صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 07 June 2023
اکنون شاهد این هستیم غربی ها بر روی تداوم انقلاب وتحول آن مطالعه می کنند و این نشان می دهد دنیا به انقلاب و نقش آن در بیداری مردم دنیا توجه دارد.
کد خبر: ۹۰۹۸۹۸۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا،‌امروز در اولین کارگاه آموزشی مسئولین برنامه ریزی و نظارت استانها که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد با اشاره به 19 دی روز قیام خونین مردم قم گفت: اگر بخواهیم فهم درستی از انقلاب داشته باشیم، لازم است نگاه اجمالی به تاریخ کنیم، غربی ها تاریخ را به ادواری مختلف تقسیم و پایان آن را فراگیری دوره جریان سرمایه داری برآورد کردند.

مدیر دفتربرنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه اظهارداشت: بعضی ها معتقدند که تحولات تاریخ را باید از منظر تفکر انبیاء الهی تفسیرکنیم، چون انبیاء درتحولات تاریخ اثر گذار بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا گفت: اما بر اساس فلسفه تاریخ، انقلاب اسلامی توانسته نقطه عطفی در جریان سازی و تحولات منطقه ایجاد کند. درحال حاضر همه حوادث درمنطقه و فروپاشی نظام مارکسیستی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی بوده، اگر چه ما اطلاعات درستی از تفکر انقلاب و امام راحل نداریم.

مدیر دفتربرنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه اظهارداشت: معتقدیم، انقلاب اسلامی  برگرفته از اندیشه امام راحل و حوزه بوده که توانست تحولاتی در مسائل سیاسی و فرهنگی ایجاد کند و معتقدین براین باورند که دنیا نه تنها با تفکر سرمایه داری به پایان نخواهد رسید، بلکه معتقدند دنیا با ظهور حکومت مهدوی به پایان خواهد رسید و این مسئله نیاز به تبیین و ارائه نظریه دارد و صرفا با معجزه نمی توان متکی بود.

وی افزود: در این شرایط فعلی از حوزه انتظار است که ثابت کند، براساس قوانین دینی و اسلامی می توان در جهان حکومت کرد و قوانین را اجرا نمود و در عین حال  پاسخ گوی نیاز ها بود.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی با اشاره به نقش حوزه برای تحول در جامعه اسلامی و جهان گفت: در موضوع تحول حوزه، باید دنبال دو واژه پاسخ گویی به نیاز و حرکت به سمت حوزه تمدن ساز بود. پاسخ گویی به معنای تمدن سازی است. امروز حوزه داعیه دار این بحث مدیریت جدید است.

مدیر دفتربرنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه اظهارداشت: مجموع تحول و حرکت به سمت حوزه تمدن ساز درسند چشم انداز و برنامه 5 ساله وجود دارد.

وی افزود: دردوره ای قرارداریم که پایان تاریخ بر دو نظریه مارکسیستی و عدالت خواه و نظام سرمایه داری شکست خورده است و علت آن ناکارآمدی برنامه های این نوع تفکرات است.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا گفت: درشرایطی قرارداریم دو تفکری که پایه های آن الحاد بوده است، با شکست مواجه شده و شاهد سقوط آن هستیم؛ اما بعد این قضیه ما دنبال تحولی براساس اسلام ناب هستیم و داعیه دار آن حوزه های علمیه هستند.

مدیر دفتربرنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه اظهارداشت: حوزه برای تداوم انقلاب، تبیین مبانی اسلام و نقش آن برای حکومت نقش اساسی دارد.

وی افزود: در حال حاضر جریان های غرب گرا به دنبال از بین بردن تفکر اسلامی و انقلاب هستند و هر طوری هست می خواهند این تفکر را ازبین ببرند، ولی دراین بین حوزه نباید ساکت بنشیند و لازم است برای تحول در دنیا و تبیین قوانین اسلامی تلاش کند.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا گفت: در حال حاضر 40 سال از پیروزی انقلاب گذشته و همین نشان می دهد که انقلاب درجهان برکات زیادی داشته است که ازجمله آن بیداری مستضعفین در برابر ظلم بوده است.

به گزارش حوزه نیوز، مدیر دفتربرنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه اظهارداشت: اکنون شاهد این هستیم غربی ها بر روی تداوم انقلاب و تحول مطالعه می کنند و این نشان می دهد دنیا به انقلاب و نقش آن در بیداری مردم دنیا توجه دارد و همین مسئله نقش حوزه را سنگین کرده است و لازم است برای تبیین اهداف انقلاب و نقش تحولی آن تلاش بیشتری انجام دهد.

ارسال نظرات