صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۲ - 25 June 2023
قاسمی گفت: لازمه تنظیم بازار نظارت و مبنای نظارت نیز اطلاعات دقیق است و باید در راستای کنترل و نظارت از ظرفیت تمامی دستگاه ها و نهادها به نحو مطلوب استفاده شود.
کد خبر: ۹۲۶۳۵۸۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، محمد قاسمی در نشست ستاد تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: دشمن طی چهار دهه گذشته جنگ ها و توطئه های گوناگونی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در پیش گرفته و امروز پس از ناامیدی در تمامی آن توطئه ها، جنگ اقتصادی را آغاز کرده و مستقیما معیشت مردم را مورد هدف قرار داده و از این طریق به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت است و می خواهد با ایجاد نفاق و دشمنی، ارکان نظام را در مقابل یکدیگر قرار دهد.

وی افزود: متاسفانه چرخه اقتصاد کشور به دلایل مختلف با مشکلاتی مواجه و معیشت مردم را تحت الشعاع قرار داده است. لذا در شرایط فعلی اقتصاد کشور، نظارت و کنترل بر بازار و همچنین تامین کالاهای اساسی مهترین خواسته مردم و اصلی ترین وظیفه دستگاه های متولی و مسئولان مربوطه است که اگر از آن غفلت شود، قطعا مورد سوءاستفاده برخی افراد فرصت طلب قرار گرفته و در نهایت نارضایتی عمومی را به همراه خواهد داشت.

دادستان قزوین در ادامه بیان کرد: تلاش های بسیار خوبی در بحث نظارت بر بازار از سوی دستگاه های متولی و نظارتی انجام شده، اما با رصد میدانی بازار به این نتیجه خواهیم رسید که نظارت های گذشته کارساز و راهگشا نبوده و همچنان شاهد نابسامانی در بحث بازارهای مختلف هستیم و مردم از عملکرد مسئولان گله مند هستند و به همین خاطر ضروری است، شیوه های نظارتی گذشته اصلاح و به دنبال راهکارها و اقدامات جدید در راستای کنترل بر بازار باشیم.

قاسمی با بیان این که نظارت ها باید از مبداء صورت گیرد، اذعان داشت: بی تردید تا نظارت ها جامع، کامل، هدفمند و در تمامی بخش ها از جمله شبکه تولید، توزیع و فروش نباشد، نتایج مطلوب حاصل نخواهد شد و اگر صرفا نظارت ها به یک حوزه معطوف و از سایر بخش ها غفلت شود، نابسامانی و هرج و مرج در بازار ادامه خواهد داشت.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: استان قزوین از قطب های صنعتی، تولیدی و کشاورزی کشور است و بیشتر نیازهای استان در بحث کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی در همین استان تولید می شود، اما باید برنامه مدون و بلند مدتی در این خصوص در استان تبیین و حقوق تولید کننده و مصرف کننده رعایت شود تا دچار بحران نشویم، زیرا عدم آینده نگری موجب بی ثباتی در بازار می شود.

وی همچنین تاکید کرد: لازمه تنظیم بازار نظارت و مبنای نظارت نیز اطلاعات دقیق است و باید در راستای کنترل و نظارت از ظرفیت تمامی دستگاه ها و نهادها به نحو مطلوب استفاده شود.

محمد قاسمی اظهار کرد: اقدامات سلبی، برخوردی و قضایی همیشه راهگشا نیست و دستگاه قضایی در مرحله پایانی نظارت قرار دارد که لازم است، ابتدا دستگاه های متولی از جمله اتحادیه ها، اتاق اصناف و سازمان صمت اقدامات نظارتی خود را تشدید و اعمال کنند و هر زمان اقدامات دستگاه های نظارتی کارساز نبود، قطعا دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم و در راستای احیاء حقوق عامه ورود و پشتیبان اقدامات سایر دستگاه ها خواهد بود.

دادستان مرکز استان قزوین گفت: اقدامات نظارتی و گشت های مشترک نباید صرفا جنبه نمایشی داشته باشد، بلکه باید در کنترل بازار و معیشت مردم اثرگذار باشد که متاسفانه تا کنون چنین نبوده و در بحث نظارت بر بازار به نتایج مورد نظر دست نیافته ایم.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات فعلی به دلیل فشارهای ناعادلانه و تحریم های هوشمند اقتصادی دشمنان است، اما باید در مقابل این تحریم ها به گونه برنامه ریزی کنیم که دچار خود تحریمی نشویم و بتوانیم فشار های اقتصادی بر مردم را کاهش دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: مباحث مختلف حوزه بازار نیازمند تشکیل کارگروه های تخصصی و بررسی مسائل به صورت کارشناسی است تا بتوانیم به یک برنامه مدون برای کنترل و نظارت بر بازار برای یک بازه زمانی مشخص دست یابیم و در این مسیر باید از تمامی ظرفیت های یکدیگر به خوبی بهرمند شد و دستگاه قضایی استان نیز همانند گذشته هر کجا که لازم باشد ورود کرده و پشتیبان اقدامات قانونی سایر دستگاه ها خواهد بود.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات