صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
مسوول بسیج جامعه پزشکی با تأکید بر نقش مردم در آموزش و اطلاع رسانی به دیگران در خصوص بیماری کرونا، گفت: قطع زنجیره ویروس کرونا با اراده جمعی، مشارکت اجتماعی و همکاری خود مردم امکانپذیر است.
کد خبر: ۹۲۶۱۰۶۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نشست تخصصی کانون‌های بسیج جامعه بزشکی که با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بسیج جامعه پزشکی استان و تنی چند از مسوولین علوم پزشکی در معاونت این مرکز برگزار شد.

رمضان زاده مسوول بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۶ کانون با حضور ۱۶۰۰ نفر در حال فعالیت هستند افزود:این مراکز با فعال بودن دفاتر کاری خود در جهت رفع معضلات در حوزه سلامت به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی بیان داشت: بسیج جامعه پزشکی در راستای رسالت خود برای حفظ و ارتقاء سلامت در جامعه و کمک به مجموعه کادر درمان در این مورد خاص، اعلام آمادگی کرده است تا اعضای بسیج جامعه پزشکی یاریگر کادر پزشکی و درمانی در این روز‌ها باشند.

رمضان زاده عنوان کرد: آموزش یکی از ارکان اصلی بسیج جامعه پزشکی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است و باید با تکیه بر این امر و اقدامات انجام شده در این حوزه آموزش‌های لازم به مردم در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داده شود.

مسوول بسیج جامعه پزشکی استان در پایان خاطرنشان کرد: در این روز‌های کرونای اعضای بسیج جامعه پزشکی بدون در نظر گرفتن شرایط مادی و با هدف کسب رضایت الهی و خدمت به مردم با کیفیت‌ترین خدمات درمانی را به هم استانی‌های خود دارائه می‌دهند.

در ادامه رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان نمود: به احتمال قوی موج اول و دوم این بیماری تحت شرایط موجود از هم قابل تفکیک نخواهند بود و انتظار می‌رود در فصل بعدی سرما، این بیماری را مجددا تجربه کنیم پس بنابر این باید با آموزش‌های لازم به مردم بتوانیم در جهت مهار کردن این ویروس و ایتلا به آن در بین مردم با اقدامات لازم و به موقع جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر ماندن در خانه به عنوان مهم‌ترین عامل قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، افزود: تا زمانی که دارو یا واکسن برای این بیماری ساخته نشده است، باید به رعایت نکات بهداشتی و زندگی مسالمت آمیز با این ویروس عادت کنیم.

رضاعی گفت:موضوعی که این روز‌ها و پس از فروکش طوفان کرونا، مطرح می‌شود، ماندگاری این ویروس برای ماه‌های طولانی است. اینکه چقدر احتمال دارد با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا، این ویروس دوباره تاخت و تاز خودش را شروع کند و آمار ابتلاء را افزایش دهد.

رضاعی در پایان خطاب به مردم استان کردستان گفت: روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینه را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

در ادامه جلسه پس از ارائه گزارش و بیان نظرات و پیشنهادات توسط هر کدام از مقام‌های مسوول در علوم پزشکی مشکلات و چالش‌ها در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا، توزیع اقلام بهداشتی در مناطق کم برخوردار و همکاری مردم مطرح و در این راستا تصمیماتی اتخاذ شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات