صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 05 June 2023
بخاطر دوری از بدی و جدایی از آتش، فاطمه نامیده شد او همان قدر که خود از آتش دوزخ بدور است همان اندازه درپی دورساختن دیگران از آتش است.
کد خبر: ۹۱۰۲۱۸۷
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، احمد ملاشاهی در یادداشتی نوشت: بخاطر دوری از بدی و جدایی از آتش، فاطمه نامیده شد او همان قدر که خود از آتش دوزخ بدور است همان اندازه درپی دورساختن دیگران از آتش است.

او راهنمای بهشتی شدن است.

وقتی خودخواهی در کمین زندگی انسان‌ها است او معبر نجات را "اول همسایه بعد خانه " نشان می‌دهد (الجار ثم الدار).

راهبرد "چراغی که به خانه رواست به همسایه رواتر" اگر چه با ضرب المثل‌ها و تفکرات غربی و مادی گری امروزی، سازگار نیست، اما این، همان فرصت بهشتی شدن است چرا که قانون جاذبه بهشت تنها کسانی را که از خودخواهی پاک شده باشند جذب می‌کند
تبسم و مسرت در مواجهه بامومنان را از عوامل بهشتی شدن می‌داند چرا که لبخند و اخم هم جهاد است چه بسا که بسیاری از بدی‌ها باهمین جهاد از جامعه رخت بندد.

اگر این قاعده برعکس شود یعنی لبخند به روی بدی و اخم درمقابل مومنان مرسوم شود، آتشی به جان ملت‌ها می‌افتد که هیچ بلایی آن ویرانی را به بار نمی‌آورد
در فتنه‌ها که نه فقط یک نفر بلکه ملت‌ها را کرور کرور وارد جهنم می‌کند، راه نجات را در ولایت می‌بیند و می‌فرماید "واقعیت تمام سعادت و رستگاری‌ها در محبت علی علیه السلام است ".
اگر امروز بی حجابی، قویترین ابزار شیطان برای تحقق سوگندش یعنی نرفتن ما به بهشت است، در نسخه بانوی نجات بخش، راه درمان عفاف است عفافی که حتی در رفتار با یک نابینا هم بی احتیاطی نمی‌کند.

او بینایی نابینا را نسبت به یک زن، حس بویایی نابینا می‌داند و این ظریف بینی فقط در فرهنگ عفاف فاطمی یافت می‌شود.

تنها در فرهنگ فاطمی است که ظرافت‌های بهشتی شدن اینگونه دست یافتنی می‌شود و سرنوشت ما، سفید بخت می‌شود


ارسال نظرات