صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۲ - 25 June 2023
یک کارشناس امور فرهنگی، وارد نشدن برنامه سازان صدا و سیما به سوژه های روز تشکیل زندگی را از دلایل قابل پیش بینی شدن اکثر سریال های تلویزیونی دانست و گفت: قبول دارم که تعداد معدودی مستند سازی به مسائل چالشی زندگی مشترک در قالب پرونده های قضایی و کیفری پرداخته است ولی از جذابیت آثار نمایشی برای تبیین این موضوع استفاده نمی شود.
کد خبر: ۹۱۱۱۵۷۷
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،میتراخسروبیک از کارشناسان امور فرهنگی، قشر زدگی در آثار مربوط به مسائل خانوادگی در رسانه ملی را مورد بحث قرار داده و می گوید: سطوح خانواده ها در سریال هایی که به مسئله ازدواج می پردازد از این طرف یا آن طرف پشت بام افتاده است، چرا که یا خانواده های خیلی با سطح پایین مالی سوژه مشکلات ازدواج هستند و یا در اکثر اوقات خانواده های دارای تمکن مالی بالا مطرح می شوند در حالیکه اصلی ترین اختلاف نظرهای به دادگاه کشیده شده و پای میز مشاوره رفته های مسئله ازدواج در واقعیت های موجود جامعه قشری هستند که سطح درآمد متوسطی دارند و میان زرق و برق گروه بالا دستی و فرار از تنگ دستی های گروه پایین دستی، دست و پا می زنند.
وی وارد نشدن برنامه سازان صدا و سیما به سوژه های روز تشکیل زندگی را از دلایل قابل پیش بینی شدن اکثر سریال های تلویزیونی دانست و گفت: قبول دارم که تعداد معدودی مستند سازی به مسائل چالشی زندگی مشترک در قالب پرونده های قضایی و کیفری پرداخته است ولی از جذابیت آثار نمایشی برای تبیین این موضوع استفاده نمی شود چون رسانه همیشه جوانان در آستانه ازدواجی را با مشکلاتشان به تصویر می کشد که آخر سریال هم عاقبت به خیر می شوند، اما در جامعه چه بسیار جوانان خوشبختی داریم که هنگام ازدواج همه به آنها بخاطر انتخابشان، مراسم شان، خانواده شان، جایگاه اجتماعی و شغلی شان تبریک می گویند، اما هنوز جهیزیه دختر خانم یکبار هم استفاده نشده که ناباورانه بسته بندی شده و به خانه پدر بر می گردد و موضوع جدایی توافقی در سه تا پنج سال اول زندگی به پدیده شوم تر از طلاق تبدیل شده است.
این کارشناس امور فرهنگی با بیان اینکه سبک سازی و نماد سازی نا متعارف و ترویج فرهنگ تلویزیونی در رفتارهای قبل و بعد از ازدواج جوانان تاثیر مثبت طولانی مدتی ندارد چرا که جوانان الگو رفتاری درست یا نادرست را در سریال ها از هم تمیز نمی دهند ، گفت: این مسئله سبب می شود که در یک جمع خانوادگی، یک نفر از بازی و برخورد یک هنرپیشه درباره ازدواج خوشش می آید و فرد دیگری ان منش اجتماعی را رد یا مورد انتقاد قرار می دهد که این نا همسویی ایجاد کردن در تفکرات در تصمیم هایی که به جمع خانوادگی بر می گردد ضربه زننده است./طنین یاس 

ارسال نظرات