صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - 17 August 2023
دهشیری با تاکید بر جوان‌گرایی و استفاده از جوانان انقلابی و ولایی در دستگاه قضا گفت: مدیران شایسته باید جایگزین مریدان وابسته شوند.
کد خبر: ۹۲۵۱۹۰۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، غلامعلی دهشیری، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه یزد با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی، معمار بزرگ دستگاه قضائی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب اظهار داشت: مظلومیت شهید بهشتی از آن جهت است که سخنان ناروا و افترا را از دوست و دشمن شنید اما خم به ابرو نیاورد و ظلم شخصی را تحمل کرد تا انسجام و وحدت اسلامی در دوران انقلاب حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی در عرصه علمی نیز بسیار مظلوم بود، افزود: شهید بهشتی را همه به عنوان مدیری موفق می‌شناسیم و جنبه‌های علمی این شهید به عنوان مجتهدی آگاه به اغلب علوم و دارای درجات علمی و معنوی بالا مغفول مانده است.

دهشیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قضا و قضاوت راهکاری برای برقراری عدل و عدالت در جامعه اسلامی است، عنوان کرد: از یک سو ستمدیدگان از ظلم و ظالم به این دستگاه امیدوار هستند از سوی دیگر زورداران و زورمداران از عدالت در خوف و هراس هستند.

رئیس کل دادگستری استان یزد تاکید کرد: اجرای عدالت و تأمین امنیت و بهداشت قضائی مهمترین مطالبه مردم از دستگاه قضاست که با آیت الله رئیسی، یکی از شاگردان مکتب دکتر بهشتی به عنوان رئیس قوه قضائیه، دوران تحول و حرکت جهادی در دستگاه قضائی آغاز شد.

دهشیری با اشاره به رویکردهای جدید دستگاه قضا در طول یک سال گذشته یادآور شد: تلاش شد با برنامه‌ای با عنوان سند تحول، برنامه‌های زمان بندی بلندمدت، میان مدت و درازمدت با ایجاد تغییر و تحول در سطوح مختلف قوه و با شناخت از ابر چالشهای دستگاه قضائی، اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه کار جهادی در استان یزد نیز آغاز شد، عنوان کرد: ۱۱ هزار پرونده مسن که در دستگاه قضائی مانده بود، با کار جهادی قضات از آمار پرونده‌ها کسر شد و کاهش پرونده‌های مانده و مسن یعنی کاهش اطاله دادرسی و سرعت بخشی به دادرسی‌ها و رضایتمندی مردم از دستگاه قضائی که این مهم یکی از سیاست‌های دستگاه قضا است.

دهشیری، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را نیز از دغدغه‌های رئیس قوه قضائیه برشمرد و گفت: ایشان بر این اعتقاد هستند که زندان جای اراذل و اوباش و مجرمان خطرناک است نه افرادی که به دلیل جرایم سبک و جرایم مالی محکوم شده اند بنابراین باید با مجازات‌های جایگزین و جلوگیری از ورود این افراد به زندان‌ها، از تبعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که زندان برای زندانی و خانواده او دارد، کاست.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: جوان گرایی در دستگاه قضا نیز از رویکردهای مهم قوه قضائیه است و در این راستا از جوانان صالح، فاضل و انقلابی در مدیریت دستگاه قضائی استفاده شد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم شاهد برون رفت از مشکلات فعلی دستگاه قضا باشیم باید به این جوانان اعتماد کنیم و خوشبختانه در یزد نیز این اتفاق افتاد و در بسیاری از مسئولیت‌ها جوانان جهادی، انقلابی، صالح، ولایی و فاضل به کار گرفته شدند.

دهشیری تاکید کرد: معتقدیم استفاده از مدیران شایسته به جای مریدان وابسته در دستگاه قضا و سایر بخش‌ها مؤثر است و رضایتمندی مردم و احقاق حقوق آنها را به دنبال دارد.
ارسال نظرات