صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
مسئول آموزش مجازی مرکز آموزش های آزاد موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):
مسئول آموزش مجازی مرکز آموزش های آزاد موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: بیش از۱۲۰نفر از فرهنگیان، فعالین فرهنگی استان البرز و اشتهارد در سامانه آموزش مجازی این مرکز در حال گذراندن دوره طرح ولایت می باشند.
کد خبر: ۹۳۱۱۴۴۹
|
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام مهدی قیاسی اظهار داشت: بیش از ۸۰۰ نفر از فعالین فرهنگی و فرهنگیان سراسر کشور اعم از استان های البرز، قزوین، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و  غیره دوره طرح ولایت را به صورت مجازی می گذرانند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۲۰ نفر از فرهنگیان، فعالین فرهنگی استان البرز و اشتهارد در سامانه آموزش مجازی، مرکز آموزش‌های آزاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در حال گذراندن دوره طرح ولایت به صورت مجازی می باشند.

حجت الاسلام قیاسی افزود: فراگیران خواهر و برادر استان البرز از ۶ کتابِ معرفت شناسی، خداشناسی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست، کتاب اول معرفت شناسی را تمام کرده و وارد کتاب دوم خداشناسی می شوند.

حجت الاسلام قیاسی اظهار داشت: ۸۴ فیلم آموزشی از ۶ کتاب توسط اساتید سطح عالی مرکز آموزش های آزاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور دانش آموختگان طرح ولایت فیلم برداری و ضبط شده و در سامانه در اختیار فراگیران قرار گرفته است.

وی افزود: آموزش هر کتاب ۳ هفته زمان می برد، بدین ترتیب که شنبه ی هر هفته، پنج فیلم در سامانه آموزش مجازی آموزش های آزاد قرار داده می شود، فراگیران تا پایان هفته فرصت دارند پنج فیلم را ببینند و برای هر فیلم چکیده دست نویس بنویسند و ارسال کنند، در پایان هفته سوم که ۱۵ فیلم مشاهده می شود، جلسه پرسش و پاسخ آنلاین در سامانه برگزار و سپس فراگیران آزمون آنلاین می دهند، در صورت قبولی در آزمون به کتاب بعد راه می یابند و در آخر مدرک پایان دوره طرح ولایت مجازی به فراگیران اعطا می شود.

حجت الاسلام قیاسی در توضیح ضرورت و هدف طرح ولایت گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: کسان دیگری در اوایل انقلاب بودند که بنده قبل از انقلاب با خیلی از این افراد آشنا بودم در همین مجموعه های گروهی و مانند این ها، قرص و محکم ایستادند؛ چرا؟ چون مبانی فکریشان درست بود، با کتاب‌های شهید مطهری مرتبط بودند، با تفکرات علامه طباطبایی آشنا بودند، با حرف‌هاي مرحوم شهید صدر آشنا بودند، مبانی فکری و معرفتیشان محکم بود، لذا قرص و محکم ایستادند، بعضی هم مبانی معرفتیشان ضعیف بود و متاسفانه رفتند، پیش از این در تاریخ 1378/6/13 ایشان گفتند: اگر خدای متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت‌هایی مثل مرحوم علامه‌ی طباطبایی یا مرحوم شهید مطهری استفاده کنند، بحمدالله این شخصیت عزیز و عظیم [ جناب آقای مصباح]، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قیاسی متذکر شد: حضرت علامه مصباح یزدی رحمت الله علیه طرح ولایت را حاصل سال ها تلاش علمی دانسته و آن را ساده ترین را برای اصلاح مبانی معرفتی برمی شمرد.

وی گفت: دوره طرح ولایت با درخواست نهادها اعم از ناجا، ارتش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه برگزار می شود، چنانچه ما در آینده آموزش مبانی برای بیش از هزار نفر از طلاب و در سطح بین الملل برای کشورهای لبنان و عراق خواهیم داشت.

حجت الاسلام قیاسی در پایان تاکید کرد: افرادی که به هر دلیل نمی توانند در دوره شرکت کنند می توانند در فضای اجتماعی آپارات و نماشا مرکز آموزش های آزاد فیلم ها را ببینند و در جهت اصلاح مبانی معرفتی و معرفت افزایی استفاده کنند.



خبرنگار بسیجی : رحمت نژاد

ارسال نظرات