صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - 18 June 2023
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید در دانشگاه و مدارس در زمینه علمی کودتا صورت گیرد گفت: ما نسل جدید خود را در اختیار ۱۰ هزار معلم و دانش آموخته فرهنگیان می گذاریم که دروسی که به آنها آموخته شده و در اختیارشان قرار گرفته هیچ ضرورتی ندارد و مفید نیست.
کد خبر: ۹۱۸۵۲۷۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور صبح امروز در پنجمین اجلاس استانی نماز در بیرجند گفت: اهمیت جمهوری اسلامی به معنویت است چرا که پیشرفتهای علمی و صنعتی و هسته ای در سایر کشورها نیز هست.

وی با بیان اینکه علم ارزش دارد اما تنها کافی نیست گفت: علم بر تمام چیزها و افراد اثر گذار است و علم باید مفید باشد اما متاسفانه عِلم امروز عِلم پیامبر نیست.

حجت الاسلام قرائتی عنوان کرد: بسیاری از علوم که در آموزش و پرورش و دانشگاه ها تدریس می شود ضرورتی ندارد چرا که دانستن آنها جایی را آباد نمی کند و ندانستن آنها جایی را خراب نمی کند.

وی با بیان اینکه امروز حدود چهار میلیون لیسانس بیکار در کشور است ادامه داد: علم باید همراه هنر باشد اما  اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه ها هیچ مهارت و هنری ندارند لذا تنها یک مدرک گرفتند.

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به مسئولین دانشگاه ها و مدارس گفت: باید علومی که به افراد می آموزیم یا واجب یا مستحب باشد و یا مشکلی را از جامعه و یا حتی یک فرد برطرف کند در غیر این صورت آن علوم آموخته شده مفید نبوده و ما در قبال افراد مسئول هستیم.

وی  با بیان اینکه پیامبراسلام(ص) از علم غیر مفید به خدا پناه می برد گفت: حتی مسائل مرجعیت و امور مطرح شده در منبر هم باید مفید باشد.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: مشکل انسانها این است که در فکر آزاد نیستند و حتی بسیاری از تحقیقات دانشگاهی نیز غیر ضروری و تنها صرف وقت است.

وی با بیان اینکه باید در دانشگاه و مدارس در زمینه علمی کودتا صورت گیرد افزود: ما نسل جدید خود را در اختیار ۱۰ هزار معلم و دانش آموخته فرهنگیان می گذاریم که دروسی که به آنها آموخته شده و در اختیارشان قرار گرفته هیچ ضرورتی ندارد و مفید نیست.

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور  ادامه داد: داشتن مهارت به دنبال علم ضروری است چرا که اگر مهارت نباشد شغل نیست اگر شغل نباشد پول نیست و اگر پول نباشد ازدواج نیست و اگر ازدواج نباشد زندگی و خانواده نیست.

وی کسب یک هنر و مهارت را برای خانم ها و آقایان در طول دوران تحصیل لازم دانست و گفت: نباید خودمان را به دولت و مشاغل اداری وابسته کنیم که اگر نبود خانه نشین بشویم.

قرائتی معلمی و پاسخ دادن به شبهات را مهارت دانست و گفت: علم تنها در کتب درسی نیست همان گونه که امام رضا فرمودند هر کس به دنبال علم است باید به قرآن مراجعه کند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی دانشمندان قرآن را علم نمی دانند و تنها علم را در مدارک دانشگاهی می دانند در حالی که یک همزه در قرآن کلی مفهوم دارد.

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: هر آیه قرآن معانی و درسهای زیادی دارد که می توان با مراجعه به قرآن و تدبر در آن به آن مفاهیم رسید.

وی با بیان اینکه ما قرآن و نهج البلاغه را نفهمیدم لذا دستمان خالی است، گفت: ما فکر می کنیم تنها چیزهایی که می خوانیم و از آن مدرک داریم علم است اما در واقع دچار اشتباه هستیم.

قرائتی ادامه داد: مشکل ما این است که نمی توانیم در شرایط مختلف تصمیم بگیریم همان طور که حضرت آدم نتوانست تصمیم بگیرد و از بهشت خارج شد لذا باید در زمان و به موقع هر فردی خودش بنا بر مصلحت خود تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه در اسلام فارغ التحصیل نداریم گفت: علم تنها در کتابها نیست و هر ابتکار و عملی که مسلمانان انجام دهند که دشمن را عصبانی کند عمل صالح و خطاب ذکر اسلام علی عباد الصالحین است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات