صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 March 2024
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه ما سلاح برنده ای به نام ارزش هایمان داریم، گفت: دشمن درصدد گرفتن و از بین بردن این سلاح برنده است.
کد خبر: ۹۱۴۱۶۱۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی روز جمعه در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهر کرج که در سالروز سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر انجام شد، افزود: سوم خرداد یکی از نقاط برجسته هشت سال دفاع مقدس است.

وی اظهار داشت: اگر دفاع مقدس را به ویژه قله‌هایی مثل سوم خرداد به عنوان سرمایه‌های اصلی این نظام برای حفظ و نگهداشت انقلاب و توسعه و گسترش آن بدانیم، باید به عمق و کنه این ایام پی برده و به صورت عمیق نسبت به دریافت و ویژگی‌ها و خصوصیات آن بپردازیم.

وی گفت: سوم خرداد سرمایه‌ای است که ایمان به خدا، توسل به ائمه اطهار (ع) و تاسی به مسیر امام حسین (ع) را در ذهن همه تداعی می‌کند.

مولایی افزود: وحدت، همدلی، قدرت، ایستادگی و مردمی شدن دفاع همه جانبه را دفاع مقدس به ویژه سوم خرداد در اذهان مردم تداعی می‌کند.

وی به بررسی نتایج ارزشمند دفاع مقدس و به ویژه فتح خرمشهر پرداخت و بیان داشت: اگر بخواهیم این ارزش‌ها را بدانیم باید به بررسی عملیات بیت المقدس بپردازیم در حالی که بیت المقدس در بهت و شوک ضد انقلاب به ثمر نشست.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام از نظر نیروی انسانی و تجهیزات از دشمن پایین‌تر بودند و وسعت عملیات بسیار وسیع بود علاوه بر اینکه با یک دشمن بسیار قوی از لحاظ زرهی و مکانیزه در زمین و هوا مواجه بودیم که طراحی نقشه‌ای با تدبیر برای مواجهه و شکست دشمن به لحاظ فیزیکی کار سختی بود.

وی گفت: شهید صیاد شیرازی در توصیف عملیات بیت المقدس می‌گوید این عملیات یکی از عملیات‌هایی بود که ریسک مدیریتی و فرماندهی را بسیار بالا برد و یک فرمانده به راحتی این طرح ریزی عملیات را نمی‌تواند بپذیرد.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: منطقه مأموریت منطقه سختی بود و از طرف دیگر سه عملیات قبل از آن انجام شد که هر کدام چهار تا پنج هزار کیلومتر را از دست دشمن گرفته بود و یک ماه از آنها نگذشته بود که بیت المقدس آغاز شد.

وی افزود: تمام مؤلفه‌های قدرت نظامی دشمن از ما در این عملیات بالاتر بود ولی بیت القمدس طراحی و به اجرا گذاشته می‌شود و به لطف خدا فتح بزرگی نصیب این ملت می‌شود.

مولایی ادامه داد: این فتح بزرگ مشخصاتی باید داشته باشد که با این اوصاف توصیف شود که یکی از آنها این است که حضرت امام فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» یعنی با مؤلفه‌های مادی خرمشهر آزاد نمی‌شد.

وی اظهار داشت: این پیروزی فقط از دست افراد ساخته نبود ولی خدا آزاد کرد و این عملیات به نتیجه نمی‌رسید مگر با نظر و لطف خدا.

وی گفت: رهبری نیز فرموده که خرمشهرهای دیگر در راه است و باید توشه‌ای برای خرمشهرهای آینده داشته باشیم.

وی افزود: صحنه آرایی های اکنون دشمن سوم خرداد را تداعی می‌کند و دشمن صحنه آرایی کرده و اکنون چه توشه‌ای برای آن داریم؛ باید به قبل برگردیم و از اندوخته‌های خود استفاده کنیم.

فرمانده سپاه البرز تاکید کرد که یکی از مؤلفه ها مقاومت است که رهبر فرموده اند که راهکاری امروز جز مقاومت نداریم.

وی اظهار داشت: ضمن اینکه جلب رضایت الهی را باید داشته باشیم که اگر نباشد در هیچ شرایطی قدرت فائق آمدن به قدرت‌های بزرگ را نداریم؛ امروز مثل جنگ احزاب، دشمن تمام امکانات خود را از منافقین و مشرکین آورده تا جمهوری اسلامی را به زمین بزنند.

وی ادامه داد: توشه‌ای از این عملیات بزرگ و درس عبرت بزرگ داشته باشیم و اگر مولفه‌هایی که می‌گوئیم و همین امروز نسخه نجات بخش را به کار ببریم دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

مولایی به دوران فرماندهی بنی صدر و تفرقه و تشتت احزاب در آن دوران و شکست‌هایی که در جبهه می‌خوردیم اشاره کرد و افزود: در آن زمان در جبهه اجازه وصل شدن بچه‌های سپاه و بسیج به ارتش را نمی‌دادند.

وی گفت: جنگ را به جایی می‌رساند که ۲ بار به امام (ره) می‌گوید که امکان پیروزی ما در این جنگ نیست و جنگ را در همین جا نگه دارید.

وی با بیان اینکه بنی صدر تفرقه را در کشور به اوج می‌رساند، افزود: ولی وقتی ۲۱ خرداد سال ۶۰ بنی صدر از محور خارج می‌شود و جنگ به دست بچه‌های حزب اللهی و دینی می‌افتد صحنه عوض می‌شود.

وی یادآور شد: به طوری که قبل از این ۴ عملیات انجام دادیم و ۱۵۰ کیلومتر هم نتوانستیم از دشمن بگیریم ولی بعد از آن ۹ ماه فرصت داشتیم که از ۵ مهر سال ۱۳۶۰ تا سوم خرداد سال ۱۳۶۱ که ۴ عملیات انجام می‌دهیم و موفق می‌شویم تا ۹۰ درصد خاکمان را از دشمن پس بگیریم.

وی گفت: اگر این سنت الهی و وحدت داشته باشیم هیچ دشمنی در مقابل شما تاب مقاومت ندارد و اگر امروز دشمن دست به دست هم داده و ما با تفرقه جلو برویم به جایی نمی رسیم و اگر در تمام اقشار دولتی، نظامی و مردمی اتفاق نظر داشته باشیم می‌توانیم پیروز باشیم.

فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: امروز اگر دشمن تمام تلاشش را بگذارد قطعاً از ما بالاتر است زیرا تکنولوژی، فناوری، نیروی انسانی، پول و سرمایه اش بالاتر است ولی نمونه‌ی مقاومت و وحدت را در جنگ ۲۲ روزه، هشت روزه، ۳۳ روزه و ۴۸ ساعته دیده اید.

وی افزود: سوریه قرار بود فقط ۶۰ روز تحمل کند که ۱۴ استان آن نیز تماماً آلوده شده بود و برای رسیدن به هدف خود پول فراوان ریخته و آخرین فناوری‌ها را در اختیارشان گذاشته بودند ولی امروز هفت سال از آن می‌گذرد.

وی اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس، فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه فتح ارزش‌ها بود و به دست آوردن یک سلسله ارزش‌ها که در هر زمان و مکانی قابلیت تسری دارد و اگر امروز دشمن تلاش کند ما با استفاده از ارزش‌های دفاع مقدس می‌توانیم موفق باشیم.

مولایی گفت: گرفتن ۱۹ هزار اسیر در عملیات آزادسازی خرمشهر حرف عجیبی است در حالی که به راحتی می‌توانستند فرار کنند و خود را به کشورشان برسانند و یکی از فرماندهان عراقی در آن زمان گفت که زمین زیر پایشان لرزید.

وی افزود: هیچ راهی و اسلحه‌ای و توانی بالاتر از ایمان به خدا و توکل و تاسی به امام حسین (ع) و توسل به ائمه اطهار (ع) و در خط ولایت بودن نیست.

وی یادآور شد که درس خرمشهر همین هست و شهید جهان آرا گفت که خرمشهر را بازپس می‌گیریم ولی مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند و اگر مسئولی که کار می‌کند نتواند فهم درستی از این سخن شهید داشته باشد موفق نیست.

 

 

منبع:ایرنا

ارسال نظرات