صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - 17 June 2023
مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: همه ما مدیون طلاب جوان و عزیز و انقلابی و گروه‌های تبلیغی و جهادی و جوانان عزیز حوزه و کشور و مدیران جهادی حوزه و نهاد‌های فعال و شرمسار ملت رشید ایران و سیل زدگان رنج دیده و مقاوم هستیم و باید دعاگو باشیم و همه تا پایان بحران در صحنه امداد و کمک آماده بمانیم.
کد خبر: ۹۱۲۸۳۵۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، پس از وقوع سیل در برخی استان‌های کشور به ویژه، گلستان، مازندران، لرستان، فارس (شیراز) و خوزستان، طلاب و روحانیون براساس احساس تکلیف، از همان ساعات اولیه این حادثه تلخ، بصورت جهادی و با روحیه بسیجی وارد میدان امداد رسانی به سیل زدگان شدند.

طلاب و روحانیون جهادی در مناطق سیل زده، علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و مشاوره‌ای و تلاش برای تسکین آلام مردم، به توزیع غذا و مایحتاج سیل زدگان، نجات مردم گرفتار در سیل، لایروبی معابر شهری و روستایی و منازل مردم سیل زده، و ... می‌پردازند و همچون همیشه، جلوه‌های زیبایی از همدردی روحانیت با مردم و در کنار آنان بودن را خلق کرده اند.

این روز‌ها کوچه پس کوچه‌های شهر‌های سیل زده مملو از حضور روحانیون جوان و انقلابی است که همانند دوران دفاع مقدس، با اخلاص، صداقت و وفاداری و بی تکلف به کمک مردم آمده اند تا غمخوار و مددکار آنان در سختی‌ها و مشکلات باشند و مردمی بودن را تفسیر کنند.

بر اساس اعلام نماینده، ولی فقیه در استان لرستان و مدیر حوزه علمیه استان، قریب به ۴ هزار طلبه و روحانی در مناطق سیل زده به یاری سیل زدگان شتافته اند و تا حل کامل مشکلات، در کنار آسیب دیدگان از سیل خواهند بود. این آمار جدای از حضور جهادگران بی ادعای حوزوی در دیگر استان‌های سیل زده است.

البته صد‌ها طلبه و روحانی از سراسر کشور هم ثبت نام کرده و در نوبت اعزام به مناطق سیل زده و یاری رسانی به هموطنان عزیز آسیب دیده از سیل هستند و منتظرند تا بار سفر ببندند و در جهاد خدمت رسانی به مردم شرکت کنند.

طلاب و روحانیون جهادی در مناطق سیل زده از هیچ تلاشی برای کاهش مشکلات سیل زدگان کوتاهی نکرده و نمی‌کنند و تلاش دارند تا امید به زندگی و آینده‌ای روشن را در دل مردم زنده کنند.

علما، مدیران و شخصیت‌های حوزوی نیز تا کنون حضوری جدی در مناطق سیل زده داشته و از نزدیک امدادرسانی به سیل زدگان را دنبال کرده اند.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، علاوه بر صدور ۲ نامه رسمی، در سفر‌های جداگانه به استان‌های گلستان و لرستان رفت و روزانه امور مربوط به سیل زدگان را دنبال می‌کند.



در همین راستا حجت الاسلام دهقان نماینده طلاب کهگیلویه طی نامه‌ای به آیت الله اعرافی نوشت: سلام علیکم، از مدیربت خوب حضرتعالی و تلاش همه دوستان در مناطق سیل زده تشکر وقدردانی میشود باعث افتخار بود.



آیت الله اعرافی نیز در پاسخ به این نماینده طلاب نوشت:

جناب مستطاب آقای دهقان دام توفیقه و مجده

با سلام و تحیات

همه ما مدیون طلاب جوان و عزیز و انقلابی و گروه‌های تبلیغی و جهادی و جوانان عزیز حوزه و کشور و مدیران جهادی حوزه و نهاد‌های فعال و شرمسار ملت رشید ایران و سیل زدگان رنج دیده و مقاوم هستیم و باید دعاگو باشیم و همه تا پایان بحران در صحنه امداد و کمک آماده بمانیم.

با سپاس

اعرافی
ارسال نظرات