صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 06 June 2023
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: طرح «شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر» را با لحاظ اهمیت نگاه آینده محور و آمایشی گامی بلند در جهت توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی –اسلامی و تقویت و کاربردی سازی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری است.
کد خبر: ۹۱۶۲۶۳۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا مهدیان در نشست با روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری و کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، گفت: فرهنگ پویای ایرانی اسلامی در هریک از شهر‌های ایران جلوه‌های ویژه‌ای پیدا می‌کند.
وی افزود:این فرهنگ ظرفیت‌های متمایزی برای توسعه فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی فراهم آوردند که می‌توانند شناسایی و تقویت شوند تا هم زمینه‌های رشد و بالندگی تازه‌ای پیدا کنند و هم نقش واقعی خود را در ارتقاء مادی و معنوی زندگی مردم ایفا کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود ابراز داشت: با توجه به سند چشم انداز ١٤٠٤، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب به مردم ایران اصول و ضرورت‌های تعالی بخشیدن به فرهنگ و هنر و سبک زندگی مردم بر مبنی توجه به ظرفیت‌های درونی و بومی را به خوبی روشن کرده است.
مهدیان تصریح کرد:بر همین اساس معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح «شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر» را با لحاظ اهمیت نگاه آینده محور و آمایشی در جهت توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی –اسلامی و تقویت و کاربردی سازی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری موجود در حمایت از طرح‌های خلاقانه برآمده در بستر‌های محلی و بومی به اجرا می‌گذارد.
وی با بیان اینکه گام نخست این مسیر شناسایی داشته ها، ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی و طبیعی در مناطق مختلف کشور است، افزود: هر شهر بر مبنای گزارش‌هایی که ارائه می‌دهد و برنامه‌هایی که تدوین می‌کند مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و به عضویت یک شبکه خلاق فرهنگ و هنر در می‌آید که امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های اجرای شهرستان بتوانیم در معرفی شهر شاهرود با قدمت بالای تاریخی و فرهنگی به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر موفق باشیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت:پرونده هر شهر در زمینه‌های فرهنگی و هنری که با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی تدوین و با امضاء شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان انجمن‌های فرهنگی و هنری شهر ارائه می‌شودمبنای شرکت در این طرح است.
مهدیان در ادامه به اهداف اجرای این طرح در سطح کشور اشاره کرد و افزود: کمک به برنامه ریزی برای توسعه پایدار، مشارکتی و مبتنی بر رویکرد آزمایشی در شهر‌ها و مناطق فرهنگی ایران و کشف؛ جذب و پرورش فعالیت‌ها و حمایت از پیشنهاد‌های نو، خلاقانه، اثربخش و پایدار بومی از اهداف اجرای طرح شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر می‌باشد.
وی افزود: ساماندهی و بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی و بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی-اسلامی، تمرکز زدایی در امور فرهنگی و هنری و تقویت ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ، تبادل تجربه‌ها و دانش بومی در میان شهر‌های ایران و توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و کمک به بهبود کسب و کار‌های فرهنگی هنری و صنایع خلاق را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان شاهرودامیدواریم با راه اندازی این کار گروه شاهد معرفی شهر شاهرود به عنوان شهر خلاق فرهنگ وهنر باشیم.
مهدیان در پایان ابراز داشت: همکاری دستگاه‌ها با این موضوع می‌تواند به راه اندازی و فعالیت این کار گروه کمک شایانی داشته باشد.
ارسال نظرات