صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - 03 July 2023
عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: در شرایط کنونی که در جنگ اقتصادی قرار داریم، پیوستن به کنوانسیون پالرمو موجب خواهد شد که فشار‌های اقتصادی به ایران افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۹۱۰۱۲۶۰
|
۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رضا باقرزاده ظهر امروز در نشست خبری تشکل‌های حوزوی با موضوع بررسی کنوانسیون پالرمو در سالن جلسات خبرگزاری حوزه با اشاره به ویژگی‌های این کنوانسیون اظهار کرد: کنوانسیون پالرمو در سال ۲۰۰۰ به تصویب رسید و پیوستن به این کنوانسیون برای کشور‌ها در وضعیت عادی تهدید زیادی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: نباید وضعیت کنونی ایران را با کشور‌های دیگر مورد مقایسه قرار داد، ایران اکنون مورد تحریم‌های آمریکا است و پیوستن به کنوانسیون‌هایی همچون پالرمو در وضعیت کنونی یک تهدید برای ایران به شمار می‌رود.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: کنوانسیون ان پی تی قرار بود که تنها برای منع رسیدن کشور‌ها به سلاح هسته‌ای باشد، اما اکنون این کنوانسیون به ابزاری محدود کننده برای کشورمان تبدیل شده است و هیچ منفعتی ندارد.

باقرزاده با اشاره به حرام بودن پیوستن به کنوانسیون پالرمو اظهار کرد: رد طرح پیوستن به این کنوانسیون در شورای نگهبان نشان داد که پیوستن به آن کاری غیر شرعی است، ارجاع آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها برای این است که مشخص شود که آیا وضعیت کنونی آن قدر اضطراری است که با وجود غیرشرعی بودن لازم باشد به آن بپیوندیم.

وی ادامه داد: پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو موجب می‌شود که ایران به ضابطی برای نهاد‌های قضایی بین المللی تبدیل شود و در آن صورت فشار‌ها به کشورمان بیشتر خواهد شد، در شرایط کنونی که در جنگ اقتصادی قرار داریم، پیوستن به کنوانسیون پالرمو موجب خواهد شد که فشار‌های اقتصادی به ایران افزایش پیدا کند.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: یکی از بند‌های کنوانسیون پالرمو، تحریم جرایم بین المللی سازمان یافته است و در صورت پیوستن به این کنوانسیون باید این تحریم را اجرا کنیم، در آن صورت باید کشورمان به تحریم نهاد‌هایی بپردازد که همچون سپاه پاسداران و نهاد نماز جمعه جزئی از نظام جمهوری اسلامی هستند.

باقرزاده با اشاره به تعریف آمریکا از جرایم سازمان یافته بین المللی اظهار کرد: از نظر آمریکا و سازمان ملل گروه‌های مقاومت همچون حماس و حزب‌الله تروریست هستند، سازمان ملل رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسد و این سازمان مقاومت مردم فلسطین حتی در قالب تظاهرات را تروریسم می‌داند.

وی ادامه داد: ما حق نداریم که کشور را به مجری سیاست‌های استکبار تبدیل کنیم، سازمان ملل می‌تواند که مبانی حاکمیت کشورمان را با کنوانسیون‌ها و قوانینی که وضع می‌کند مورد تجاوز قرار دهد.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: ما نمی‌گوییم که پیوستن به کنوانسیون پالرمو موجب نمی‌شود کشورمان مورد فشار قرار بگیرد، اما پیوستن به این کنوانسیون یعنی که با پای خودمان به سمت فشار بیشتر گام برمی‌داریم.

باقرزاده شکسته شدن اجماع جهانی علیه ایران را توهم دانست و تصریح کرد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هر دو به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند و آن‌ها تنها راه مقابله با کشورمان را فشار به ایران می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت یک تاکتیک درست است، باید در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار باید مقاومت کرد، هزینه‌های مقاومت به مراتب کمتر از هزینه‌های سازش است، زمانی که به یک کنوانسیون نپیوستیم، یک مشکل داریم، اما زمانی که به یک کنوانسیون پیوستیم، صد‌ها مشکل خواهیم داشت.
ارسال نظرات