باشند.

در این راستا بهزاد اکبری - عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت - اخیرا با بیان این‌که رشد محتوا و خدمات داخلی از اهداف مهم شبکه ملی اطلاعات است که با ایجاد زیرساخت‌ها رشد فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند، گفت: رشد اپلیکیشن‌های موبایل تولیدی در ایران، تقریبا از سه سال گذشته رشد نمایی به خود گرفته است.

وی، توسعه دسترسی پهن باند در ایران را اکنون در اختیار کسب‌وکارهای فعال در این حوزه دانست که می‌خواستند انواع خدمات پهن باند را توسعه دهند که قبلا این زیرساخت‌ها نبود و اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری عظیمی که در بخش دسترسی اپراتورهای سیار صورت گرفته، بسیاری از فراهم‌کنندگان محتوا و خدمات پهن‌باند که قبلا نمی‌توانسته‌اند شکل بگیرند، طی دو سال گذشته شکل گرفته‌اند.

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت هم‌چنین خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته، رشد ترافیک VOD بیش از ۴۰۰ درصد بوده است و در استفاده از محتوای آنلاین و زنده تصویری نیز رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را داشتیم. ضمن این‌که همین محتوا نیز با افزایش کیفیت روبرو بوده و از حالت SD به سمت HD رفته است.

این در حالی است که صابر فیضی - مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران- پیش از این درباره وضعیت تلویزیون‌های اینترنتی اظهار کرده بود: در حال حاضر با وجود این‌که تلویزیون‌های اینترنتی حدود پنج سال است که مجوز گرفته‌اند، اما جایگاهی را که باید داشته باشند، ندارند؛ درواقع در مقایسه با سایر محتواهای اینترنتی، IPTV ها مشتری آن‌چنانی ندارند.

وی‌ در ادامه، به لزوم تولید محتوا برای پیشرفت تلویزیون‌های اینترنتی تاکید و بیان کرد: پیشرفت تلویزیون‌های اینترنتی وابسته به محتواست، اگر محتوایی باشد که مردم به آن علاقه‌مند شوند، مطمئنا تلویزیون‌های اینترنتی هم رشد خواهند کرد. رشد تلویزیون‌های اینترنتی بد نبوده، اما خیلی کند است و لزوم آن هم تولید محتواست. محتوای لازم برای پیشرفت IPTV ها را هم همه باید تولید کنند و فقط شرکت‌ها نیستند که می‌توانند در این زمینه نقش داشته باشند.

تلویزیون‌های اینترنتی که یکی از بخش‌های مهم محتوایی شبکه‌ ملی اطلاعات به شمار می‌روند، نیازمند تولید محتوا از طرف شرکت‌ها و هم‌چنین سایر ذی‌نفعان هستند. در تعریف  IPTV آمده است که تلویزیون اینترنتی یا تلویزیون پروتکل اینترنت (Internet Protocol Television) ، مخاطب را قادر می‌کند با خریداری و اتصال یک ست‌تاپ باکس به دستگاه تلویزیون خود و پرداخت حق اشتراک ماهانه، از خدماتی مانند دسترسی به آرشیو فیلم‌ها و سریال‌ها، موسیقی، پخش زنده، خرید اینترنتی، بازی آنلاین، بانک آنلاین و غیره بهره‌مند شوند.

فناوری تلویزیون اینترنتی در دنیا موضوع چندان جدیدی نیست و بسیاری از کشورهای پیشرفته چند سالی است که از آن بهره می‌برند، اما در حالی که این فناوری در ایران تقریبا از سال ۱۳۸۰ راه‌اندازی شد، زمان بسیاری صرف دریافت مجوز شده و به‌دلیل تعدد متولی برای این موضوع هم‌چنان نتوانسته پیشرفت زیادی را شاهد باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظرات