صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
فاز اول مسیر دوچرخه در بسطام به طول ۱۵۰۰ متر از میدان امام حسین (ع) شهر بسطام تا ورودی مرکز تحقیقات کشاورزی آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۹۸۵۵۶
|
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
محسن شریعتی، مشاور شهردار بسطام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به اجرای اولین مسیر دوچرخه در بسطام اظهار کرد: توسعه حمل و نقل پاک بویژه از طریق گسترش محور‌های اختصاصی دوچرخه و پیاده از مواردیست که در استقرار شهر‌های انسان محور مورد تاکید است.
وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر توسعه حمل و نقل پاک، تفکر و رویکرد مثبت مدیران شهری به این مساله است که خوشبختانه این مهم با رویکرد حمایتی شهردار و اعضای شورای اسلامی دوره پنجم بسطام به نتایج مثبتی رسیده است.
این کنشگر محیط زیست اظهار کرد: همانطور که توسعه محور‌های ارتباطی سواره منجر به تولید خودرو و توسعه غیر قابل کنترل وسایل حمل و نقل شده است؛ توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل پاک نیز از این قاعده مستثنی نیست و استمرار توجه به این رویکرد میتواند استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی، فضا‌های اختصاصی دوچرخه سواری برای بانوان و نهایتا توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک در شهر را به دنبال داشته باشد.
او همچنین با اشاره به شرایط کرونایی موجود و نیازمندی جامعه به استفاده از حمل و نقل سالم، توجه به طرح‌هایی همچون خیابان‌های باز و خیابان زندگی را در توسعه کمی و کیفی مسیر‌های دوچرخه، از وظایف مورد تاکید شهرداری‌ها خواند.
این دانشجوی دکترای ژئوپلیتیک در پایان با اشاره به نقش مردم در ایجاد این طرح‌های انسانی گفت: خوشبختانه با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در دو شهر شاهرود و بسطام و راه اندازی پویش‌های متعدد پیرامون دوچرخه سواری، استقبال مطلوبی در بین مردم این دو شهر ایجاد شده و اجرای مسیری ایمن، زیبا و اصولی در محور اتصالی این دو شهر، نقطه عطفی در ارتباطات مدرن مدنی آن‌ها خواهد بود.
ارسال نظرات