صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - 20 June 2023
امام خامنه‌ای (مد ظله العالی): در همه مراحل این تاریخ پر افتخار، مساجد همیشه پایگاه دین داری و حرکت مردم در جهت دین بوده است.
کد خبر: ۹۱۶۷۵۹۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، بسیج مساجد و محلات سپاه فجر استان فارس به مناسبت روز جهانی مساجد بیانیه ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

بیانیه روزجهانی مسجدوبسیج مساجدو محلات سپاه فجر استان فارس

قال رسول الله-صلی الله علیه و آله- اًٌٍََُِن المساجد بیوت المتقین و من کانت المساجد بیته فقد ضمن الله له بالروح و الرحمه و الجواز   علی الصراط  ((مستدرک الوسائل ، ج3 ص326))رسول اکرم-صلی الله علیه و آله- فرمود: مساجد خانه پارسایان است و هرکس خانه اش مسجد باشد، خداوند ضمانت کرده برای او رحمت و شادی را و اجازه عبور از صراط (به سوی بهشت را) به او خواهد داد.امام خامنه ای (مد ظله العالی ): در همه مراحل این تاریخ پر افتخار ،مساجد همیشه پایگاه دین داری و حرکت مردم در جهت دین بوده است . ... انقلاب از مساجد شروع شد ؛ امروز هم در هنگامی که حرکت و بسیج مردم مطرح می شود چه سیاسی و چه نظامی با مساجد کانونند ؛ این برکت مساجد است( 14/12/1370)

با شنیدن نام روز جهانی مسجد ، در ابتدا باید حزنی عظیم در دل مسلمین بنشیند . ابتدا بخاطر آتشی که برقبله ی اول مسلمین ،جهان در چنین روزی در سال 1969 شراره گرفت و بعد از آن دودستگی و عدم اتحادی که دشمن را تا این حد جسور کرده است! دو دستگی و پراکندگی مسلمین که هم اکنون هم در جهان اسلام مشاهده می شود و هر مسلمان با هر سمت و فرقه و مسلک به گونه ای مشغول دنیای پر زرق و برق امروزی خود شده است که هم فراموش کرده ایم ، وظیفه اصلی ما به عنوان مسلمان در وهله اول تمسک به حبل المتین اللهی وایجاد وحدت و یکپارچگی در میان همه ی اقشار مسلمین است .

در این برهه از زمان که به هر طرف سر می چرخانی ، گروهی با نام اسلام و زیر لوای دشمنان اسلام و حتی کسانی که داعیه ی اسلام دارند ، در این حال تیشه زدن به ریشه ی عقاید اسلامی ملت های مسلمان هستند ، از ما به عنوان یک شخص مسلمان سکوت عین خیانت به اسلام است ، و هم اکنون بصیرت اصلی ترین نیاز یک مسلمان است .از دیرباز تاکنون مسجد همیشه مهمترین مکان برای حفظ و استمرارمعنویت اسلام ،حفط وحدت ، اتحاد بین مسلمین بوده است .بعد از بیداری اسلامی درکشورهای مسلمان ، بسیاری از ملل اسلامی به هر صورت تلاش خود را برای احقاق حقوق خود آغاز کرده اند و به هر شکل در حال مبارزه با کفر و عناد هستند ، اما قطع به یقین در عقبه ی هر حرکت ایثار گونه و شهادت طلبانه، سنگری عظیم از معنویت نیاز است که آن همانا مسجد است .

 پس حفظ مسجد به عنوان اولین سنگر مسلمانان امری الزامی می نماید همیشه مسجد سنگری عظیم و مقدس و همچنین امن برای حفظ و اشاعه ی دین بوده است!دشمنان این آیین می دانند که مسجد تنها محلی برای نماز های یومیه نیست وهمین امر باعث شده که هر گاه کشور اسلامی مورد تهاجم قرار گرفته ؛ یکی از هدف های اصلی موشک ها و بمب های دشمنان اسلام مساجد بوده است  و همین امر ترس دشمنان اسلام را از مسجد نشانمی دهد ، پس می توان گفت که مسجد بزرگترین رسانه برای اشاعه ی اسلام ناب محمددانست. به همین دلیل توجه بیش از پیش در امور  مساجد را می توان احساس کرد .

بسیج مساجد و محلات ناحیه سپاه فجر استان فارس به نمایندگی از آحاد بسیجیان مخلص ضمن گرامیداشت این روز بزرگ ، از همه مردم عزیز   و همچنین دستاندرکاران تقاضا دارد که برای تقویت بنیه ی علمی و فرهنگی . اقتصادی و ... مساجدبه عنوان بزرگترین رسانه ی جهان اسلام حداکثر اهتمام و کوشش خو را بنمایند.   به امید روزی که بر ف رار در دواز همه ی مناره های مساجدجهان ندای جاء الحق ، حضور مهدی موعود (عج) را بشارت دهد و جهانیان از الطاف حضور ایشان به فیض متعالی برسند.

سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر

ارسال نظرات