صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 31 May 2023
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره ولایت پذیری شهدا به عنوان به ویژگی برجسته آنها گفت:امروز اگر می خواهیم راه شهیدان صفری را ادامه دهیم باید بر حفظ ارزش ها و اعتقادات استقامت و مقاومت کنیم.
کد خبر: ۹۲۵۱۸۰۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله شامگاه پنج شنبه در برنامه آبروی محله، افتخار کوچه ها ویژه گرامیداشت شهیدان صفری و سمیعی کرهرودی، گفت: کلمه شهادت از قداست ویژه ای برخوردار است و این قداست عنایتی است که خداوند به شهدا هدیه داده است و امروز بعد از گذشت چند دهه از گذشت دفاع مقدس به وضوح می بینیم قداست شهدا در بین مردم بیش از گذشته وجود دارد.

وی افزود: یکی از دلایل قداست ویژه شهید نزد خداوند و مردم این است که شهید در راه اهداف و ارزش های اسلام با انگیزه، همه وجود خود را تقدیم اسلام می کند.

فرمانده سپاه روح الله اظهار داشت: شهدا نسبت به خداوند معرفت واقعی پیدا کردند و این نیازمند خودشناسی است و شهدا خود را به خوبی شناختند.

وی با بیان اینکه شهدا به خوبی تشخیص دادند که تکلیف آنها چیست و عمل صالحی که خداوند از آنها مطالبه می کند چیست، گفت: لذا در این مسیر به خوبی گام برداشتند و خوش درخشیدند.

کریمی ادامه داد: اگر امروز می خواهیم مثل شهدا باشیم باید در ابتدا راه خود را به خوبی پیدا کنیم و این نیازمند خودشناسی است که باید به آن دست پیدا کنیم.

وی در این خصوص تصریح کرد: گام برداشتن در راه شهدا نیازمند استقامت و مقاومت بر روی ارزش ها است که باید به آن توجه داشته باشیم.

فرمانده سپاه روح الله با تقدیر از صبر و بصیرت خانواده های شهدا و جانبازان در مقاطع مختلف انقلاب بیان کرد:  امروز بعد از گذشت چند دهه از دفاع مقدس خانواده های شهدا و جانبازان با صبر و بصیرت که داشتند به خوبی در امتحان بزرگ الهی بیرون آمدند و این باید برای ما درس باشد.

وی با اشاره به سیره رفتاری شهیدان صفری عنوان کرد: شهیدان صفری در عملیات هایی که حضور داشتند به خوبی درخشیدند و امتحانات را با موفقیت پشت سر گذاشتند چراکه با وجود شرایط سختی که در آن عرصه بود شهیدان صفری همواره از ارزش ها و اعتقادات اندکی کوتاه نمی آمدند.

کریمی افزود: امروز اگر می خواهیم راه شهیدان صفری را ادامه دهیم باید بر حفظ ارزش ها و اعتقادات استقامت و مقاومت کنیم.

وی با اشاره به خاطره ای شهید حبیب الله صفری گفت: شهید بزرگوار حبیب الله صفری مسئولیت اعزام نیرو را داشت که در این مسیر سخت کوشانه و جهادی وار فعالیت می کردند.

فرمانده سپاه روح الله افزود: جهادی وار کار کردن از ویژگی های برجسته شهید حبیب الله صفری بود و برای برقراری امنیت از هیچ تلاشی دریغ نمی کرد.

وی تصریح کرد: شهید حبیب الله صفری نشان داد که اگر ولایت را به عنوان رحمت واسعه بخواهیم باید از هر سختی عبور کنیم و شهدا به خوبی در مسیر ولایت گام برداشتند و نشان دادند برای ولایت همواره در میدان هستند.

کریمی با بیان اینکه اگر ولایت را به عنوان محور در مسیر خود قرار دهیم قطعا راه را گم نمی کنیم و این در طول تاریخ اسلام به خوبی نشان داده شده است،گفت:شهدا برای رسیدن به مقام والای شهادت از یکدیگر سبقت می گرفتند و همانگونه که برای رفتن به خط مقدم از یکدیگر جلو می زدند برای رسیدن به شهادت نیز سبقت می گرفتند.

وی بیان کرد: اگر امروز در این محفل نورانی جمع شده ایم و آبروی محله را تکریم می کنیم دو وظیفه مهم را نباید فراموش کنین و ابتدا اینکه شهدا را به عنوان افتخارات محله به خوبی بشناسیم و دوم اینکه مسیر آنها را به خوبی ادامه دهیم.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به ویژگی های شاخص شهیدان صفری گفت: از ویژگی های برجسته شهید محمد صفری خوش اخلاقی،انضباط در کارها،آمادگی جسمانی،ورزشکار،جوانمردی، معرفت و داوطلب بودن در ماموریت ها بود که امروز باید برای جوانان درس عبرت باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهید حبیب الله صفری ارتباط بسیار خوبی با شهید همت و دیگر شهدای شاخص داشت و این به دلیل رفتار، اخلاق و عملکرد ویژه شهید در آن مقطع زمانی بود که باعث شده بود شهید همت و حتی شهید متوسلیان بسیار او را دوست داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات