صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 30 May 2023
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه سال ۹۸ از ۸طرح حمایت شده است که چهار طرح تمام شده و چهار طرح در حال انجام است گفت :سرجمع ۷۰ میلیون تا حالا حمایت شده که ۴۰ میلیون تومان از طرح های آماتور و ۳۰ میلیون از طرح های نیمه حرفه ای است.
کد خبر: ۹۲۰۱۳۰۵
|
۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

مرتضی عظیمی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکیدات و سفارشات زیادی در باب علم، پژوهش و فناوری دارند از جمله اشاره به این مهم در بیانیه گام دوم انقلاب است که در اولین مؤلفه از مؤلفه های هفتگانه به موضوع علم و دانش اشاره و تاکید کردند.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب که فرمودند "دانش اشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است" افزود: سازمان بسیج علمی پژوهشی در جهت تحقق منویات رهبری برنامه ها، اهداف و چشم اندازهای خود را ترسیم ودر جهت حصول آن حرکت می کند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی عنوان کرد: جریان سازی و نهادینه کردن گفتمان علمی در کشور، حفظ و ارتقای علمی کشور( شتاب دهی) و تقویت بنیه علمی و مهارتی بسیجیان، کمک به مدیریت دانش، توان و تکمیل چرخه علمی کشور و کمک به تولید علم نافع مناسب با آموزه های دینی از جمله اهداف بسیج علمی پژوهشی است.

وی به حمایتهای تسهیلاتی بسیج علمی پژوهشی از مخترعین اشاره و اظهار کرد: حمایتهای مالی به صورت بلاعوض و وام، حمایت از طرح های آماتور تا سقف ۵ میلیون تومان، نیمه حرفه ای تا مبالغ ۱۰، 15 و ۲۵ میلیون تومان در صورت تأیید طرحها در کارگروههای مربوطه استان و مرکزیت و حمایت با مبالغ بیشتر در صورت نوع و ویژگی های طرح انجام می شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه سال ۹۸ از ۸طرح حمایت شده است که چهار طرح تمام شده و چهار طرح در حال انجام است گفت :سرجمع ۷۰ میلیون تا حالا حمایت شده که ۴۰ میلیون تومان از طرح های آماتور و ۳۰ میلیون از طرح های نیمه حرفه ای است.

عظیمی فر ادامه داد: حمایتهای معنوی شامل آموزش، توانمند سازی، بازاریابی و تبلیغات محصولات، در اختیار قراردادن کارگاه مرکز رشد و خلاقیت برای تبدیل کردن ایده به محصول و کمک در تهیه طرح فنی محصول، کمک به تجاری سازی محصولات و بازاریابی و برقرای ارتباط سرمایه گذار و مخترع و در اختیار گذاشتن فضا در محل پردیس شرکتهای دانش بنیان سازمان بسیج علمی است.

وی، کمبود اعتبارت مورد نیاز در جهت پیش برد اهداف و عدم احصاء کامل نیازهای اساسی استان را از جمله مشکلات بر سر راه کارهای علمی ـ پژوهشی برشمرد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی اظهار کرد: کارگاه های مرکز رشد برای مقاطع مختلف دانش آموزی، کارگاه ایده پردازی و خلاقیت، آشنایی با اختراعات و انتقال تجربه در طول سال فعال است.

وی، کارگاه تشریح موجودات زنده را از برنامه های شاخصی که اجرا می شود برشمرد و گفت: کارگاه توانمند سازی و بازاریابی  برای شرکت های پردیس دانش بنیان از دیگر خدمات بسیج علمی پژوهشی به جوانان پژوهشگر و مخترع است.

عظیمی فر طرح شاخص ملی امسال در سازمان اشاره کرد و افزود: طرح رونمای شده در جشنواره جهاد گران علم و فناوری به مناسبت چهل سالگی بسیج در ۳آذر ماه امسال با عنوان طرح «استحصال آب از بخار موجود در هوا» توسط آقای بسکابادی ارائه شد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به ارتباط مسئولان، دانشگاهها و آموزش پرورش گفت: با توجه به ظرفیتهای استان و اینکه استان خراسان جنوبی قطب علمی شرق کشور است، مسئولین نیز به این موضوع اهتمام دارند.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه های همکاری بین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و مراکز علمی و پژوهشی استان امضاء شده و در قالب آن همکاری هایی انجام می شود اما با توجه به ظرفیتهای گسترده استان هنوز جای ارتباط و همبستگی بیشتر وجود دارد.

عظیمی فر خاطرنشان کرد: کارگاه مرکز رشد و خلاقیت سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان برای تبدیل ایده به محصول به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان، دانشجویان، اساتید، مخترعین و مبتکرین استان قرار می گیرد.

وی در پایان از همه مسئولین و مدیران مراکز علمی و پژوهشی استان خواست در جهت فعالیت و حرکت بیش از پیش در حوزه های علمی و فناوری دست به دست هم داده تا در جهت تحقق اهداف گام های بلند تری برداریم.

عظیمی فر اظهار امیدواری کرد: برای اینکه بتوانیم بسیج علمی و علمی بسیج  را محقق کنیم به همکاری همه مسئولین نیازمندیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات