صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 07 June 2023
حجت الاسلام ابوذر شاد گفت: تبیین عقلانیت در واقعه عاشورا و تشریح رابطه آن با تعبد نیاز روز افکار عمومی جامعه تشیع است و در صورتی که به این مهم پرداخته شود شبهات گوناگونی که در این حوزه القاء می شود پاسخ داده خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۲۲۹۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام ابوذر شاد در جمع کارکنان ناحیه بوشهر اظهار داشت: امروزه کسانی که با تاریخ عاشورا آشنایی جامعی ندارند تحلیل نادرستی را ارائه می دهند و حرکت سیدالشهداء را به نوعی غیر عقلانی جلوه می‌دهند در حالی که حضرت از ابتدای قیام تا انتها بر اساس تعقل و تفکر عمل کردند و این طور نبوده که محاسبات عقلی از نگاه پر فروغ حضرت مغفول  مانده باشد.

 این مقام مسئول اذعان کرد:  امام مظلوم ما از همان زمانی که توسط حاکم مدینه فراخوانی شد و مسئله بیعت با یزید مطرح شد حضرت با درایت و تعقل عمل کردند و یک گروه سی نفره را مامور کردند که بیرون از دارالخلافه منتظر بمانند تا در صورت لزوم  وارد عمل شوند.

 وی در ادامه افزود: خروج حضرت از مدینه هم شبانه صورت گرفته و این حکایت از تدبیر صحیح حضرت دارد و خروجش از مکه هم بر اساس پشتوانه فکری و شرعی صورت گرفت و در طول سفر هم مستمراً از افراد مختلف اوضاع عراق را رصد می‌کردند.  حجت عقلی امام نامه هایی بود که کوفی ها نوشته بودند و امام در مواجهه با لشکر یزید بن ریاحی به این نامه‌ها احتجاج کرد و فرمودند اگر پشیمان شده اید من حاضرم از همین راهی که آمده ام برگردم که ممانعت شد.

 ایشان در پایان خاطرنشان کردند: قیام امام حسین بر اساس تبعد محض نبوده بلکه پشتوانه عقلی و فکری آن برجسته است و حضرت مامور به ظاهر بودند و با مطالبه کتبی مردم کوفه و تایید سفیرآن حضرت ،امام راه کربلا را انتخاب کردند و البته بعد تعبد هم جایگاه خود را دارد و حضرت در عین حالی که بر اساس خرد ورزی و تعقل طی طریق می کند تسلیم محض پروردگار و مقدرات او نیز هست.

پایان خبر/

ارسال نظرات