صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه"شهریه" در آیین نامه مدارس هیأت امنایی وجود ندارد گفت: تمامی هزینه های مدارس هیأت امنایی برابر "برنامه عمل مدرسه "‌ خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۸۹۴۱۶
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در نشست مدیران مدارس هیأت امنایی شاهرود که با حضور رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان و کارشناس مسئول شورا‌ها و مسئولین مدیریت آموزش و پرورش شاهرود برگزار شد؛ آخرین مسائل و مباحث این حوزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
علی سبوحی رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی، با عنوان اینکه بیش از ۵۰ درصد مدارس هیأت امنایی استان در شاهرود متمرکز است گفت: فعالیت مدارس هیأت امنایی هیچ گونه منع قانونی ندارد و اشاره مصوبه مجلس شورای اسلامی به وجود تنها دو نوع مدرسه دولتی و غیر دولتی، شامل مدارس هیأت امنایی نمی‌شود؛ چرا که مدارس هیأت امنایی، مدارسی دولتی با ویژگی هیأت امنایی محسوب می‌شوند.
وی افزود: اگر مدیران مدارس هیأت امنایی، آخرین دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش (۹۸//۱۸/۰۳) را بطور صحیح اجرا نمایند؛ هیچ گونه اعتراضی متوجه مدیر نخواهد بود و بسیار مهم است مدیران در ادبیات و گفتمان خود با اولیاء دانش آموزان با رعایت شفافیت و پاسخگویی قانونمند، نسبت به توجیه و رضایت والدین اقدام نمایند؛ براین اساس "شهریه " در مدارس هیأت امنایی جایگاهی ندارد و باید هزینه‌های مصوب تحت عنوان " نرخ هزینه برنامه‌های فوق برنامه " دریافت شده و والدین از نوع و تعداد این برنامه‌های آموزشی و پرورشی آگاه باشند.
رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی تأکید کرد؛ مدیران تنها ۲۰% از دریافتی‌ها را می‌توانند صرف تجهیزات و ساختمان مدرسه نمایند و بکارگیری نیروی متخصص -که دارای بیمه از سازمانی دیگر می‌باشد- صرفا جهت پوشش برنامه‌های فوق برنامه مجاز است.
محمد جواد حافظی رئیس امورشورا‌های اداره کل آموزش و پرورش استان در این نشست با بازخوانی آخرین دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش از آغاز نظارت بر عمل کرد مدارس هیأت امنایی استان خبرداده و گفت: لازم است تمامی مدارس هیأت امنایی اسناد مالی و مجوز‌های مورد نظر (سندیت مدرسه هیأت امنایی) را به کارشناسان بازرسی ارائه نمایند.
وی در خصوص ثبت نام دانش آموزان در مدارس هیأت امنایی اظهار کرد: هیچ گونه آزمونی برای ثبت نام دانش آموزان وجود ندارد و تنها فرم امتیاز بندی برای آن دسته از دانش آموزانی که در خارج از محدوده تعیین شده ثبت نام مدرسه، می‌باشند قابل ارائه است.
حافظی گفت:‌در صورتی که مدرسه‌ای شرایط اجرای دستورالعمل مدارس هیأت امنایی را ندارد؛ از تبدیل این مدارس به عادی دولتی استقبال کنیم.
مسئول امور شورا‌های آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس هیچگونه هزینه‌ای برای ارائه خدمات رسمی آموزشی و پرورشی دریافت نمی‌کنند و کلاس‌های فوق برنامه با رضایت والدین برای دانش آموزان برگزار می‌شود.
گفتنی است در این نشست معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه، کارشناسان مدارس هیأت امنایی و بازرسی مدیریت آموزش و پرورش شاهرود نیز حضور داشتند.
ارسال نظرات