صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
فاطمه اسدزاده
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:
سرهنگ کوشکی گفت: حقوق بشر آمریکایی فقط یک شعار دروغینی است که نظام سلطه و سلطه‌گران جهانی تولید کرده‌اند برای برخورد با کشور‌های مختلف و ملت‌های مستقل.
کد خبر: ۹۲۵۳۶۱۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ سعید کوشکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با یادآوری اینکه مقوله حقوق بشر و لفظ آن بعد از جنگ جهانی دوم در ادبیات سیاسی و ادبیات فعلی جهان وارد شد، اظهار داشت: قبل از آن بحث حقوق بشر یعنی جایگاه انسان و آنچه که به عنوان حقوقش مطرح است در کشور ها بازخورد داشت، اما نظام سلطه بعد از جنگ جهانی دوم برای اینکه بتوانند اشراف بیشتری بر کشورها داشته باشند و مطامع خود را بیش از پیش به دست بیاورد، این موضوع را در سازمان ملل به عنوان یکی از زیر مجموعه های سازمان ملل با عنوان "شورای حقوق بشر" مطرح کرد.

وی افزود: به طور کلی در سابقه "شورای حقوق بشر" از سال ۱۹۴۸ تا کنون یعنی در این بیشتر از ۷۰ سال، یکبار هم ملاحظه نشده که کشورهای اروپایی یا خود آمریکا به صورت مسلم محکوم شده باشند، چراکه انباره و نظام فکری مبتنی بر نگاه دنیای غرب یا نگاه لیبرالیستی به انسان است، پس همیشه کشورهایی که می‌خواهند مستقل باشند و در خارج از نظام سلطه زندگی کنند، محکوم می شوند.

به گفته کوشکی، هیچکس به اندازه خداوند تبارک و تعالی و ارزش های الهی و ادیان الهی، به ویژه دین مبین اسلام برای انسان احترام، شرافت، منزلت، و قرب قائل نیست. دین اسلام حتی ظلم کردن به یک مورچه را هم نمی پذیرد چه برسد به انسان.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در روایات اسلامی داریم که انسان کرامت دارد، حتی اگر کافر باشد، یا مخالف صددرصد اسلام باشد؛ اما وقتی صحنه های امروز آمریکا را مشاهده می‌کنیم، متوجه می شویم که این حقوق بشر، شعاری برای محکومیت کشورهای مستقل یا کشورهایی که می خواهند بر اساس نظام الهی زندگی کرده و خارج از لیست کشورهای غربی با آن تفکرات باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس تصریح کرد: در آمریکا به راحتی انسانها را می‌کشند و به حقوق انسان تجاوز می کنند، اما هیچ گاه نه در سازمان ملل و نه در مجمع عمومی بحیث و نقض حقوق بشر توسط آمریکا مطرح نمی شودو هیچ کدام آمریکا را محکوم نکرده و نهایتاً خیلی محترمانه تقاضا می کنند که حقوق بشر را رعایت کنند.

دکتر کوشکی، حقوق بشر را یک دستاویزی برای برخورد با کشورهای مستقل به ویژه جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: مثلاً در همین کشورهای پیرامون خودمان مثل عربستان سعودی، انسان ها را راحت گردن می زنند، دست و پا قطع می‌کنند، در کشورهایی که همنوا با اروپا و آمریکا هستند، همه این اتفاقات می افتد و انگار آنها بشر نیستند؛ اما اگر یک اتفاقی در جمهوری اسلامی بیفتد و با انسانی که به فرض ۲ تن مواد مخدر را وارد کشور کرده، یا کسی که مفسد است چه مالی و چه در مسائل دیگر، برخورد شود، داد حقوق بشر آمریکایی در می آید.

وی تأکید کرد: حقوق بشر آمریکایی مستمسکی برای برخورد با ملت‌های مستقل و دولت های آزاده؛ و صحنه های امروز آمریکا به خوبی نشان داد که حقوق بشر آمریکایی فقط یک شعار دروغینی است که نظام سلطه و سلطه‌گران جهانی تولید کرده‌اند برای برخورد با کشورهای مختلف و ملت‌های مستقل./شیرازه

انتهای پیام/

ارسال نظرات