صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
نامدار گفت: برای افراد واجد شرایط فاز اول و دوم مطابق سند ملی تا دیروز در استان حدود ۳۳ هزار و ۱۸۰ نفر بر حسب گروه های مشخص شده، واکسینه شدند.
کد خبر: ۹۳۴۲۴۳۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین که به ریاست هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین و با حضور مسوولان دستگاه های متولی در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: با توجه به شیب منحنی ابتلا به بیماری کرونا در کشور، روزهای بهتری در هفته های آینده خواهیم داشت اما این موضوع نباید موجب عادی انگاری بیماری شود.

وی گفت: پیش بینی ما تا سیزده روز آینده، کاهش آمار مرگ و میر با سرعت کم است و پس از آن با شیب تندتری این آمار کاهش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: آمار بیماران سرپایی در کشور و استان روند کاهشی دارد و روند بستری و فوتی در استان رو به کاهش است و اگر دستورالعمل ها رعایت شود روزهای خوبی خواهیم داشت.

نامدار در خصوص آخرین وصعیت بیماری در استان عنوان کرد: با افزایش بیماران جدید در حال حاضر ۴۱۱ بیمار کرونایی در استان قزوین بستری هستند در مدت یاد شده تعداد ۴ بیمار بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان ۲۲۲ نفر ثبت شده و تعداد بیماران بدحال به ۳۹ بیمار رسیده است.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۳ هزار و ۹۹۹ نفر در بیمارستان های استان بستری شده و متاسفانه طی مدت مذکور تاکنون یکهزار و ۶۶۸ نفر نیز در استان فوت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر از ۱۷۰ بیمار بستری در روز به ۷۳ بستری رسیدیم. بیمارستان های تامین اجتماعی و دانشگاهی ۲۰ و ۷۹ درصد بستری ها را شامل می شوند و با توجه به ارزیابی های استان از روز پنجشنبه مردم از خدمات عمل جراحی بیماری غیر کووید و اورژانسی بهره‌مند می شوند و طرح شهید سلیمانی با حضور هلال احمر و بسیج و سپاه با حمایت کامل در حال انجام است.

نامدار تصریح کرد: از آغاز طرح ملی واکسیناسیون، ۲۲۶ هزار تست کرونا در سطح استان قزوین به ثبت رسیده است و در حال حاضر روزانه بیش از ۲ هزار تست در استان قزوین انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: سرعت انجام واکسیناسیون در کشور رو به افزایش است، و پروسه واکسیناسیون براساس سند ملی واکسیناسیون انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در استان، ۲۸۹ مورد عوارض واکسن به ثبت رسیده اما تمامی این عوارض جزیی و طبیعی می باشد.

نامدار اضافه کرد: در گام پنجم بسیج ملی مقابله با کرونا، واکسیناسیون نیز گنجانده شده و به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت بسیج در اجرام گام پنجم هستیم. یه واکسن در کشور تولید می شود. کووانیستیتو پاستور که فاز سه را در حال طی کردن است و چهار استان به طور داوطلبانه در حال تزریق این واکسن هستند و باید تا پایان تیرماه به پایان برسد و همزمان پنجاه هزار نفر در کوبا در حال تست این واکسن هستند.

وی یادآور شد: در مورد واکسن کوو برکت رونمایی در حال انجام بوده و در حال ورود به فاز سه می باشد و واکسن رازی سومین واکسن تولید کشور است و منتظریم روزهای آینده شرایط قطعی اعلام شود.

این مسوول در ادامه افزود: بحث واکسیناسیون یکی از استراتژی های مهم در دنیا و کشور ما بوده و سرعت آن در کشور رو به افزایش است. بر اساس سند ملی واکسیناسیون چهار فاز در کشور پیش بینی شده بود که شامل کادر درمان، افراد پرخطر شامل سالمندان و جانبازان که در استان ۲۱ هزار نفر پیش بینی شده بود. در فاز دوم افراد بالای ۶۵ سال با ۱۳۴ هزار نفر و فاز سوم شامل بیماران خاص و فاز چهارم عموم مردم خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: ۳۶ هزار و ۷۱۸ دز واکسن در فاز اول از وزارتخانه دریافت کردیم که برای افراد واجد شرایط فاز اول و دوم مطابق سند ملی بودند که تا دیروز در استان حدود ۳۳ هزار و ۱۸۰ نفر بر حسب گروه های مشخص شده، واکسینه شدند.

نامدار افزود: برحسب تفکیک، این میزان شامل کادر درمان ۹۷ درصد، دانشجویی و دانشجویان بالینی ۶۷ درصد، بخش بهداشت ۹۲ درصد، بیماران خاص ۹۲ درصد، سالمندان و توانبخشی ۹۴ درصد،
جانبازان بالای ۵۰ درصد ۱۰۱ درصد،
پاکبانان و آرامستان ها ۵۶ درصد، نظام پزشکی ۷۹ درصدذمی باشد و افراد بالای ۷۵ سال تا ۸۰ سال که از روز شنبه آغاز شده و تا امروز ۱۶ درصد پیشرفت داشته
و گروه های بالای ۸۰ سال ۶۰ درصد پوشش واکسیناسیون انجام شده است.

وی اظهار کرد: در فاز اول از ۲۱ هزار مورد، ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر با ۸۳ درصد پوشش واکسینه شدند و در فاز دوم ۳۲ درصد کل واکسینه شده ها را شامل می شود.

نامدار گفت: تمرکز را از مراکز بهداشتی درمانی به سمت مراکز عمومی سوق می دهیم و تعداد ۱۸ پایگاه در استان شکل گرفته و به دنبال افزایش این تعداد و پوشش درصد بیشتری از افراد هستیم و ۶۰ تیم واکسیناسیون در سطح استان خدمات دهی می کنند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات