صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 08 June 2023
رزمنده دوران دفاع مقدس تاكيد كرد : اقتدار رهبري ، انسجام و وحدت ملي و تفكر انقلابي سه عاملي بود كه دشمن در محاسبات خود به آن توجه نكرده بود و همين بي توجهي ، باعث ناكام ماندن دشمن در رسيدن به اهداف خود درجنگ بود .
کد خبر: ۹۰۹۹۲۹۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ دكتر يحيي نيازي رزمنده  و بي سيم چي شهيد كاوه نبيري در لشگر17 علي ابن ابيطالب (ع) استان مركزي در مراسم بازخواني عمليات كربلاي 5 درمسجد الزهراء اراك، گفت : سلسله عمليات هاي كربلاي 4، 5 ، تكميلي كربلاي 5 و كربلاي 8 بايد در يك پكيج و يك بسته به هم پيوسته مورد بررسي قرار گيرد.

وي در ادامه افزود : وقتي انقلاب اسلامي به رهبري يك مرجع تقليد جامع شرايط به پيروزي رسيد، خيلي ها در سطح جهان دچارغافلگيري شدند و همين باعث شروع توطئه هاي دشمنان در سطح كشور ازجمله ترورها و... شد.

نيازي همچنين گفت : دشمنان در31 شهريور ماه با هدف اشغال و تصرف سه روزه ايران وارد يك جنگ نابرابر شدند و البته همين دشمن در محاسبات خود، مردم و جوانان غيور ايران را در نظر نياورده بود. و اين امر باعث شد كه در روزهاي اول حدود يك هفته پشت درهاي شهر خرمشهر بمانند.

وي اضافه كرد: عمليات طريق القدس آغاز يك سازماندهي نيروهاي نظامي ايران در دفاع مقدس بود و پس از اين عمليات حدود 70 روستا در منطقه بستان از اشغال رژيم بعثي بيرو ن آمد.

رزمنده دوران دفاع مقدس تاكيد كرد : بعد از عمليات بيت المقدس و آزاد سازي خرمشهر دشمن متوجه شد كه درمحاسبات خود دچاراشتباه شده و ازاين ايام به بعد، جنگ شكل فرسايشي به خود گرفت.

وي به سال 65 و سال سرنوشت ساز جنگ پرداخت و گفت : در اين سال برنامه ريزي براي انجام يك عمليات مهم و حياتي در حال انجام بود و ايران به دنبال عملياتي بود كه بتواند با آن منطقه مهمي را بدست بياورد، تا برگ برنده اي را داشته باشد.

دكترنيازي تصريح كرد : امام خميني (ره) با نگاه عميقي كه به مسائل مختلف داشتند شعار(جنگ جنگ، تا رفع فتنه ) را در سال 64 دادند و در شهريورهمين سال به سپاه دستور تشكيل سه نيروي هوائي ، دريائي و زميني را دادند.

اين رزمنده تاكيد كرد : اقتدار رهبري ، انسجام و وحدت ملي و تفكر انقلابي سه عاملي بود كه دشمن در محاسبات خود به آن توجه نكرده بود و همين بي توجهي ، باعث ناكام ماندن دشمن در رسيدن به اهداف خود درجنگ بود .

وي به عمليات كربلاي 4 پرداخت و گفت : در سوم دي ماه و درست چند ساعت پس از آغاز عمليات كربلاي 4 فرمانده هان به اين نتيجه رسيدند كه اين عمليات قابل اجرا نيست و عدم غافلگيري در اين عمليات براي كشور محرز نشده بود .

نيازي تاكيد نمود : دوران جنگ و دفاع مقدس به مانند يك طلاي نابي است كه همه حقايق آن در كنارهم، قابل دفاع است و اين جنگ داراي يك منطق قابل دفاع بوده و برخي حوادث و حرفهاي غير واقعي كه عليه جنگ زده مي شود، جفائي به دفاع مقدس خواهد بود.

دكتر نيازي به كربلاي 5 پرداخت و تصريح كرد : ايران در دوران جنگ تحميلي، هر سال يك عمليات بزرگي را برنامه ريزي مي كرد و دشمن بعد ازعمليات كربلاي 4 ؛ به خيال خودش فكركرده بود كه تا يكسال ديگرعملياتي در كار نخواهد بود و درعمليات كربلاي5 از اصل غافلگيري عليه دشمن استفاده شد.

وي به منطقه عمليات كربلاي 5 اشاره و افزود : انتخاب محل عمليات كربلاي 5 كه يك منطقه مهم و حياتي براي هر دو طرف بود، باعث مي شد كه ما هرچقدر به بصره نزديك بشويم ؛ فشار را به عراق جهت گرفتن امتياز بيشتر خواهيم كرد و عراق هم به دنبال برداشتن اين فشار از روي بصره بود.

اين رزمنده دوران دفاع مقدس گفت : از اوايل دي ماه سال 65 تا اوايل ارديبهشت ماه سال 66 ، اين منطقه شاهد سخت ترين و نفس گيرترين دوره هاي جنگ بود ؛ كه در نهايت ماشين جنگي عراق منهدم مي شود و بعد از همين اتفاق، عراق برخي شروط ما را پذيرفت و دنيا متوجه شد كه صدام ديگر عامل  پيروزي آنها در جنگ مقابل ايران نيست.

دكتريحيي نيازي بازخواني دوران دفاع مقدس را لازم و ضروري دانست و اضافه كرد : بازخواني وبازشناسي وقايع دفاع مقدس بايد مشخص شود كه براي چه منظوري ، توسط چه كساني و براي تحقق چه هدفي انجام خواهد شد.

وي همچنين تاكيد كرد : بخشي از بازخواني ها، مثل حادثه كربلاي 4 كه كاملا جنبه درس آموزي دارد بايد در مراكز نظامي و يا محافل تخصصي مورد تحليل قرار بگيرد و فرمانده هان نيز بايد پاسخگوي اين عمليات پيچيده باشند .

ارسال نظرات