صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 08 June 2023
حجت الاسلام و المسلمین حسینی در گفتگو با بسیج؛
حسینی گفت:جنگ هشت ساله جنگ جهانی سوم بود و در طول تاریخ همیشه شرق و غرب با هم در خیلی از مسائل اختلاف داشتند، تنها جایی که اتفاق نظر داشتند و هر دو در کنار هم قرار گرفتند در جنگ با ایران اسلامی بود.
کد خبر: ۹۱۲۱۳۴۶
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام و المسلمین سید یعقوب حسینی - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نوربسیج- در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: راهیان نور نکوداشت سیره ائمه اطهار(ع) است به طوریکه در روایت متقن وارد شده حضرت زهرا (س)، حسنین (ع) را بر مزار شهدای احد می بردند و برای آنان دعا می کردند.

وی افزود: جنگ هشت ساله جنگ جهانی سوم بود و در طول تاریخ همیشه شرق و غرب با هم در خیلی از مسائل اختلاف داشتند، تنها جایی که اتفاق نظر داشتند و هر دو در کنار هم قرار گرفتند در جنگ با ایران اسلامی بود.

وی در ادامه گفت: این جنگ جنگ جهانی بود و نکته قابل توجه آنجا بود که  مردم عراق همراه حاکمیت نبودند لیکن رژیم عراق مردم را وادار به جنگ می کرد از این رو از طرف آنها جنگ و از طرف ما دفاع بود.

حجت الاسلام حسینی افزود: در جریان دفاع مقدس، دفاع ما دفاع از ارزش ها و باورها بود گرچه به ظاهر  دعوا بر سر خاک و شعار صدام این بود که خوزستان را جدا کند و به عراق اضافه کند، اما مسئله اصلی از بین بردن انقلاب اسلامی بود. چون دفاع، دفاع حق و باطل بود.

مسئول دفتر نمایندگی در سازمان اردویی با اشاره به اینکه ما شعائر الهی را داریم و کسانی که تقوای قلبی دارند دوست دارند شعائر الهی را بزرگ بشمارند یاد آور شد؛ چون این دفاع مقدس یکی از شعائر الهی بود باید این را ترویج داد و ضمن اینکه اگر از شهدا و جانبازان و رزمندگان تجلیل شود، مصداق یکی از شعائر الهی است.

وی خاطر نشان کرد: از سال76 که مقام معظم رهبری به مناطق نور آمدند توجهات مسئولین وقت را به سمت و سویی ارزشی بردند و الحمدالله این پایه گذاری معنوی در حال حاضر به حرکتی عظیم و ارزشی مبدل شده است.

حجت الاسلام حسینی با یادآوری اینکه راهیان نور از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان فن آوری یاد شده است اضافه کرد: فن آوری راهیان نور ابعاد زیادی دارد که یکی از این ابعاد استفاده کار آمد از هنر است.

وی در همین خصوص اضافه کرد: ما باید از هنر به خوبی استفاده و در جشنواره های راهیان نور از ظرفیت هنرمندان که می توانند در جلوگیری از تحریف موثر باشند و به صورت مستمر و نوآورانه بهره گیری کرد.

حسینی بیان کرد: یکی دیگر از کارهای نوآورانه برنامه ای رزمی فرهنگی برای دانشجویان به نام  یک شب زندگی به سبک رزمندگی است که در یکی از مناطق بکر عملیاتی(هورالعظیم- شط علی) دانشجویان در همان چادر ها و سنگرها بیتوته کرده و این رزمایش را اجرا می کنند. در این اردوها گرد هم جمع می شوند و هیجان و شور جوانی خود را تخلیه میکنند.

وی  حضور راویان در یادمان ها، اجرای برنامه های فرهنگی با عنوان: برنامه ده شب، ده کتاب و ده شهیدو مراسم اعتکاف را ازدیگر برنامه های معنوی راهیان نور خواند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی پیرامون فعالیت های اختصاصی نمایندگی ولی فقیه در ایام برگزاری اردوهای راهیان نور گفت:یکی از کارهای ذاتی نمایندگی، فعالیت سامانه تایید محتوا و و نظارت برامور تبلیغی، فرهنگی برای جلوگیری از تحریف  و نظارت بر عملکرد نهادهای فرهنگی راهیان نور است. وی به اهمیت و ضرورت مردمی شدن راهیان نور اشاره کرد و گفت: اگر خانواده ها و هیئت های مذهبی در این عرصه وارد شوند و مانند اربعین در  یادمانها موکب بزنند، به اعتلای حرکت راهیان نور خواهد افزود.

 

ارسال نظرات