صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۲ تير ۱۴۰۲ - 23 June 2023
نشاط اجتماعی و ارتقای سطح زندگی شهروندی در گرو مديريت شهری مناسب است و اجرای جدیدترین طرح مصوب با عنوان (پیاده‌راه سازی یکی از خیابان‌های اصلی مرکز شهر اراک) تاثیر شگرفی در ایجاد این دو مهم ندارد.
کد خبر: ۹۲۸۰۸۹۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ از اراک؛ حاشیه‌های پر رنگ‌تر از متن مسئولین شهری گویا تمامی ندارد. با رصدی کوتاه در سایت‌های خبری مشاهده خواهیم کرد که دردوره اخیر اکثر شهرهای کشور از همان ابتدا درگیر حاشیه شده‌ و وظایف اساسی خود را که بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل‌های کاربردی و ارائه آن به مقامات مسئول و نظارت بر فعالیت شهرداری است را فراموش کرده‌اند.


مسئولین شهری اراک هم از این معرکه بی‌نصیب نمانده و بیش از اینکه با خدمات و مصوبه‌هایش شناخته شود با حواشی متعدد شناخته می‌شود.


پس از نمایان شدن ضعف تصمیم گیری از سوی برخی از مسئولین  را به اثبات می‌رساند مصوب کردن طرح‌هایی است که در حیطه عمل گره‌ای از مشکلات مردم کلانشهر اراک رفع نمی‌کند، طرح‌هایی که پس از اجرا مُهر ابطال بر آن‌ها زده می‌شود و نشان می‌دهد که این  دوره بدون کار کارشناسی و عدم آشنایی به بافت و فرهنگ مردم شهر آن را در دورهمی‌های خود چنین طرح‌های ناکارآمدی را مصوب می‌کنند؛ گواه این ادعا هم طرح "روز بدون خودرو" بود که در نهایت پلیس با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری اجرای آن را لغو کرد.


گویا در این دوره نسبت به این موضوع که شوراهای اسلامی يكی از نمادهای مردم سالاری و مديريت شهری است و مسئوليت خطير و سنگينی را برعهده دارند و پاسخگويی به اين مسئوليت‌ها جز با تلاش، جديت و خدمت صادقانه محقق نمی‌شود. نماینده های مردم در مدیریت شهری  نبایستی فراموش کنند که نشاط اجتماعی و ارتقای سطح زندگی شهروندی در گرو مديريت شهری مناسب است و اجرای جدیدترین طرح مصوب  با عنوان (پیاده‌راه سازی یکی از خیابان‌های اصلی مرکز شهر اراک) تاثیر شگرفی در ایجاد این دو مهم ندارد.


مسئولین بدون شک باید بدانند که اجرای چنین طرحی نیازمند دست‌کم یک کار پژوهشی و نظرسنجی مردمی است که دست‌کم دو سال فرصت و کار تحقیقی می‌طلبد؛ قرار نیست که اراک مانند تبریز پاریس ایران شود بلکه هر منطقه از کشورمان فرهنگ قومی و بومی خود را دارد که باتوجه به آن بایستی برای مدیریت شهری و بهبود سطح کیفی زندگی شهروندان تصمیم گرفت.


باید از مسئولین شهری پرسید که چقدر برای هم صحبتی و گره‌گشایی از شهروندان وقت صرف می‌کنند؟ مواد متعددی از قانون اساسی، سوره‌ای به نام شورا در قرآن كريم و اهميت شور و مشورت در تمام شئون زندگی نشان از اهميت شورا و مشور در تمام امور فردی و اجتماعی است.


به عنوان یک شهروند و به رغم ترددهای متعددی که در سطح شهر داشته‌ ایم چنین نظرسنجی را ندیده‌ایم و حتی در صحبت با مردم کوچه و خیابان، همگی از اجرای این طرح اظهار نارضایتی می‌کنند و بر این مسئله تاکید دارند که تنها مردم هستند که از صرف هزینه‌های سنگین در اجرای این طرح متضرر می‌شوند.


مسئولین امر اگر پیش از تصویب طرح پیاده‌راه سازی خیابان امیرکبیر دلایل ابتر ماندن طرح پیاده‌راه سازی خیابان حصار را بررسی می‌کردند به خوبی در می‌یافتند که عده کثیری از شهروندان اراکی که اغلب هم کسبه و اصناف هستند بر اجرای این طرح خُرده گرفته‌اند و دیگر بیش از این وقت خود و شورا را با طرح جدید هدر نمی‌دادند و در وقت باقی‌مانده از عمر این شورا صادقانه به شهروندان خدمت می‌کردند تا کارنامه قابل قبولی از خود بر جای گذارند.

در نظر گرفتن زیرساخت های دیگر نظیر وضعیت ترافیکی معابر شهری و صرفه جویی در وقت و هزینه های دیگربرای شهروندان باید از اولویت های مسئولین ذی ربط باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات