صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 06 June 2023
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی ولایت را محور و ستون دین دانست و تصریح کرد: اهمیت مسئله ولایت به قدری است که پذیرش نماز، روزه و تمامی اعمال ما وابسته به این مولفه مهم است.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۸۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵

حجت الاسلام رضا تاج آبادی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی در گفتگو  با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به فرارسیدن ماه میهمانی خدا به فلسفه وجودی این ماه شریف پرداخت و گفت: باید فلسفه وجودی این ماه شریف را باید بدانیم که چیست و چرا خداوند می خواهد در یک ماه گرسنگی و تشنگی را تحمل کنیم.

وی افزود: اگر بر حدیثی از امام باقر(ع) که ارکان دین را در پایه و ستون اصلی می‌دانند تأمل کنیم، این سوال مطرح می شود که چرا حضرت به هیچ چیز به اندازه ولایت سفارش نکرده است؛ امام باقر(ع) فرمودند؛ اگر کسی تمام شب ها و روزها مشغول به نماز و عبادت باشد و روز عمر خود را روزه بگیرد و تمام اموالش را در راه خدا انفاق کند و صدقه دهد و هر ساله به حج مشرف شود اما ولایت ولی خداوند را قبول نداشته باشد، هیچ اجری نزد خداوند نخواهد داشت.

حجت الاسلام تاج آبادی ولایت را محور و ستون دین دانست و تصریح کرد: اهمیت مسئله ولایت به قدری است که پذیرش نماز، روزه و تمامی اعمال ما وابسته به این مولفه مهم است.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام در خطبه شعبانیه در استقبال از ماه مبارک رمضان فرمودند؛ رمضان این ماه میهمانی خداست و شما دعوت شده‌اید، اضافه کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و خداشناسی است؛ در این ماه یاد معاد و قیامت قرار است که ما را آماده کند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: بایستی با یاد معاد، دنیا را مزرعه آخرت‌تان کنید اگر چنین شد  قطعا ولی خدا را یاری خواهید کرد اما یاری کردن ولی خدا هزینه دارد، تشنگی دارد، تحریم دارد، جنگ و جهاد دارد و جهاداکبر و اصغر برای این یاری بزرگ نیاز است.

وی ادامه داد: این سختی را در واقع برای یاری کردن ولی خداوند متحمل می شویم و وقتی ولی خدا حکومت جهانی عدالت گستر را تشکیل دهند، قطعا دشمنانی علیه او به پا می خیزند، آمادگی ما باید برای مقابله با این دشمنان باشد.

حجت الاسلام تاج آبادی با اشاره به دشمنی‌ها و توطئه های دشمنان تأکید کرد: در شرایط کنونی که از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به هر دلیلی از قبیل تحریم ها، سوء مدیریت ها، خودخواهی ها و خیانت ها تحت فشار هستیم، وظیفه داریم گوش به فرمان رهبرمعظم انقلاب باشیم، این کار به معنای واقعی جهاد است.

وی با تأکید بر اینکه امام(ره) فرمودند ما فرزندان رمضان هستیم، گفت: این ملتی که امام حسین(ع) دارد و حضرت ابوالفظل(ع) آموزگار و معلم او است، هیچ وقت در برابر سختی ها و مشکلات کم نمی آورد؛ در حقیقت ماه مبارک رمضان فرصتی است برای خودسازی و نباید از این ماه غفلت کنیم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی بیان داشت: این ماه رمضان مانوری عملیاتی برای درک بیشتر فقرای جامعه است تا بتوانیم این مشکلات اقتصادی که برای کشور به وجود آمده است را با سربلندی پشت سر گذاریم.

حجت الاسلام تاج آبادی در پایان با اشاره به اینکه ماه رمضان به ما آمادگی این را می دهد که دست فقرا را بیشتر بگیریم، خاطرنشان کرد: هدف تحمل کردن این سختی ها این است که ضمن ارتقاء روحیه صبر و بردباری در بحران های اقتصادی، در جهت مطالبه گری و عدالت خواهی نیز حرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات