صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 11 June 2023
امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر ضرورت مقابله توأمان با ویروس کرونا و ویروس‌های غیرکرونایی، گفت: اکنون ویروس بدحجابی در حال گسترش و تبدیل به بی‌حجابی و دهن‌کجی به ارزش‌های معنوی است.
کد خبر: ۹۲۸۲۴۲۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم و نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، ضمن خدا قوت به این سبزپوشان که شبانه‌روز برای استقرار امنیت در شهر و روستا و کشور ما تلاش می‌کنند، به تبیین دو رسالت بزرگ نیروهای انتظامی پرداخت.

وی افزود: رسالت نخست نیروی انتظامی این است که امنیت را در همه حوزه‌ها برای ملت ایران تقویت و حفظ و گسترش دهد و رسالت دوم نیز ناامن سازی محیط و شرایط برای کسانی است که قصد ایجاد ناامنی دارند؛ ازاین‌رو باید نیروی انتظامی درست و قاطع با این ناامن‌سازان برخورد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به‌ ضرورت مقابله توأمان با ویروس کرونا و ویروس‌های غیرکرونایی، اظهار کرد: در مقابل ویروس کرونا ملت و مردم و کادر درمان ما غیرتمندانه ایستاده‌اند و اوضاع مدیریت می‌شود؛ اما همه باید کمک کنند و با توجه به اینکه اخیراً ویروس مقداری گسترش پیدا کرده است باید با جدیب بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم این ویروس را از کشور و جهان بیرون کنیم و به سبک زندگی سابق خود بازگردیم، اما در عین حال باید به هوش باشیم تا مبادا این ویروس کرونا ما را از ویروس‌های دیگر غافل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اکنون ویروس بدحجابی در حال گسترش و تبدیل به بی‌حجابی و دهن‌کجی به ارزش‌های معنوی است، برخی بانوان در خیابان و مرئی و منظر مردم لباس‌های بسیار نامناسبی می‌پوشند که در شأن زن مسلمان و جامعه اسلامی نیست.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی باید در این زمینه جدی‌تر برخورد کند؛ اما همه کار بر عهده نیروی انتظامی و پلیس نیست بلکه همه وظیفه و رسالت داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه مؤمن غیرت و مسئولیت دارد و باید در مقابل منکرها بایستد، تصریح کرد: همه باید در مقابل جریان‌های گناه ساز و فساد آفرین حساسیت و مسئولیت داشته باشیم.

 

بدحجابی و بی‌حجابی دهن‌کجی به خون شهدا است

وی با بیان اینکه بدحجابی و بی‌حجابی دهن‌کجی به خون شهدا است، خاطرنشان کرد: برای مقابله با این روند همه کار را بر عهده نیروی انتظامی نگذاریم بلکه همه ما مسئولیت و رسالت داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: باید ویروس‌های غیرکرونایی را ببینیم و در مقابل آن حساس باشیم و ویروس‌هایی از قبیل گران‌فروشی و طمع و حرص را درمان کنیم.

وی اظهار کرد: این زرنگی و مسلمانی نیست که کاسب و بازاری در آشفته‌بازاری که به‌واسطه فشار دشمن و گاهی ضعف مدیریت ایجاد شده است، سوءاستفاده کرده و با گران‌فروشی تنها به فکر جیب خود باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: باید در کنار ویروس کرونا، ویروس‌های ناامنی، بدحجابی، گران‌فروشی، بی‌انصافی و ... را هم ببینیم و با آن‌ها مبارزه کنیم.

 

مراسم اربعین را در خانه‌های خود برگزار کنیم

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن اربعین، اظهار کرد: هر سال اربعین غوغا بود و ایران یکپارچه لشکری بزرگ تشکیل می‌داد و عظمت می‌آفرید؛ اما امسال به دلیل شیوع کرونا از حضور در مراسم اربعین محروم هستیم.

وی افزود: امسال اگرچه از رفتن به عراق و حضور در مراسم اربعین محروم هستیم ولی دل ما آنجاست و مراسم اربعین را در خانه‌ها و مساجد خود با رعایت شرایط بهداشتی برگزار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اربعین یعنی انسان‌های متعهد و غیرتمندی که نگذاشتند خون شهدا فراموش شود و ما هم باید پیام‌های شهدا و عاشورا را به نسل بعدی منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: امسال سفر معنوی داریم و از همین جا سلام داده و از منازل خود زیارت عاشورا و اربعین را می‌خوانیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در پایان گفت: امروز زیر پرچم ولایت زیستن و این پرچم را برافراشته نگاه داشتن یعنی تعهد به اربعین و خون اباعبدالله الحسین (ع) که ملت ایران این مهم را به زیبایی به منصه ظهور رسانده‌اند.

ارسال نظرات