صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 05 August 2023
هرهفته خبر‌هایی ازگوشه وکنارمنتشرمی شود که براثرتصادفات جاده‌ای چندین نفرکشته وتعدای نیزمجروح وبه مراکزدرمانی منتقل می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۱۲۱۹۲
|
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ بدون شک درحوادث جاده ای، مسائلی ازقبیل کیفیت پایین برخی خودروهاازنظرایمنی، نوع رانندگی، جاده‌های نامناسب، نبودعلایم راهنمایی و رانندگی به تعدادمناسب وحتی کمبودروشنایی تاثیربسزایی دارندوهریک از این بخش هامی تواندسهمی درمرگ ومیرحوادث جاده‌ای داشته باشد.

توسعه بخش راه وتامین زیرساخت‌های مورد نیازاین بخش ازمهم‌ترین نیاز‌هایی است که بایدبه آن توجه کردزیرا براساس آن فرایند چرخه حمل ونقل جاده‌ای شکل می‌گیردو در این میان فقدان تنهایکی از زیرساخت‌ها و تجهیزات موردنیاز، جاده هارا ازحالت استاندارد خارج می‌کند.

بسیاری از راه هابه دلیل نداشتن دانش ایمنی، خط مشی ارزان سازی وشوق وذوق ناشی از افتتاح‌های زودرس، مشکلات جدی دارندودر بسیاری از راه هااستاندارد‌های راهسازی مربوط به ایمنی راه هارعایت نمی‌شود.

وجودشیب وپیچ‌های تند، نبودخط کشی، کم بودن عرض جاده، نبودشانه استاندارددرجاده ها، جاده‌های پردست اندازوپرچاله وشیار، تقاطع‌های خطرناک با راه‌های فرعی، و راه‌های فاقد گاردریل ازدلایل بروز تصادفات برون شهری است.

فراهم کردن زمینه دیدآسان ودقیق، امکان تشخیص وسایل نقلیه درفاصله مناسب، تشخیص بموقع موانع، علایم وتابلو‌های راهنمایی و رانندگی وتامین و افزایش ایمنی راه‌ها ازکارکرد‌های مهم سیستم‌های روشنایی نصب شده درمسیر‌های مختلف است.

شایدکه عامل خطای انسانی بیشترین علل بروزتصادفات باشدولی از وضعیت وکیفیت جاده هانبایدغافل شد. دربرخی تقاطع وسه راه، نبودچراغ چشمک زن بر آسیب پذیری بروزحوادث افزوده وخسارت زیادی برجان ومال مردم واردکرده است.

ساماندهی وبرطرف کردن نقاط حادثه خیز جاده‌ای، آسفالت مناسب به منظورکاهش تصادفات وتلفات ناشی ازآن، ازاولویت‌ها جاده صالح آباداست که ظاهراومتاسفانه هیچ گوش شنوایی درشهرستان وجودندارد.

آمار‌های فوق گویای این واقعیت هستندکه با حرف‌های مسئولین وارائه نظرات کارشناس که البته درجای خودلازم هستند، نمی‌توان از سوانح جاده‌ای وضرور زیان‌های ناشی از آن که ازدست دادن جان مردم وعلیل شدن بسیاری ازمصدومان حواث جاده‌ای مهمترین آنهامحسوب می‌شوند، کاست وبرمسئولان امر است که بجای حرف زدن، اقدامات عملی وجدی در این زمینه را وجهه همت خود قرار دهند.

ازشهروندان وهم وطنان گرامی هم عاجزانه درخواست دارم که با این وضعیت مدیریت درشهرستان دربحث کیفیت جاده‌ها وکمبودبودجه بارعایت نمودن کامل قوانین ومقررات راهنمایی ورانندگی گامی اساسی رادرجلوگیری ازاین گونه حوادث دلخراش برداشته باشیم.
ارسال نظرات