صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 07 June 2023
امام جمعه شهرکرد در اجتماع بزرگ اربعین در این شهر گفت: نام امام حسین علیه السلام و قیام عاشورای حسینی جهانی شده است.
کد خبر: ۹۱۸۴۳۷۳
|
۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در اجتماع عزاداران اربعین حسینی در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد، گفت: امروز خیل مردم ولایتمدار ، مرد و زن ، پیر و جوان  با شور حسینی در مراسم  عزاداری اربعین شرکت کردند تا اعلام کنند ما هم کربلایی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اربعینیان امروز کسانی هستند که پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم  فرمودند"من مشتاق دیدار با آن‌ها هستم"، افزود: این افراد کسانی هستند که وعده داده شده سخن و منطق حضرت سیدالشهدا علیه السلام را در زمانی به جهانیان معرفی می‌کنند که تمام استکبار ، ظلم و ستم دست به دست یکدیگر داده‌اند تا فرهنگ عاشورایی را خاموش کنند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد:امروز نام امام حسین علیه السلام و عاشورای حسینی جهانی شده است و مردم سراسر جهان راه نجات خود را ، حرکت در مسیر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام می‌دانند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام به توطئه های دشمنان در اعتراضات کشور عراق، اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای ناامنی در این کشور کاملا برنامه‌ریزی شده بود، این نبود که تنها چند نفر معترض به حکومت عراق در خیابان‌ها آمده باشند ، آنها قصد داشتند حرکت حماسه بزرگ اربعین را کم رنگ کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وقتی آمریکا دید کشور عراق مستقل است با برنامه ریزی دقیق قصد ساقط کردن حکومت عراق و از بین بردن اربعین را داشت، اما تلاش‌هایش راه به جایی نبرد، مردم بصیر با تبعیت از مرجعیت راه خود را از دشمنان جدا کردند و این نقشه شوم دشمنان را هم خنثی شد.

وی گفت: اعتراضات مردمی در عراق از سوی دشمنان به انحراف کشیده شد تا آمریکابر عراق فشار بیاورد تا رابطه خود را با ایران قطع کند ولی عراق زیر بار نرفت و آمریکا از عراق مأیوس شد و عراق در حال الگوبرداری از ایران است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: آمریکا به دنبال این بود که اربعین برگزار نشود ولی مانند تمامی ناکامی های شیطان بزرگ این بار هم تیر آمریکا به سنگ خورد و مردم عراق از آمریکا اعلام بیزاری کردند.

امام جمعه شهرکرد گفت: در حال حاضر حکومت عراق تثبیت شده، حشدالشعبی رسمیت قوی‌تری یافته، مردم فهمیدند نباید آب به آسیاب دشمن بریزند و اربعین شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری  به حضور پر شور و حماسی خیل مردم از سراسر جهان اشاره کرد و  افزود: دشمنان برنامه ریزی کرده بودند امسال زائرین را از حماسه اربعین باز دارند اما به فضل خدا این حماسه، شکوفاتر از سنوات گذشته برگزار شد و زائران ایرانی بیش از یک میلیون نفر بیشتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی اربعین حسینی حضور پیدا کردند.

امام جمعه شهرکرد گفت: بصیرت مردم عراق در خصوص دشمنی آمریکا با این کشور روز به روز افزایش یافته است و مردم عزیز عراق به بهترین شکل  ممکن از زائران اربعین حسینی میزبانی کردند .

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: خداوند عنایات بزرگی برای جهان اسلام قرار داده که یکی از این عنایت ها اربعین است ، اربعین حسینی حماسه بزرگی است که باعث هراس دشمنان اسلام شده و یکی از برکات قیام امام حسین علیه السلام است.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، مداحی مداحان هیئات مذهبی ، سخنرانی  ، مداحی ، نوحه خوانی ، سینه زنی و قرائت زیارت اربعین  با نوای گرم مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام از دیگر برنامه های  اجتماع بزرگ اربعین حسینی در آستانه امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد بود.

شایان ذکراست: این اجتماع بزرگ به همت شبکه جهانبین به صورت زنده و مستقیم از شبکه استانی و همزمان از  سایر شبکه های صداوسیما بخش شد و مراسم با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و ضیافت غذای نذری خاتمه یافت.

ارسال نظرات