صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - 23 August 2023
امام جمعه بابل در مراسم اختتامیه دانش آموختگی افسران نیروی زمینی:
حجت الاسلام روحانی گفت: هرکسی که خود را در زمره سربازان ولی الله اعظم (اروحناه له فداه)میبیند باید خود را آماده نگه دارد.
کد خبر: ۹۱۲۸۷۶۵
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،اختتامیه دانش آموختگی افسران تحصیلاتی آموزشگاه رزم مقدماتی المهدی نیروی زمینی در بابل و نیز آغاز اردوی در اردوی فرهنگی رزمی طلبه های حوزه های علمیه این شهرستان عصر روز گذشته با حضورسردار بابایی فرمانده سپاه کربلا ، نمایندگی ولی فقیه استان،فرماندهان نظامی و انتظامی، ائمه جمعه و برخی مسئولان  در این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی سخنران این مراسم با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(س) و با اشاره به ولادت باسعادت ولی الله اعظم (اروحناه له فداه) به تکالیف و وظیفه منتظران پرداخت و گفت : عده ای تصور می کنند در دوران غیبت وظایفی نیست برعکس، شیعه دهها تکلیف و وظیفه دارد که باید در دوران غیبت آن را به انجام برساند و این ایام یادآور این تکلیف و وظایف است که یکی از آنها نصرت امام عصر(اروحناه له فداه) است.

امام جمعه بابل نقطه اشتراک افسران وظیفه و روحانیون را سربازی امام زمان(اروحناه له فداه) خواند و تاکید کرد:افسران وظیفه که دوران پایان آموزشی خود را می گذارنند و روحانیونی که از امروز اردوی فرهنگی خود را آغاز می کنند، افتخار شرف سربازی امام عصر(اروحناه له فداه) رادارند و این مهمترین عنوان است

وی یکی از وظایف شیعه در دوران غیبت را نصرت امام زمان (اروحناه له فداه) برشمرد و با مهم دانستن آن افزود: وظیفه بزرگ شیعه این است که باید ببیند از چه طرقی می توانند در دوران غیبت به یاری آن حضرت بشتابند.

حجت الاسلام روحانی مرام و محبت به امام عصر(اروحناه له فداه) را کافی ندانست و تصریح کرد: بعضی افراد تصور می کنند که اگر به مقام محبت برسند برای آنها کافی است ولی در کنار مقام محبت باید مقام معرفت به امام (اروحناه له فداه) هم باشد.

وی با اشاره به اینکه روحانیون و علما با نصرت علمی زمینه معرفت جامعه و مردم را نسبت به وجود امام عصر(اروحناه له فداه) فراهم کردند، اضافه کرد:این نصرت علمی گرانقدر است و باعث شد مهدویت با قلوب مردم و جامعه آشنا شود.

حجت الاسلام روحانی در ادامه سخنان خود با بیا این پرسش که آیا نصرت علمی کافی است ،گفت: درکنار نصرت علمی باید نصرت عملی هم باشد. هرکسی که خود را در زمره سربازان ولی الله اعظم (اروحناه له فداه)می بیند باید خود را آماده نگه دارد و شیعه بویژه طلاب و روحانیون باید همواره خود را برای ظهور آماده ببینند.

نماینده ولی فقیه در بابل به اشاره به اینکه انقلاب اسلامی که زمینه ظهور را برای امت فراهم کرد، افزود: امری که در گذشته ما آن را دور می پنداشتیم امروز به برکت انقلاب اسلامی خدا آن را نزدیک کرد.امروز طلیعه ظهور آن حضرت امری بسیاری نزدیک است.

امام جمعه بابل  در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطر مرحوم آیت الله روحانی و آیت الله فاضل که و 84 شهید روحانی شهرستان بابل، که  برای خدمت به نظام تلاش کردند، گفت:خدای متعال توفیق سربازی امام زمان (اروحناه له فداه)را در قالب سربازی فرماندهی کل قوا برای شما فراهم کرد تا در اینجا بیایید و آمادگی کسب کنید.

روحانی در پایان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که حوزه باید انقلابی باشد و انقلابی بماند تاکید کرد: امروز برای من و شما یک تکلیف بوجود امد که بصورت مستمر وقاطع در عرصه انقلاب باشیم و بمانیم. ویژگی طلبه انقلابی  بودن و ماندن   اطاعت از فرمان رهبر معظم انقلاب است.

 انتهای پیام./

ارسال نظرات