صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 17 July 2023
فاطمه اسدزاده
سعیدی برگزیده جشنواره کشوری ققنوس:
حسین سعیدی از نفرات برتر جشنواره ققنوس گفت: دانشجوی هنرمند باید با شناساندن هنر ایرانی و فرهنگ ایرانی به دیگران و حفظ جایگاه آن در اجتماع مانع از نفوذ افکار بیگانه و فرهنگ غلط غربی به کشور شود.
کد خبر: ۹۱۰۴۵۱۹
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حسین سعیدی فعال دانشجویی لامرد و از نفرات برتر جشنواره ققنوس (رویش 3) در گفتگو با خبرنگار بسیج خود را اینگونه معرفی کرد: دانشجوی مهندسی نفت از دانشگاه دولتی لامرد هستم که در بخش موسیقی جشنواره رویش 3 رتبه اول را در استان فارس کسب کردم.

وی با اشاره به نحوه آشنایی با جشنواره  رویش 3 گفت: از طریق مسئول بسیج دانشجویی شهرستان لامرد با جشنواره آشنا شدم و هدف اصلی من برای شرکت در جشنواره معرفی موسیقی و نشان دادن جایگاه آن در سطح جامعه و اجتماع بود که با توجه به ناملایمات بسیاری که در زمینه موسیقی وجود دارد و جوی که گروه های سنی جوان و نوجوان درگیر آن هستند و روی آوردن آن ها به موسیقی های کم ارزش و گوش آزار، موسیقی خوب و با اصالت را به دیگران معرفی کرده و بتوانم قدمی کوچک در  زمینه فرهنگ و هنر جامعه بردارم.

سعیدی در خصوص ورود بسیج دانشجویی به عرصه هنری در دانشگاه ها عنوان داشت: بهترین راه رویارویی با دشمنان و مقاومت در برابر نفوذ بیگانگان بالا بردن فرهنگ و آرمان های فرهنگی هر جامعه است. هنر و فرهنگ همواره دو بخش جدایی نا پذیر هستند و هنر هر جامعه نشان دهنده فرهنگ آن جامعه است. با توجه به نفوذ بیگانگان و رواج هنر های بسیار ضعیف در جامعه باید همگی دست به دست هم داده و هنر والا و اصیل ایرانی را به جایگاه اصلی آن برسانیم و بسیج با ورود به عرصه هنر می‌تواند قدم بزرگ و مهمی در این راستا بردارد.

این فعال دانشجویی در خصوص نقش یک دانشجوی هنرمند در تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی گفت: دانشجوی هنرمند باید با شناساندن هنر ایرانی و  فرهنگ ایرانی به دیگران و حفظ جایگاه آن در اجتماع مانع از نفوذ افکار بیگانه و فرهنگ غلط غربی به کشور شده و در همین راستا می‌تواند با کمک به فرهنگ‌سازی صحیح به پیشبرد ملت به سوی آرمان های انقلاب کمک کند.

وی با اشاره به اقداماتی که بسیج دانشجویی می‌تواند جهت رشد کمیت و کیفیت برنامه های هنری در دانشگاه ها انجام دهد گفت:بسیج می‌تواند با توجه به اختیارات و امکاناتی که دارد با کمک به فعالان فرهنگی که همواره مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند باعث دلگرمی آن ها شده و با این عمل کمیت و کیفیت برنامه های هنری را افزایش داده و بستری برای فعالیت فعالان فرهنگی و هنری آماده کند.

سعیدی در پایان اظهار داشت: با توجه به گسترش کار های ضعیف و بی معنا که باعث بی ارزش جلوه دادن هنر در جامعه شده بسیج باید با شناسایی استعدادهای واقعی باعث رشد و نمو آنان شده و با حمایت از فعالان عرصه هنر از گسترش هنر ضعیف جلوگیری کرده و قدمی بزرگ در معرفی و پشتیبانی از هنر و اصالت ایران و ایرانی بردارد. زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست...هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود...صحنه پیوسته به جاست...خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد...

ارسال نظرات