صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 05 June 2023
معاون فرهنگی ـ. اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از راه‌اندازی ۵۰ مرکز افق در بقاع متبرکه شاخص استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: تاکنون ۳۸ مرکز افق را در بقاع متبرکه استان راه‌اندازی کردیم.
کد خبر: ۹۲۸۵۴۱۳
|
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس،  در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: اوقاف فارس در شرایط شیوع کرونا درکنار مردم بود و خدماتی در این زمینه ارائه داد.

وی افزود: در این زمینه ۴ کارگاه برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی در سطح بقاع متبرکه و اماکن مذهبی راه‌اندازی کردیم که در این ۴ مکان، ۲۱۰ هزار و ۶۱۰ عدد ماسک تولید شد و به‌صورت رایگان در اختیار امامزادگان و بقاع متبركه، هیئات مذهبی و محیط های پیرامونی بقاع متبرکه و همچنین برخی از بیمارستان‌هایی كه در خط مقدم مبارزه با كرونا هستند، قرار گرفت.

صفری گرائی بیان كرد: همچنین طی این مدت ۸ هزار و ۱۱۰ دستکش بهداشتی در این کارگاه‌ها تولید کردیم و ۱۳ هزار و ۳۳۰ لیتر ماده ضدعفونی تولید و در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

معاون فرهنگی اوقاف فارس همچنین از ضدعفونی كردن ۷۲۵ بقعه متبركه، مساجد و حسینیه‌ها طی ۱۰ روز خبر داد و گفت: تمام تلاش ما این بود كه در این اماكن مذهبی پروتكل‌های بهداشتی برای حضور مردم رعایت شوند.

وی به فعالیت مراكز افق بقاع متبركه استان فارس اشاره كرد و گفت:‌ در سال گذشته ۱۸ مركز افق را در بقاع متبركه شاخص استان فارس كه دارای شرایط لازم بودند، راه‌اندازی كردیم و امسال بنا داریم ۳۰ مركز دیگر راه‌اندازی كنیم كه تاكنون ۲۰ مركز آن را راه‌اندازی كرده‌ایم و بنا داریم تا پایان امسال جمع تعداد مراكز افق بقاع متبركه استان را به ۵۰ مركز برسانیم.

صفری گرائی ادامه داد: طی ایام شیوع كرونا ۳ هزار و ۵۶۲ خانواده نیازمند توسط مراكز افق بقاع متبركه استان شناسایی شدند و در این مدت نیز ۱۰ هزار و ۹۴۴ بسته توسط مراكز افق در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفت.

معاون فرهنگی اوقاف فارس همچنین از توزیع ۶ هزار پرس غذای بسته‌بندی شده از محل اجرای نیات موقوفات طی ۱۸ روز بین افراد كارتن‌خواب در شیراز خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها به میمنت عید غدیر، ۱۷ زندانی جرائم غیرعمد با پرداخت ۷۱۰ میلیون ریال از محل موقوفات آزاد شدند و در همین عید غدیر نیز ۲۰ میلیارد ریال به حساب ۴ هزار یتیم در سطح استان که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از محل موقوفه حاج خلیل زالی واریز شد.

وی توزیع ۵ هزار و ۱۰۰ بسته مهر تحصیلی از محل موقوفات استان فارس مثل موقوفه حاج عباسعلی عطار و دیگر موقوفات به ارزش ۵ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال در بین دانش‌آموزان نیازمند، اختصاص یك میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ارزاق خشك از محل موقوفات مرتبط با اطعام حسینی در ایام محرم به بیمارستان‌های در خط مقدم مبارزه با كرونا نظیر شهید فقیهی، علی اصغر(ع) و نمازی، توزیع ۱۵ تن برنج در دهه اول محرم میان هیئات مذهبی شهر شیراز را از دیگر فعالیت‌های انجام شده طی این ایام عنوان كرد.

صفری‌گرائی بیان كرد: از ابتدای شیوع كرونا تاكنون ۵۲ هزار و ۱۹۰ بسته معیشتی به ارزش تقریبی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از محل موقوفات فارس میان نیازمندان توزیع شده است كه علاوه بر اینها ۱۰ هزار بسته معیشتی هم در دهه وقف تحت عنوان «احسان ماندگار» میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف فارس در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به خبرنگار ایكنا گفت: پیش از این بنا بود كه به‌مناسبت فرا رسیدن ۲۸ صفر برنامه‌های مفصلی در بقاع متبركه استان اجرا شوند نظیر اجرای ۳ شب برنامه سوگواری در حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) با حضور مداحان و سخنرانان كشوری اما با توجه به اعلام محدودیت‌ها از سوی ستاد مبارزه با كرونا این برنامه‌ها را كنسل كردیم اما برنامه‌های سوگواری این ایام در ۵۰ كانال حرم‌های امامزادگان در فضای مجازی اجرا خواهند شد.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

ارسال نظرات