صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - 04 June 2023
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر اهمیت اقتصاد هنر در توسعه استان گفت: نقش حوزه فرهنگ و هنر در توسعه اقتصادی کردستان احیا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۹۸۳۰۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  جلال قلعه شاخانی  در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نقش حوزه فرهنگ در توسعه اقتصادی استان مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد نقش تاثیرگذار سینما در توسعه اقتصادی هند هستیم، ادامه داد: ۲۳ درصد اقتصاد کشور‌های اروپایی در حوزه فرهنگ و هنر تامین می‌شود و این مهم نشان دهنده جریان سازی اقتصادی در توسعه کشورهاست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه کردستان غنای فرهنگی دارد، عنوان کرد: متاسفانه این استان با پیشینه و سبقه تاریخی فرهنگی نتوانسته است در توسعه اقتصادی استان نقش تاثیرگذاری ایفا کند.

قلعه شاخانی به راه اندازی دبیرخانه بازار هنر در راستای توسعه اقتصادی استان اشاره و تصریح کرد: بازار هنر دربردارنده نمایشگاهی از آثار هنری هنرمندان استان با عنوان حراج هنری است که در آن آثار و تولیدات هنری با قیمت مناسب عرضه می‌شود تا مردم محصولات فرهنگی و هنری را در سبد خانواده خود تعریف کنند.

وی از تامین یارانه هنری برای اجرای این طرح خبر داد و اضافه کرد: بر همین اساس صندوق اعتباری هنر ۲۰ درصد ارزش آثار هنری عرضه شده در این نمایشگاه را در قالب یارانه هنر تقبل کرده است و مردم می‌توانند آثار هنرمندان استان را با تخفیف و به قیمت مناسب خریداری کنند.

قلعه شاخانی همچنین به گذر فرهنگ و هنر نیز اشاره و ذکر کرد: گذر فرهنگ و هنر بازار دائمی برای عرضه محصولات فرهنگی است که با همکاری شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب مجتمع تجاری عملیاتی می‌شود و محلی برای عرضه تمام محصولات فرهنگی و هنری از جمله اجرای موسیقی، تئاتر، اکران فیلم و فروش آثار هنری است.

وی با اشاره به فعال شدن کمیته‌های اقتصاد فرهنگ و هنر در استان اضافه کرد: بر همین اساس با مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی می‌توان از ظرفیت اقلیم کردستان عراق در جهت عرضه محصولات هنری، کمک به اشتغال و بازار‌های جدید برای عرضه تولیدات هنرمندان استان امیدوار بود تا نقصان شبکه توزیع و فروش آثار هنرمندان جبران شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی و پایتخت موسیقی ایران این ظرفیت را دارد که تمام ساز‌های خاورمیانه در استان تولید و در قالب کسب و کار‌های نوین حمایت شود.

قلعه شاخانی با بیان اینکه برای توسعه بازار هنر نیازمند حمایت هستیم، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در بلندمدت بر اساس نیاز مخاطب، بازار و ضرورت حوزه فرهنگ و هنر، آثار فرهنگی و هنری تولید و عرضه شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات