صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09 June 2023
حجت الاسلام محسن سعیدی جدا: جامعه ای که عاری از هر گونه فساد باشد، مصداق بارز مدینه فاضله است که در زمان حاضر نه مدینه فاضله پیدا می شود و نه چنین جامعه ای وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۹۹۸۳۲
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجاب در کشور مخصوصا در چند دهه اخیر تبدیل به معضل شده و هر روز وضع حجاب بدتر می شود و نمی شود مسئله حجاب را تعبیر به بی حجابی کرد بلکه بهترین تعبیر بد حجابی است.

برای کنترل وضع حجاب در وهله اول باید خانواده ها قدم برداشته و با تربیت صحیح فرزند و الگو گرفتن از اهل بیت علیم السلام و مخصوصا زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها که نمونه بارز انسان کامل وبهترین الگو برای بشریت و من جمله خانم ها می باشد دِین خودشان را به دین و اسلام بپردازند.

مسئولین نهادهای فرهنگی بخصوص وزارت ارشاد باید به مسئله حجاب در جامعه اهمیت بدهند، اگر ریشه بد حجابی در جامعه رواج پیدا کرده و تبدیل به فرهنگ غلط شود هر روز باید شاهد سوار شدن دخترهای بزک شده به ماشین جوانان لااوبالی شویم، قطعا کمترین و در عین حال پرخسارت ترین تبعه چنین کاری شیوع و گسترش بیماری خانمان سوز ایدز که سالانه چندین هزار نفر را به کام مرگ می کشاند، است.

بی حجابی در خانم ها دارای عوامل گوناگونی می باشد که پیروی از هوی و هوس های نفسانی و خودنمایی از مهمترین آنها می باشد.

جسم لطیف و زیبایی ظاهری زنان اگر همراه با آرایش ولباس های زیبا و حرکت های مهیج در بین نامحرمان باشد، مفاسد چنین کاری جامعه را آلوده خواهد کرد طوری که اگر جوان کمی بی دین و لااوبالی باشد در فرصت های مناسب متعرض چنین دخترانی خواهد شد.

پیروی از هوی و هوس

در نهان انسان غرائض و امیال گوناگونی وجود دارد که برای ادامه حیات او ضرورت داشته و اگر سرچشمه این غرائض پیروی از هوی و هوس های غلط از جمله تنوع آرایش، لباس و خودنمایی در جامعه باشد و هدف از این کارهای غلط چه ارائه خود به مردان باشد و چه نباشد قطعا جوانان بی غیرت دنبال خوش گذرانی و لذت جویی هستند؛ در شرع اسلام آرایش برای شوهر جایز می باشد.

از دیگر عامل مهم برای بدحجابی در جامعه می توان به تهاجم فرهنگی که غربی ها برای کنترل جامعه اسلامی این فرهنگ غلط و مبتذل را با ابزارهای گوناگون جایگزین فرهنگ ناب اسلامی می کنند و تا جایی هم پیشرفت کرده اند، می باشد اما امیدواریم با تدبیر مسئولین و هوشیاری خانواده ها، این تفکر حیله گرایانه مستکبرین خنثی شود.

با وجود فتاوای مراجعین اعظام تقلید به حرام بودن استفاده از ماهواره، کماکان مردم از این ابزار که غیر از ترویج بی حیایی، بی عفتی و بی غیرتی نیست، استفاده می کنند.

 مسئولین در قدم اول باید فرهنگ استفاده صحیح از ماهواره و فضاهای مجازی را به مردم آموزش دهند و اگر فرهنگ صحیح استفاده از اینها برای مردم مهیا شود شاهد بهبود جامعه در وضع حجاب خواهیم بود.

اگر مسئولین جلوی فسادهای گوناگون مانند: مواد مخدر اعم از هروئین و تریاک، قتل و.. را در جامعه می گیرند باید برای وضع حجاب هم تدبیری بیاندیشند و الا شاهد تنوع طلبی برای دختران و پسران خواهیم بود که نتیجه چنین کاری جز طلاق و سست شدن بنیان خانواده نیست.

صداسیما می تواند بهترین نقش را با ساختن برنامه های متفاوت و متنوع در مورد بهتر شدن وضع حجاب اجرا کند و خانواده ها هم با تربیت صحیح و کنترل فرزندان می توانند در بهبود جامعه نقش ایفا کنند.

امیدواریم هر گونه فساد من جمله فسادهای اخلاقی از کل عالم خاکی بالاخص از جامعه ما ریشه کن شود و شاهد بهتر شدن جامعه باشیم ان شاءالله.

و من الله توفیق

حجت الاسلام محسن سعیدی جدا

کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی

ارسال نظرات