صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - 05 February 2024
آیت الله اعرافی در پیامی نکاتی مهم و کلیدی جهت مقابله و پیشگیری از هجوم کرونا ویروس بیان کرد.
کد خبر: ۹۲۲۴۹۰۱
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد،  آیت الله اعرافی در پیامی نکاتی مهم و کلیدی جهت مقابله و پیشگیری از هجوم کرونا ویروس بیان کرد.
متن این پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مردم عزیز و شریف ،جوانان پرشور و سرافراز،مسئولان محترم شهرستان،مسئولان محترم بهداشت و درمان ،پزشکان و پرستاران گرامی، کارکنان ارجمند بیمارستان و خانه های بهداشت ،روحانیون و طلاب و حوزویان بزرگوار ،کارگران گرامی و صاحبان محترم صنایع،بازاریان و اصناف گرامی،کارکنان و مدیران محترم ادارات و نهادها ،گروه های اجتماعی ،فعالان فرهنگی و رسانه ای وهمه شهروندان ارجمند میبد قهرمان و سرافراز.
باردیگر همه ما دربرابر آزمونی دیگر قرار گرفته ایم و آن هجوم کرونا به سمت آرامش و سلامت ملت ایران و مردم شریف یزد و میبد است و فائق آمدن برآن به توکل برخدا وعزم ملی واراده ای همگانی است ، ضمن عرض سپاس به محضر همه شما سروران ویکایک شهروندان و بویژه همه پزشکان و پرستاران گرامی و سلامت یاران فداکار و کادر درمان و بهداشت بیمارستان ها و مسئولان محترم شهرستان ، نکاتی را یادآور می شوم:
یکم :
رویکرد الهی و اخلاقی و آسمانی وعرفانی به همه پدیده ها و این پدیده مهاجم و درس آموزی و الهام گیری ازآن و تبدیل این تهدید به فرصتی الهی و معنوی و تضرع و ابتهال به پیشگاه قدسی حضرت باری تعالی و پناه آوردن به قرآن و اهل بیت پیامبر صلی الله علیهم و دعا و توسل و انابه و استغفار و اعمال این ماه های شریف وظیفه همه ما است و تعطیلی موقت و محدود برنامه های عمومی مراسم های دینی و اعتکاف و نمازهای جمعه و جماعت و دعاها نباید روح عبادی و معنوی را در جامعه تضعیف نماید بلکه باید با توجه بیشتر و تدابیر جدید این بعد تقویت شود و وظیفه روحانیت و خانواده ها و آموزش و پرورش و نهادها واشخاص فرهنگی دراین زمینه بسیار مهم است. .
دوم :
توجه و عنایت کامل به دستورهاوتوصیه های مسئولان محترم شهرستان و مسئولان بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی و رعایت همه توصیه‌های بهداشتی و اجتماعی، طبعا فرماندهی این امر به دست این عزیزان است وهمه باید همراهی نمایند والبته وظیفه آن ها نیز بهره گیری از همه تجارب و ظرفیت ها و رعایت همه جوانب و ابعاد فرهنگی و اجتماعی موضوع است.
سوم :
تبدیل این تهدید به فرصتی اجتماعی و فرهنگی و انقلابی در راستای ارتقای همبستگی و دوستی و صمیمیت و ایثار و فداکاری ، دراین قصه باید همه شهر و بخش ها و روستاها به یک شبکه بهم پیوسته و منسجم برای صیانت از سلامت و امنیت و آرامش روحی وروانی در آید.
چهارم :
تجربه گرانبهای بسیج در همه مراحل انقلاب و دفاع مقدس اکنون باید درخدمت سلامت و امنیت و آرامش مردم قرار گیرد و همه ظرفیت های بسیج و نهادها و صنایع و اصناف و گروه های فعال دینی و فرهنگی و رسانه ای و روحانیت و مساجد و حسینیه ها وهیئت ها و تمام توان مردمی باید با مسئولان محترم شهرستان و مسئولان بهداشت و درمان هماهنگ و برای همه شرائط و سخت ترین موقعیت ها پیش بینی وبرنامه ریزی نمایند و آمادگی کامل داشته باشند و کوتاهی دراین زمینه از هیچ کس پذیرفته نیست وبنده به حوزه و روحانیت و نهاد و دفتر امام جمعه تاکید کرده ام وهمه اختیارات سپرده ام.
پنجم :
آرامش روحی وامنیت روانی و پیشگیری از افسردگی و اضطراب برای شرایط فعلی  و روزگار پس از بحران باید مهم گرفته شود و این امر نیازمند ارائه مشاوره و راهنمایی های درست و منطبق بر فرهنگ دینی و منطق علمی است و دراین زمینه وظیفه نهادهای  حوزوی و دانشگاهی ودینی و علمی
و روحانیت و پزشکان و مشاوران محترم حساس و مهم است.
ششم:
همه مسئولان و ادارات دراین شرائط رسالت سنگینی دارند و هیچ عذری در کوتاهی درانجام وظائف محوله از آنان پذیرفته نیست و همه باید با هدایت فرماندارمحترم  و دفتر تمام تلاش خودرا درمهار بحران و حل مشکلات مردم مجاهدت نمایند و حتی الامکان با تدابیر و طرح های جدید و ابتکاری در پاسخ به مردم وحل مشکلات آنان  با ملاحظه شرایط ویژه کوشا باشند واین شرائط را فرصتی برای اصلاح نظام اداری و آموزش و تجاری و صنعتی و تقویت رویکرد معنوی  و اخلاق اداری و بهره گیری از ظرفیت های مجازی و غیر حضوری و فناوری های نوین و دولت و شهر الکترونیک قرار دهند .
هفتم:
لازم است مجددا بر تکریم و احترام ویژه نسبت به عزیزان پزشک و پرستار و همه سلامت یاران فداکار و کادر درمان و بهداشت تاکید و ضرورت رسیدگی و تامین نیاز آنان را یادآور شوم واز یکایک آنان تشکر وبرای آنان عزت و سرافرازی و سلامت و پاداش الهی مسالت نمایم.
هشتم :
بر توسعه کمک‌و مساعدت به ارتقای سیستم بهداشت و درمان شهرستان و استمرار و افزایش کمک های خیرین سلامت در این زمینه ودرزمینه تجهیزات و نیز رسیدگی به درمان نیازمندان تاکید می نمایم و ضمن تقدیر و سپاس فراوان از همه خیرین سلامت آنان را به عزمی نو و همت و مساعدت بیشتر فرا می خوانم.
نهم :
ضمن تاکید بررعایت حال کارگران گرامی و طبقات نیازمند و فعالان اقتصادی و اصناف ، باید همه بکوشند این بحران کمترین اثر سوء بر رونق اقتصادی درآمدهای مردم بگذارد و خسارت ها در زمینه تولید و تجارت و صادرات به حد اقل برسد و با تدابیر لازم همه این امور استمرار یابد وخسارت ها جبران شود.
دهم:
همه باید همکاری نمایند و سختی های این دوره را بپذیرند و در همه مراحل مشارکت نمایند و تمام دستورات وتوصیه هاو محدودیت های رفت وآمد و قرنطینه فردی و اجتماعی را رعایت نمایند تا بفضل الهی شهرها و روستاهای ما با سهولت و آرامش و کمترین خسارت و تلفات از این بحران عبور کند ان شاءالله.
ونیز بر ضرورت پیگیری مصوبات شورای تامین و شورای سلامت و توصیه های اینجانب در آن جلسات و سایر تماس ها تاکید بلیغ می نمایم
ازخداوند متعال سلامت وعزت و امنیت و آرامش و شفای مریضان و دفع بلا و سعادت و توفیقات الهی را برای شما خواهانم.
ولله الحمد و له الشکر اولا و آخرا.
اللهم اجعلنا فی درعک الحصینه التی تجعل فیها من ترید آمین رب العالمین.
علی رضا اعرافی
 انتهای پیام/د 
ارسال نظرات