صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - 17 June 2023
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: گرچه آیت الله مطهری حضور ندارند اما آثارشان که هست و باید دعوت کنید صاحبنظران غربی و شرقی که با این آثار خود را محک بزنند. مشاهده می کنید آنچه از تفکر، حکمت و علوم قرآنی در وجود شهید مطهری متبلور می شود چطور کوه های پر ادعا را ذوب می کند.
کد خبر: ۹۱۳۲۷۹۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند صبح امروز در جمع فرماندهان و مسئولان عقیدتی سیاسی در بسیج و سپاه انصارالرضا (علیه السلام) ضمن بزرگداشت مقام معلم از استاد شهید مطهری به عنوان سنبل حکمت در جهان نام برد و اظهار داشت: شهید مطهری معلم نمونه برای جهان امروز و مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علما و روحانیون معظمی که در این بخش خدمت رسانی می کنند؛ است.

وی حکمت را دارای دو جریان متفاوت در جهان دانست و افزود:  در رشته های علمی و در علوم عقلی حکمت را بر فلسفه اطلاق می کنند در بحث های ریشه شناسی کار انسانی یک تقسیم بندی به عنوان حکمت نظری و حکمت عملی است.

 وی عنوان داشت: کلمه حکمت از ماده حکم و محکم و مستحکم از همین ماده است که مواردی همچون حکم الله، قضایی، نظامی و ولایی از همین ماده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تعبیری که اصطلاحاً زیرساخت بکار می بریم در ساختمان سازی کاربرد دارد گفت: اخلاق، گفتار و رفتار انسان قابل مشاهده است و ورود در صحنه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زیرساخت می خواهد اگر زیرساخت صحیح نداشته باشد همان کلمه خبیثه و شجره خبیثه است و ثمره آن جز خباثت چیزی نیست.

وی با اشاره به نظریه پردازی هایی که شجره خبیثه بر سر بشر می آورد افزود: از یک حرکاتی که بر اساس هوای نفس یا جهل و نظرات مبتنی بر منافع مختلف شخصی، گروهی، خانوادگی و فامیلی  و برای جامعه بشر فاجعه است.

عبادی ادامه داد: ما در آخرالزمان به این مشکل برخورد کردیم و عده ای برای رسیدن به هوای نفسانی هر جنایتی انجام می دهند و بعد توجیه می کنند یعنی وحشی گری به اوجش می رسد البته همراه با توجیه.

وی بیان داشت: کمونیست،  لیبرالیسم و آنهایی که دنباله روی آنها هستند برای بشر چه ثمره ای به بار می آورند؟ جز جرم، بی عدالتی، قتل و ویران کردن شهرها و کشورها و آواره کردن مردم، اینها راهشان را نمی دانند چون زیرساخت ندارند.

 

شهید مطهری سنبل و سرمایه بشری است

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد:  پیغمبران آمده اند که حکمت بیاموزند و انسانی قابل قبول است که در بعد نظری و عملی بر اساس حکمت عمل کند و این سنبل برای بشر است.

وی متذکر شد: انسان حکیم کوچکترین کاری که می خواهد انجام دهد مبتنی بر مبناست، مبنایی که ریشه عقلی، علمی، فطری، وحیانی، عرفان و سیر و سلوک و و بالاتر از همه کرامت اخلاقی دارد و ثمره اش بسیار شیرین است.

عبادی حکمت لقمانی، تقوای علوی، راه حسینی و عشق به مهدی(عج) را زیرساخت بشری و هدیه الهی دانست و یادآور شد: آنهایی که از شیوه لقمان، امیرالمومنین(ع) و اهل بیت علیهم السلام استفاده کردند در هر زمان به فراخور خود  در هر قشری و هر جایگاهی مورد اعتماد مردم و در مسیر کمال از شیرینی میوه شجره طیبه بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه در زمان ما شهید مطهری به عنوان سنبل این راه جایگاه شایسته دارد و دوست و دشمن او را می شناسند گفت: گرچه مطهری را از جامعه بشری گرفتند اما مطهری ها از کشور خاصی نیستند بلکه سرمایه های بشر هستند و طیف خبیث که همواره به حقوق انسانها تعددی می کنند و ایادی آنها سرمایه های بشری را به شهادت می رسانند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: گرچه آیت الله مطهری حضور ندارند اما آثارشان که هست و باید دعوت کنید صاحبنظران غربی و شرقی که با این آثار خود را محک بزنند. مشاهده می کنید آنچه از تفکر، حکمت و علوم قرآنی  در وجود شهید مطهری متبلور می شود چطور کوه های پر ادعا را ذوب می کند.

 

سپاه پاسداران بر مبنای مکتب انبیاء و اولیای الهی رشد کرده است

وی اظهار داشت: آنچه نسبت به خدا، رسول خدا و مکتب اهل بیت علیهم السلام زیرساخت و زیربناست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس چنین زیرساختی رشد کرده و ثمره ای برای مردم با ایمان ما است.

 عبادی با بیان اینکه سپاه تنها نیروی نظامی نیست بلکه نیروی فرهنگی، ارزشی و الهی است افزود: اگر  سپاه بعد نظامی دارد از این طریق می خواهد بصیرت ها و آرمانهای توحیدی خودش را به وسیله سلاح به انسانهای مستضعف برساند و مستکبرین را از سر راه بردارد تا انسانها ضعیف نیز بهره مند شوند.

 

افتخارات امروز کشور حاصل خدمات نیروهای نظامی است

وی با اشاره به رسالت سپاه گفت: در هر بخشی که نیاز روز کشور می شود به عنوان سپاه و زیرمجموعه بسیج 20 میلیونی با برکت با تفکر، اخلاق و برخورد حکیمانه برای خدمت رسانی به مردم در هر مشکلی از جمله نظامی و اقتصادی به صحنه می آیند و افتخارات امروز کشور بر دوش نیروی های نظامی است که گاهی عده ای نمک نشناسی می کنند.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: در مسائل بهداشتی بسیج حضور دارد، در مسائل مختلف امنیتی با صداقت به مردم خدمت ارائه می دهند.

وی تأکید کرد: اگر فرهنگ بسیجی گسترش پیدا کند دنیا حرفی برای گفتن ندارد و دنیای استکبار نمی توانند انسانهای نافهم که بهره ای ندارند را گول بزند.

 

اربعین حسینی نماد فراگیری تفکر بسیجی/ با هیچ سلاحی جلوی سرایت تفکر بسیجی را نمی توان گرفت

عبادی با اشاره به سخن امام (ره) در سال 42 گفت: همانطور که امام در آن زمان پیش بینی کردند اول زمینه سازی ظهور با نشر تفکر بسیجی در ایران رخ می دهد و سپس در منطقه و جهان فراگیر می شود. امروز می بینیم در کشورهای منطقه حضور پر رنگ سپاه و بسیج و باقی نیروهای مسلح با تفکر بسیجی مقدمات انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) را فراهم می سازد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از قطع دست اجنبی در ایران با تسلط استکبار بر عراق جایی که صدام حکومت می کرد پس از آن حملات تکفیری ها برای تشکیل دولت اسلامی عراق و شام با تفکر سپاهی و بسیجی بود که آمریکا شکست خورد.

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: امروز منطقه و فردا در جهان تفکر بسیجی سرایت می کند و با هیچ سلاحی نمی توانند جلویش را بگیرند. امروز در فرانسه چه می گذرد؟

وی  راه مدیریت بشر را برادری و مودت دانست و یادآور شد: اربعین حسینی که تبلور تفکر است امروز محدود به منطقه نیست بحث دو جبهه است که جبهه ای با بمب، اسلحه، ویرانی کشورها ، حمله نظامی و تسلط زورگویان پیش می آید که خصومت و دشمنی و بد بینی است و جبهه اربعین حسینی است که تفکر حسینی و حکمت است و هر چه هست محبت و ایثار و از خودگذشتگی و یکرنگی میان انسانها از مذاهب مختلف است.

وی ادامه داد: اربعین حسینی امروز در سطح جهان خودش را نشان می دهد و این عقیده و زیرساختی است که می تواند دنیا را اداره کند.

امام جمعه بیرجند گفت: نمی تواند ظلم پایدار بماند و پاد زهر آن تفکر حکمتی است که خداوند پیامبران را به حکمت برانگیخته است و شما خدا رو شکر کنید که در این مقطع قبل از ظهور لیاقت دارید و جزء کسانی هستید که در این جهت انجام وظیفه می کنید.

انتهای پیام//

 

ارسال نظرات