صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - 24 June 2023
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمامی اقشار جامعه با اصناف و بازار در ارتباط هستند، گفت: نقش اصناف در تبیین این دو فریضه در جامعه بسیار مهم است.
کد خبر: ۹۱۱۲۷۰۱
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی امروز در نشست مشترک با اتحادیه ها و اصناف مرکز استان با بیان اینکه بازار سهم بسزایی در نشر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارد، اظهار کرد: تمامی اقشار جامعه با اصناف و بازار در ارتباط هستند لذا نقش اصناف در تبیین این دو فریضه در جامعه بی بدیل است.


وی ادامه داد: اصناف یک رسالت صنفی دارند و آن نقش هماهنگ کننده با شوراهای تخصصی است که در هر صنف مصادیق معروف و منکر را خود اعضای اتحادیه بهتر از سایرین می شناسند.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شورای امر به معروف اصناف دو وظیفه اساسی دارند، تصریح کرد: باید این شورا معروفات و منکرات را بین مجموعه خود احصا و ترویج کنند.


غلامرضا جعفرپور مقدم نماینده اتاق اصناف خراسان جنوبی با بیان اینکه الگو سازی در امر به معروف و نهی از منکر بسیار موثر است، گفت: برگزاری دوره های آموزشی در این خصوص برای اتحادیه ها و اصناف بسیار اثرگذار بوده است.


وی ترویج اقامه امر به معروف و نهی از منکر را با کارهای هنری بسیار اثرگذار دانست و افزود: باید در قالب هنر و نمایشنامه و استفاده از ظرفیت صدا و سیما این امر مهم را ترویج داد.


جعفرپورمقدم با اشاره به اینکه اقامه دو فریضه بر اساس آیات قرآن است، تصریح کرد: کسانی که تمایل به اجرای این دو فریضه دارند باید به صورت سازمان یافته عمل کنند.


*جامعه اصناف نقش مهمی در تولید امنیت دارند


رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی جامعه اصناف را به‌عنوان طیف وسیعی از جمعیت که می‌تواند نقش و سهم مهمی در تولید امنیت ایفا کند معرفی کرد.


صفری به تشریح مأموریت‌های اداره اماکن در راستای برقراری نظم و امنیت و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به‌ ویژه صنوف پرداخت و گفت: تولید امنیت وظیفه تک تک آحاد جامعه است.


وی ادامه داد: ما می‌خواهیم در جامعه اسلامی امنیت انسان دینی را تامین کنیم بنابراین معیارها و ملاک ما برای تأمین و حفظ امنیت اجرای احکام شرعی و موازین اسلامی، فرامین مقام معظم رهبری، قوانین جاری کشور اعم از قوانین جزائی و مدنی، قانون امر به معروف و نهی از منکر و قانون نظام صنفی و آئین‌نامه‌های اجرائی است.


رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی جامعه اصناف را به‌عنوان طیف وسیعی از جمعیت که می‌تواند نقش و سهم مهمی در تولید امنیت ایفا کند معرفی کرد و گفت: پلیس تلاش می‌کند ارتباط خوبی با این طیف در راستای برقراری نظم و امنیت برقرار کند.


صفری وظایف و مأموریت‌های اداره نظارت بر اماکن عمومی در ارتباط با اصناف را در دو بخش نظارت بر ضوابط عمومی و ضوابط اختصاصی صنوف عنوان کرد.


حیدری مسئول بسیج اصناف استان، چهکندی جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هم در این جلسه پیشنهادهایی ارائه دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظرات