صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
امام‌جمعه اراک گفت: حیات و ممات بشریت وابسته به قرآن و اهل بیت(ع) است و باید یک کار جدی در این خصوص انجام شود که همه نهادها و دستگاه ها باید در این خصوص همت خود را به کارگیری کنند.
کد خبر: ۹۳۳۱۷۵۳
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در دیدار با مدیران فرهنگی استان مرکزی در خصوص هماهنگی برنامه‌های قرآنی ماه رمضان گفت: با توجه به احساس نیازی که در سال جدید در حوزه قرآن دیده می‌شود باید یک کار قرآنی در سال جدید به‌طور عام و به‌طور خاص در ایام ماه مبارک رمضان دنبال شود و این باید با توجه به شرایط کرونایی انجام شود چراکه نمی توان کار ترویج فرهنگ قرآنی را در کشور تعطیل کرد و لذا همه باید دست به دست یکدیگر دهیم تا قدمی موثر در این راستا انجام شود.

دری نجف آبادی اظهار کرد: در سال جاری انگیزه بسیار خوبی برای کار در حوزه قرآن وجود دارد که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم می باشد و نباید نسبت به قرآن و فرهنگ دینی بی تفاوت باشیم.

وی ادامه داد: حیات و ممات بشریت وابسته به قرآن و اهل بیت(ع) است و باید یک کار جدی در این خصوص انجام شود که همه نهادها و دستگاه ها باید در این خصوص همت خود را به کارگیری کنند.

امام جمعه اراک بیان کرد: متاسفانه امروز خلأ فرهنگ قرآنی در جامعه احساس می شود و باید گام های بلندی در این خصوص برداریم تا مردم و خصوصا جوانان با فرهنگ قرآن بیشتر آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: استان مرکزی با توجه به ظرفیت های بسیاری که دارد باید کانون قرآن و اهل بیت(ع) باشد چراکه ظرفیت های بسیاری وجود دارد و باید از آنها به درستی استفاده کرد.

وی یادآور شد: همچنین استان مرکزی شاخصه های فراوانی در حوزه قرآن دارد که جایگاه استان را ویژه کرده و البته در سال های گذشته کارهای امید بخشی در حوزه قرآن در سطح استان انجام شده اما درخور و درتراز نبوده که باید با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

دری نجف آبادی بیان کرد: وجود حضرت امام(ره) در استان مرکزی یک نعمت بزرگ است چراکه شخصیت و تفکر حضرت امام(ره) کاملا برگرفته از قرآن است و از این بعد می توان به آن پرداخت.

امام جمعه اراک گفت: وجود کربلایی کاظم ساروقی یکی دیگر از شاخصه های قرآنی استان مرکزی است که به عنوان معجزه قرن از جمله افتخارات بزرگ استان مرکزی است و باید به عنوان الگویی برجسته در حوزه قرآن مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: همچنین وجود علمای برجسته در استان همچون ملافتحعلی سلطان آبادی، مرحوم حاج آقا نورالدین و سایر علمای دیگر از جمله شاخصه های برجسته قرآنی استان مرکزی است که باید با استفاده از آنها گام های بلندی در این خصوص برداشته شود.

وی اضافه کرد: عنایت ویژه خداوند در شخصیت های برجسته قرآنی استان مرکزی سبب شد آنها در تاریخ ماندگار شوند و قطعا اگر عنایت های الهی نبود این بزرگان به ستاره ای پرفروغ در حوزه قرآن تبدیل نمی شدند و لذا امروز باید بیش از گذشته به افتخارات استان بپردازیم.

دری نجف آبادی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب قرآنی است که با تکیه بر فرهنگ اهل بیت(ع) به عنوان معجزه قرن مطرح است که خداوند متعال به ملت ایران هدیه کرده و باید قدر آن را بدانیم و لذا امروز نوبت ماست که بعد قرآنی و دینی انقلاب اسلامی را تبیین کنیم.

امام جمعه اراک گفت: همه باید همت کنیم فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه طنین انداز شود و باید برنامه ریزی دقیق در این راستا انجام شود و همه باید همت کنیم استان مرکزی را به عنوان استانی قرآنی به کشور معرفی کنیم و این یک ضرورت مهم است که باید گام های بلندی در این خصوص برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: میزان اعمال بشریت قرآن است و قرآن به عنوان نجات دهنده بشریت همواره در جامعه باید زنده و پویا باشد که همه در این خصوص مسئول هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات