صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
مخترع بیرجندی گفت: با توجه به اهمیت دانش و پژوهش بهره برداری مطلوبی از ایده ها و اختراعات صورت نگرفته لذا ازمخترعان و پژوهشگران استان تقاضا دارم تا زمانیکه ظرفیت و پتانسیل اجرای طرح های مختلف دراستان هست پروژه ها رو به دیگر استان ها نفرستند.
کد خبر: ۹۲۰۸۳۸۱
|
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

عبدالله کاووسی مخترع بیرجندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح ها و ایده های معتددی در دست اقدام دارد، گفت: تا کنون موفق به اختراع نیمکت هوشمند خورشیدی و ماشین انرژی شده است.

وی هدفش را از اختراع نیمکت هوشمند خورشیدی را بهره مندی از نعمت خدادادی در راستای تامین نیازمندی های روزمره دانست و گفت: این دستگاه نیاز به کابل کشی و حفاری ندارد و به دلیل دارا بودن سلول خورشیدی و باطری، در طول روز، برق را ذخیره و در شب می توان از نور این پروژکتور خورشیدی برای روشنایی محدوده اش در فضاها و المانهای شهری استفاده کرد.

کاووسی با بیان اینکه نیمکت هوشمند خورشیدی به عنوان یک رسانه قابلیت نمایش تبلیغات شهری را  دارد، عنوان کرد: دارا بودن ایفا پورت، خروجی USB جهت شارژ موبایل و لپ تاپ، برخورداری از سیستم مانیتورینگ جهت نمایش تاریخ، زمان و دمای محیط  از جمله قابلیت های این نیمکت است.

این مخترع بیرجندی بیان داشت: نیمکت هوشمند خورشیدی در میدان ابوذر نصب شده است.

وی عنوان کرد: اختراع  دیگر ماشین انرژی است که در پدافند غیرعامل، مکان های دور از دسترس برق، کلیه ارگان ها و سازمانهای بین المللی، عشایر و برای پیمانکاران صنعت آب، برق و گاز کاربرد دارد.

 کاووسی ادامه داد: ماشین انرژی بر روی یک شاسی چرخدار تعبیه شده که پنل خورشیدی، اینورتر، سازه، کنترل شارژر، سیستم مانیتورینگ، بهره برداری از راه دور فقط با یک تماس یا پیامک یا ارسال پالس از جمله تجهیزات و قابلیت های این دستگاه است.

وی با بیان اینکه این ماشین بسته به تکنولوژی، تجهیزات و کارآیی که کارفرما می خواهد بین 30 تا 100 میلیون تومان هزینه دارد، افزود: مونتاژ مکانیکال درکارگاه شهرک صنعتی مشهد و اسمبل الکتریکال در کارگاه بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان انجام شده است.

کاووسی با اشاره به حمایت های مادی و معنوی سازمان علمی و پژوهشی بسیج از نخبگان اظهار داشت: تنها نهاد و ارگانی که من را در این زمینه حمایت کردند سازمان بسیج علمی و پژوهشی بسیج استان و مسئولین آن آقایان عقیلی پور، زراعتکار و عظیمی فر بودند.

این مخترع بیرجندی کاغذ بازی های اداری و بعضا بی توجهی مسئولین به اختراعات مخترعان را به عنوان مهمترین مانع و مشکلاتی دانست که در این مسیر با آنها روبه رو شده است.

وی، وظایف نخبگان و پژوهشگران را در شرایط جنگ اقتصادی خطیر دانست و اظهار داشت: تکثیر علم و دانش خویش، صبوری و دادن پاسخ متقابل و قاطع به فتنه ها و مکرهای دشمن از جمله وظایف نخبگان و پژوهشگران در شرایط امروز کشور و جنگ اقتصادی است.

کاووسی با اشاره به اهمیت دانش و پژوهش در تمام دستگاه ها گفت: اما متاسفانه بهره برداری مطلوبی از ایده ها و اختراعات صورت نگرفته است لذا ازمخترعان و پژوهشگران استان تقاضا دارم دلبسته جایگاه فعلی شان نباشند و تا زمانیکه ظرفیت و پتانسیل اجرای طرح های مختلف دراستان هست پروژه ها را به دیگر استان ها نفرستند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات