صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - 03 July 2023
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه تذکر لسانی در این مدت به حرمت عاشورا و تاسوعای حسینی شدت می گیرد از مردم استان و گروه های آمرین به معروف و ناهیان از منکر خواست در نماز جمعه این هفته حضور باشکوه داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۷۱۴۴۰
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: دهه اول محرم مصادف است با هفته امر به معروف و نهی از منکر و قیام امام حسین علیه السلام صرفا برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین خدا بوده است؛ و ایشان فرمودند: با این فریضه اسلام زنده پویا و بروز است و عامل اصلی زنده ماندن اسلام شهادت امام حسین علیه السلام است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه آغاز ماه محرم با هفته امر به معروف و نهی از منکر مصادف شده ستاد برنامه ریزی و مردمی امر به معروف و نهی از منکر فعال است و دولتمردان نیز موظف شدند در ترویج معروفات بکوشند هر سال برنامه‌هایی برای اینکه مردم و مسئولان در این جهت تلاش کنند ابلاغ می‌شود.

قاسمی با اشاره به برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال جاری افزود: هماهنگی با ادارات، نهادها، دانشگاه‌ها و اصناف داشتیم که برای بازاریان، اصناف و تالار‌های مجالس برنامه ریزی و تفاهمات منعقد کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در مناسبت‌های مختلف فضاسازی شهر به جملات مناسب با ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر مزین شده است.
مبلغین به مساجد اعزام شدند و نظارت‌های در ادارات برای ترویج معروفات انجام شده است.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان عنوان داشت: تشکیل شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر در مدارس، مساجد و همه پایگاه‌های بسیج انجام شده و جلسه اخلاق مدیران با با سخنرانی آیت الله عبادی نماینده، ولی فقیه در استان هر ماه برگزار می‌شود.


وی اظهار داشت: طرح سالم سازی و پیشگیری از مسائل غیر شرعی با تفکیک محیط کاری خواهران و برادران ادارات در دست اقدام است؛ و تا کنون در ۷۰ درصد محیط‌های اداری انجام شده است و اقدامات برای پیگیری پوشش خواهران در ادارات انجام می‌شود.

قاسمی ادامه داد:حضور گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در نمایشگاه ها، پارک‌ها و جاده سلامت و برگزاری نماز جماعت در بازار از دیگر اقدامات در سال جاری بوده است. گفتمان دینی با موضوع امر به معروف در مدارس و مساجد و دانشگاه‌ها برگزار شده است.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان از آموزش ۱۷۲ نفر به عنوان طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: تا کنون برای ۹۱۴ نفر کارت صادر شده است. اعزام ۶۵ مشاور مذهبی و طلاب خواهر و ۶۵ طلبه برادر به مدارس را در سال تحصیلی گذشته داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی در هفته امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها با هدف هماهنگی و مشارکت با دستگاه‌ها برای اجرای این فریضه اجرایی می‌شود. ۲۷ برنامه محوری است.

قاسمی ادامه داد: برگزاری نشست‌هایی با حضور نخبگان و صاحب نظران برای تبیین کار‌ها و اقدامات آمرین به معروف و ناهیان از منکر به و تشویق آن‌ها و کارگاه آزاد اندیشی با موضوع نقد و مطالبه گری از مسئولین برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: جلسات هم اندیشی در ادارات با حضور روحانیون و ائمه جمعه و رسالت سنگینی بر دوش سخنرانان، مداحان و مسئولین هیئت‌های مذهبی برای الگو سازی است و تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر در هیئت‌ها حضور خواهند داشت.

فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام استان گفت: ساخت برنامه‌های فرهنگی و پخش آن‌ها در بین برنامه‌های صداو سیما برای تبلیغ و ترویج امر به معروف و نهی از منکر از طریق فضای مجازی و تولید آثار فاخر با این موضوع اقداماتی صورت گرفته است.


وی اضافه کرد: روئسای شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌ها در خطبه‌های نماز جمعه در موضوع امر به معروف و نهی از منکر سخنرانی دارند و سپس راهپیمایی بعد از نماز جمعه در حمایت از این فریضه الهی صورت می‌گیرد.


وی بیان داشت: مراسم تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود. همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر امسال تخصصی برگزار شد و آموزش‌ها و نیازمندی‌های های آن‌ها مدنظر قرار گرفته است.

قاسمی با بیان اینکه تذکر لسانی در این مدت به حرمت عاشورا و تاسوعای حسینی شدت می‌گیرد از مردم استان و گروه‌های آمرین به معروف و ناهیان از منکر خواست در نماز جمعه این هفته حضور باشکوه داشته باشند.
ارسال نظرات