صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - 02 July 2023
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه مردم پس از انقلاب اسلامی هویت پیدا کردند، گفت: در عین حال ما هنوز به آرمان‌های انقلاب اسلامی نرسیده‌ایم و با برخی از این آرمان‌ها فاصله زیادی داریم.
کد خبر: ۹۰۹۹۶۸۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸

حجت‌الاسلام والمسلمين سید ابوالحسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با بسیج - منطقه خوزستان اظهار کرد: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در دهه فجر امسال جشن می‌گیریم. انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای جهان معاصر در جهان مطرح و در تاریخ، یک رویداد استثنایی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته است و مهم‌ترین آن این است که مردم بعد از پیروزی انقلاب شخصیت پیدا کردند. قبل از پیروزی انقلاب، مردم به هیچ وجه در تصمیم‌گیری‌های کشور نقش نداشتند و تصمیم‌گیری‌های کشور در خارج از مرزها در آمریکا، انگلستان و اسرائیل گرفته و اجرایی می‌شد. انتخابات داخل کشور نیز یک انتخابات فرمایشی بود و نه به قانون اساسی کشور در آن دوران عمل می‌شد و نه اینکه کمترین حرمتی برای مردم در آن دوران قائل بودند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: مطلبی که در آن زمان در نظر داشتند، خدمت بیشتر به آمریکا برای تثبیت پایه‌های قدرت‌شان بود. بعد از انقلاب مردم هویت و شخصیت پیدا کردند، فهمیدند که اراده و تصمیم آن‌ها است که تعیین کننده است. مساله بازگشت به دین و معنویت نیز در دوران بعد از انقلاب اسلامی مطرح است؛ نه به این معنا که قبل از انقلاب دین و معنویتی وجود نداشت، بلکه این مسائل به صورت حاشیه‌ای مطرح بودند و در دوران پیش از انقلاب شاهد حاکمیت دین در این سطح نبودیم.

حسن‌زاده تاکید کرد: نفی استبداد و نفی سلطه بیگانه و استکبار از دستاوردهای بسیار مهم انقلاب اسلامی است. جهش‌های فوق‌العاده علمی در رشته‌های مختلف داشته‌ایم و این مسائل به هیچ وجه با یک پیشرفت معمولی قبل از انقلاب به دست نمی‌آمد. امروزه در رشته‌های مختلف، سهم بالایی در تولید علم داریم.

وی خاطرنشان‌کرد: در عین حال ما هنوز به آرمان‌های انقلاب اسلامی نرسیده‌ایم و با برخی از این آرمان‌ها فاصله زیادی داریم. باید در راه آرمان‌های انقلاب تلاش و جدیت داشته باشیم تا بتوانیم این آرمان‌ها را عملی کنیم و فاصله خود را با آنچه در ابتدای انقلاب برای خود ترسیم کرده‌ایم، کم کنیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه قطعا انقلاب تاثیر بسیاری در منطقه و خاورمیانه داشته است، گفت: در تمام کشورهای منطقه مساله بیداری و آگاهی، مساله ارزشمندی است که ناشی از انقلاب اسلامی بوده است. به طور مثال لبنان کشوری است که رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه از سوی این کشور احساس خطر نمی‌کرد و هر زمان که اراده می‌کرد تا بیروت می‌آمد اما امروز لبنان به عنوان یکی از کشورهای مهم محور مقاومت مطرح است.

حسن‌زاده افزود: مساله بیداری موضوعی است که در کشورهایی که از انقلاب تاثیر گرفته‌اند، مطرح است. امیدواریم در کشورهایی مثل عراق، لبنان و یمن، روز به روز بیشتر شاهد تاثیرگذاری انقلاب اسلامی باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات