صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - 15 August 2023
در آستانه بزرگداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، مسئولین کانون‌ها و سرحلقه صالحین و اعضای شورای بسیج اساتید استان قزوین با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۹۱۴۸۴۴۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

 

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در آستانه بزرگداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید نشست صمیمانه مسئولین کانون‌ها و سرحلقه صالحین واعضای شورای بسیج اساتید استان قزوین با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین برگزار شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این دیدار با بیان اینکه حضور روحانیون در محله‌ها در طرح روحانی محله بسیار اثرگذار است، اظهار کرد: روحانیون در محله‌های قزوین با اقشار مختلف ارتباط صمیمانه برقرار می‌کنند و این طرح در شناخت فضا، آسیب‌ها و فرصت‌ها بسیار مؤثر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین پیشنهاد داد: اگر بتوانیم کاری کنیم چند نفر از اساتید دغدغه‌مند با روحانی هر محله همراه شوند، این طرح اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و پربارتر می‌شود و اساتید نیز بیشتر می‌توانند در جریان مشکلات جامعه قرار بگیرند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید سطح دانشگاه‌ها را در معیارهای فرهنگی، انقلابی و دینی ارزیابی کنیم و نمره بدهیم، بیان کرد: مهم نیست دانشگاه‌ها در ارزیابی‌ها چه نمره‌ای داشته باشند، مهم این است که بتوانیم پس از هر جلسه‌ای که برگزار می‌کنیم سطح دانشگاه خود را ارتقا ببخشیم.

وی تأکید کرد: اگر چه جلسه با اساتید بسیار مفید و اثرگذار است اما اگر ارزیابی از نتایج حاصل از جلسات نداشته باشیم، ممکن است به نتیجه بخش نبودن جلسات متهم شویم و شوق شرکت کنندگان در جلسات نیز کاسته شود.

آیت‌الله عابدینی توجه به قانون را در دانشگاه‌ها ضروری دانست و گفت: یکی از چیزهایی که کاملاً ضرورت آن در دانشگاه‌ها احساس می‌شود، توجه به اجرای قانون است و اگر اساتید، مصداقی به این موضوع ورود کنند می‌توانند نقش مفیدی در اجرای قانون داشته باشند و کسی نمی‌تواند در مقابل مطالبه‌گری آنها ایستادگی کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امام علی (ع) فرمودند اگر امر به معروف و نهی از منکر را کنار بگذارید، پست‌ترین‌ها بر شما مسلط می‌شوند و پس از آن وقتی فریاد می‌زنید، فریادتان به جایی نمی‌رسد و دعایتان نیز مستجاب نمی‌شود.

وی ارتباط عمیق و عملی با قرآن را راه حل مشکلات دانست و با بیان اینکه تمام گرفتاری‌هایمان بخاطر دوری از قرآن و عمل نکردن به آن است، تأکید کرد: اگر قرآنی عمل می‌کردیم امروز باید مدام از پیروزی‌ها سخن می‌گفتیم و شاهد گزارش‌های منفی نبودیم .

قبل از صحبت‌های استاد نخبه بسیجی  ۶ نفر از اساتید پیرامون مباحث مختلف استان و دانشگاه مطالب خود را مطرح کردند و راهنمایی‌های لازم را نماینده ولی فقیه در بیاناتشان ارائه کرد.

در این نشست مسئول سازمان بسیج اساتید استان قزوین نیز ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از فرصت بدست آمده در دیدار با نمایندگی ولی فقیه و استاد نخبه بسیجی گزارش مختصر در باره فعالیت‌ها و اقدامات بسیج اساتید  ارائه داد .

 نجانی گفت: بطور کلی از سال ۹۶ سازمان بسیج مستضغفین بخش زیادی ازفعالیت‌ها را به سمت کمک به کشور در حل معضلات و مشکلات سوق داده است این رویکرد حل المسائلی دربسیج اساتید نیز آغاز شده است. در استان ما هم برای استفاده از ظرفیت علمی و تخصص اساتید بسیجی و انقلابی و ورود آنان به حل مسائل استان دو اندیشکده راه اندازی شده است، یکی در دانشگاه آزاد اسلامی در  حوزه صنعت و دیگری در دانشگاه بین المللی امام خمینی ( ره ) در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی، که هر دو فعالیت خود را آغاز کرده و نتایج بعضی از آن‌ها آماده انتشار است و اندیشکده صنعت با کمک مهندسین سازمان بسیج مهندسین نسبت به کمک در صنایع مشکل دار استان توافقاتی در زمینه عارضه‌یابی ، بهینه سازی و تسهیل به شرکت‌هایی که صنایع آن‌ها دچار بحران شده کمک کنند تا ان شاالله گامی برای رونق تولید و به تبع آن افزایش اشتغال برداشته شود.

مسئول بسیج اساتید افزود : باکمک گرو‌ه‌های جهادی بسیج دانشجویی مطالعاتی در زمینه حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی استان با همکاری معاونت فرهنگی بسیج اساتید استان دکتر محمدی و استفاده از ظرفیت علمی اساتید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده است .

وی در ادامه رویکرد جوان گرایی را مورد تاکید قرار داد و  بیان کرد که بیش از ۸۵ درصد مسئولین کانون‌های بسیج اساتید را  اساتید جوان و انقلابی تشکیل می‌دهند.

نجاتی در بخش دیگری از سخنان خود بر تعامل و هم‌گرایی بین فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیج اساتید ، بسیج کارمندان و بسیج دانشجویی در بعضی از دانشگاه‌های بزرگ تاکید داشته و افزود: در راستای تبیین دستاوردهای چهل ساله  انقلاب اسلامی و بعضی مناسبت‌ها مثل دفاع مقدس حدود ۵۰ نفر از اساتید بصورت منسجم و هماهنگ به منظور روشنگری در مساجد و سازمان‌ها و نیز در صدا و سیما کلاس درس و صحبت داشتند. 

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان قزوین

ارسال نظرات