صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
کاندیدایی قول داده است در دور مجدد نمایندگی‌اش نمایندگی تولید و پخش برندهای ایتالیایی را در حوزه انتخابیه راه‌اندازی کند! در شرایط کنونی جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه غرب آیا چنین وعده‌ای شبیه شوخی نیست؟
کد خبر: ۹۱۵۲۳۱۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، در یادداشت قبلی به برخی از عدم آگاهی‌های عمومی در باب وظایف و اختیارات نمایندگان اشاره کردیم اما نمی‌توان رفتار غیر مسئولانه برخی کاندیداها را نیز در فریب افکار عمومی نادیده گرفت.

گفت و شنودها از سراسر کشور حاکی از شروع طوفانی اما مخفیانه کاندیداها در امر تبلیغات است، بی‌شک این تبلیغات که بیشتر رنگ محافل خصوصی، هیأت‌ها و... دارد بی‌نصیب از چلوکباب‌ها و قیمه‌ها و قورمه‌ها نیست، حال اگر وعده زر و سیمی نیز در پس بشقاب‌ها باشد که واویلا !

چند روز پیش در یکی از خبرگزاری‎های رسمی کشور خواندم که کاندیدایی قول داده است در دور مجدد نمایندگی‌اش نمایندگی تولید و پخش برندهای ایتالیایی را در حوزه انتخابیه راه‌اندازی کند! در شرایط کنونی جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران آیا چنین وعده‌ای شبیه شوخی نیست؟

همین چند روز اخیر در تماس‌های تلفنی برخی از کاندیداها با حقیر و برخی از دوستان بنده، وعده‌هایی شنیدم که اگر شناخت سطحی‌ام از اختیارات و وظایف نماینده مجلس نبود قطع به یقین از بزرگی کذب‌شان باورم می‌شد !

به نظر می‌رسد وقت آن رسیده است که نهادهای قانونگذار و یا بهتر بگوییم سیاستگذار مانند مجمع تشخیص مصلحت به ماجرای این شوخی‌های تلخ ورود کرده و با چاره‌اندیشی در باب کلیات روند انتخابات مجلس شورای اسلامی برای رفتار، گفتار و وعده‌های غیر مسئولانه برخی از کاندیداها برخوردهای قانونی مناسب را در نظر بگیرد.

مجلس محترم که غرق در حزب بازی‌ها است و گویا وظیفه قانونی خود را در قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون را بوسیده و به طاقچه‌های سبز بهارستان سپرده است. پس در این شرایط ورود نهادهای بالادستی بسیار می‌تواند مثمر ثمرباشد و شورای محترم نگهبان نیز می‌تواند با این ریل‌گذاری مناسب با اهرم‌های قدرتمندتری در امر نظارت بر انتخابات به موفقیت برسد.

در نگاه انقلاب اسلامی، منویات امام راحل و مقام معظم رهبری مجلس رأس عمود پیشرفت و سلامت اداری و سیاسی کشور است، واقعیت این است که این کاندیداها که قرار است اگر نام‌شان از صندوق‌ها بیرون آمد به‌عنوان عصاره فضائل ملت بر صندلی مدرس تکیه کنند باید در ابتدا به قوانین آشنایی داشته و سپس ملزم به رعایت آن باشند.

محمود آصفی
مدرس دانشگاه

انتهای پیام/

ارسال نظرات