صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - 10 July 2023
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نامگذاری 20 اسفندماه روز ملی راهیان نور گفت: اردوهای راهیان نور ثروتی بسیار عظیم برای کشور است و باید قدر این ثروت را بدانیم.
کد خبر: ۹۱۱۸۴۴۶
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با تاکید بر اینکه درک ماه های شریف رجب، شعبان و رمضان لازم است، گفت: این ماه‌ها بهار ماه‌های سال و بهار اولیای خداوند هستند؛ باید با اعمالی چون روزه داری، قرائت قرآن، استغفار و شب زنده داری نهایت استفاده از این ماه های عزیز را ببریم.

وی با اشاره به ایام نورانی اعتکاف و ولادت امیرالمومنین(ع) افزود: ماه رجب، ماه بهار قرآن و برگزاری آیین معنوی اعتکاف است. استان مرکزی با 150 مسجد به استقبال این ایام خواهد رفت و لازم است که این ایام باشکوه و با معرت خاصی برگزار شوند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: افتتاح خط راه‌آهن قزوین- رشت 164 کیلومتری که بعد از 20 سال محقق شد یک ضرورتی برای کشور بود که نشان از همت و تلاش مسئولین و پیمانکاران مربوطه دارد و این اقدام می تواند موتوری محرک برای اقتصادی کشور باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خط ریلی کشور در مسیر ترکیه و پاکستان گفت: نیاز است که خط راه آهن ایران و عراق از مسیر بصره و مرز خسروی برای تسهیل تر شدن سفر زائرین حضرت اباعبدالله(ع) ایجاد شودف چراکه توسعه صنعت ریلی کشور یک ضرورت و نیاز مهم تلقی می شود.

وی با اشاره به هفته درختکاری تأکید کرد: ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ جنگل، مراتع و اراضی کشاورزی و باغی، برای همه ما یک امری مهم است و باید به این موضوع توجه بیشتری شود و هرکس در حد توان خود در این امر مهم نقش آفرینی داشته باشد.

آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: هفته احسان و نیکوکاری یکی از برکات چهل ساله انقلاب اسلامی است و همه باید به فرهنگ حمایت و کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر که از امور نیک و خداپسندانه است، توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به انتصاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان ششمین رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی گفت: یاد و خاطر روسای قبلی این قوه به خصوص آیت الله بهشتی و هاشمی شاهرودی را گرامی می داریم؛ به ویژه مرحوم شاهرودی که از شاگردان آیت الله صدر بودند و همواره در کارها ایشان را الگو و سرلوحه اقدامات خود قرار می دادند و همچنین از زحمات آیت الله آملی لاریجانی در طول این مدت تشکر می کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت بنیاد شهید در کشور بیان کرد: از مهمترین اقداماتُ انقلاب اسلامی تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بود که به فرمان حضرت امام(ره) برای ارائه خدمات به خانواده معظم شهدا و ایثارگران تشکیل شد؛ از وظائف مهم مدیران و مسئولان کشور دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان است. همه باید دیدار با این خانواده های گرانقدر که از گنجینه های انقلاب هستند را در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: بنیاد شهید هم همانند گذشته با تکیه بر رسالت های اصلی خود تمام توان و تلاش خود را در جهت ارائه خدمات و تسهیل ازدواج، خدمات بهداشتی و درمانی و اشتغال خانواده های تحت نظر بگذارد و با جدیت کامل این امور را دنبال کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان با اشاره به و گرامیداشت سالروز کانون های فرهنگی مساجد، بزرگداشت سید جمال الدین اسد آبادی، روز جهانی زن و شهادت شهید همت گفت: اردوهای راهیان نور ثروتی بسیار عظیم برای کشور است و باید قدر این ثروت را بدانیم.

ارسال نظرات