صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - 12 November 2023
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین
حق لطفی گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راههای روستایی این استان آسفالت هستند که۳۰ درصد آنها نیاز به بهسازی دارند.
کد خبر: ۹۲۶۴۲۰۰
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، جواد حق لطفی در نشست با نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از پنج هزار کیلومتر راه روستایی در استان دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر آسفالت، ۷۰۰ کیلومتر آن راه شوسه و بقیه خاکی و جیپ‌رو است.

جواد حق لطفی با بیان اینکه متولی نگهداری راه‌های شریانی دولت و راه‌های روستایی استان‌ها هستند افزود:در مجموع ۹۰۰میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی راه‌های روستایی استان مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: سیل در سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان به ابنیه فنی و پل های استان قزوین خسارت وارد کرد اما با وجود این حجم از خسارت، قزوین در میان ۱۰ استانی که از تسهیلات جبران خسارت بهره مند شدند قرار نگرفت.

حق لطفی با بیان اینکه در سیلاب سال گذشته و امسال ۷۰ درصد به پل ها و ابنیه فنی این استان آسیب وارد شد، گفت: در صورت سرازیر شدن مجدد سیلاب، بروز خسارت‌های شدیدتر قطعی خواهد بود.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت ناوگان بار و مسافر استان اشاره کرد و گفت:حدود ۱۰ هزار ناوگان حمل بار با میانگین عمر ۲۱ سال در قزوین فعالیت داشته و ۱۲ هزار راننده نیز امر جابجایی کالا از قزوین به سایر استان‌ها را بر عهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین همچنین با اشاره به فعالیت سه هزار ناوگان حمل مسافر در استان نیز گفت: امسال با ‌شیوع کرونا آمار جابجایی مسافر جاده‌ای ۳۵ درصد کاهش داشت که لطمه اقتصادی به رانندگان وارد کرد.

به گفته حق لطفی در راستای ارائه تسهیلات جبران این خسارت تعداد زیادی از رانندگان در سامانه ثبت نام شدند اما هم مبلغ وام اعطایی کم است و هم ضمانت های سنگینی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اجرای ۵۴ هزار تن آسفالت برای بهسازی و لکه گیری راه‌های استان در سال جاری گفت: استان قزوین تاکنون در این بخش رتبه چهارم کشور را داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه با اشاره به وجود چندین راه فرعی در استان گفت: بسیاری از این راه‌ها از جمله مسیر زین آباد به دانسفهان به دلیل وجود صنایع و تردد بالای خودرو می‌توانند در زمره راه‌های شریانی قرار گیرند تا از این طریق بتوان برای آنها اعتبار ملی جذب کرد.

حق لطفی افزود: با نصب دستگاه تردد شمار در اینگونه راه‌ها و شمارش و ثبت تردد در آنها می‌توان اقدامات لازم را برای تبدیل راه‌های فرعی به شریانی انجام داد.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات