صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - 03 October 2023
البته این نکته در اظهارات ابطحی نیز به شدت محل تأمل است که چرا به زعم ایشان و دوستانشان؛ تجمعات چند نفره و محدود پساانتخاباتی در آمریکا کار افراطی‌هاست اما کسانی که در سال ۸۸ و ....
کد خبر: ۹۲۹۲۰۰۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدعلی ابطحی، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از یک مصاحبه پیرامون برد انتخاباتی "جو بایدن" در انتخابات آمریکا که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، گفته است:«رفتن ترامپ را باید به فال نیک گرفت. البته که آمدن بایدن فرصت است اما این بدان معنا نیست که بایدن منجی ایران است بلکه بایدن نیز مانند سیاستمداران پیشین، به سیاست‌های امریکا وفادار خواهد ماند و این سیاست‌ها به معنای حل و فصل چالش های میان ایران و آمریکا به طور کامل نیست، باید به داخل کشور و امور داخلی متکی بوده و مسائل و مشکلاتمان را خودمان حل کنیم اما در عین حال از این فرصت نیز، استفاده کنیم.»

 

او با بیان اینکه برخی افراطی ها در مجلس یازدهم با سنگ اندازی ها، رسیدن به یک ارتباط دوجانبه را سخت می کنند، گفت: افراطیون همیشه در داخل و خارج از کشور به صورت مشترک عمل کرده و هیچ‌ کدام منافع ملی ایران را در نظر نگرفته و منافع جریانی و حزبی خودشان را در نظر می‌گیرند.

ابطحی تصریح کرده است:"افراطی‌ها عنوان نمی‌کنند اما آرزویشان آمدن ترامپ بود که فضای داخل کشور خشونت‌ آمیزتر شود و از رفتن او هم خوشحال نیستند. افراطی‌های آمریکا نیز در خیابان‌ها رای مردم را نپذیرفته و آشوب به پا می‌کنند. مشخصا این جریان‌ها، منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند."

*ما قضاوت درباره این اظهارات آقای ابطحی و خاصّه تحلیل شتابزده ایشان مبنی بر اینکه مجلس یازدهم نمی‌گذارد ایران با بایدن مذاکره کند و به توافق برسد! را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

البته این نکته در اظهارات ابطحی نیز به شدت محل تأمل است که چرا به زعم ایشان و دوستانشان؛ تجمعات چند نفره و محدود پساانتخاباتی در آمریکا کار افراطی‌هاست اما کسانی که در سال ۸۸ و با راهبری اصلاح‌طلبان به خیابان‌های ایران آمدند؛ همچنان "خداجو" و سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان هستند!

 

به سخن دیگر اینکه شاید ما و مخاطبان، شاهد آثار بازجویی‌های تخصصی و محاکمه عادلانه هستیم که توانسته آقای ابطحی را بعنوان یکی از گردانندگان فتنه ۸۸ را به چنین اعترافاتی ولو پس از ۱۰ سال مجبور کند.

بیان این نکته هم ضروریست که بر خلاف تحلیل آقای ابطحی، هیچ تجمع انتخاباتی تأثیرگذاری از سوی افراطی‌های آمریکا در پساانتخابات رخ نداده است.

زیرا در آمریکا هیچیک از خواص این کشور به خود اجازه نمی‌دهند از تقلب با عنوان رمز شورش استفاده کنند و یا مردم را به مقاومت در خیابان‌ها دعوت کنند!

کما اینکه شاهدیم ترامپ نیز دائما از "نهادهای قانونی" صحبت می‌کند و اعلام کرده است که شکایت‌های خود را به آنها ارجاع می‌دهد نه به افراطیون کف خیابان...

ارسال نظرات