صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
«سلیمانی دشتکی» در پیام خود آورده است: چهارم خرداد روز افتخار شهری است که زیر باران شلیک موشک، میزبان سربازان و بسیجیانی بود که از شهر‌های دیگر برای اعزام به جبهه می‌آمدند.
کد خبر: ۹۳۴۵۰۵۰
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
«قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار خوزستان در پیام خود به مناسبت گرامیداشت روز مقاومت و پایداری مردم دزفول آورده است: چهارم خرداد روز افتخار شهری است که زیر باران شلیک موشک، میزبان سربازان و بسیجیانی بود که از شهر‌های دیگر برای اعزام به جبهه می‌آمدند.

این پیام می‌افزاید: چهارم خرداد روز پاسداشت شهری است که زخم دید، ولی سر خم نکرد، موشک باران شد، ولی تسلیم نگردید. بغض کرد، ولی نگذاشت اشکش را دشمن ببیند و دشمن شاد شود.

استاندار خوزستان در پیام خود افزوده است: چهارم خرداد روز گرامیداشت مقام و جایگاه ۲ هزار و ۶۰۰ شهیدی است که یا با اصابت ۱۷۶ موشک و صد‌ها راکت و توپ از دزفول تا خدا پرگشودند و یا در نبرد تن به تن در جبهه‌های نبرد، به شهادت رسیدند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: چهارم خرداد روز تعظیم در مقابل زنان غیوری است که در جبهه، پشت جبهه، خانه، محل کار، مسجد، بسیج، بیمارستان و در همه جا و همه‌ی صحنه ها، حضور داشتند. مادرانی که در مسجد برای رزمندگان دستکش و شال و لباس می‌دوختند و کلوچه و غذا آماده می‌کردند، در خانه شهید پرورش می‌دادند، همسران شان را برای حضور در جبهه بدرقه می‌کردند و در حالی که در تنگنای اقتصادی بودند، اما باز هم صبورانه در شهر مقاومت می‌کردند.
استاندار خوزستان در پیام خود آورده است: چهارم خرداد روز اسوه‌هاست. کودکان دزفول، نوجوانانی که با مشقت درس می‌خواندند و در فرصت مناسب دست در شناسنامه می‌بردند و به جبهه می‌رفتند و گاه هرگز بر نمی‌گشتند.

وی افزوده است: چهارم خرداد روز کوچه‌های مقاوم دزفول، روز مساجد و جلسات قرائت قرآن، روز بیمارستان افشار و یا زهرا، روز سپاه دزفول، روز پادگان و پایگاه هوایی دزفول است. چهارم خرداد روز امام جمعه‌ای (آیت الله قاضی امام جمعه فقید دزفول) است که با وجود کهولت سن و بیماری هیچ گاه، شهرش دزفول را خالی نگذاشت و هرگز از شهر بیرون نرفت؛ چهارم خرداد متعلق به کودکان، نوجوانان، جوانان، زنان، مردان و همه‌ی مردم مقاوم و نجیب و فهیم امروز دزفول نیز هست.

استاندار خوزستان در پایان این پیام با خطاب به مردم دزفول که به خود ببالید که در چنین زمین مقدسی زندگی می‌کنید بیان کرده است: اینجانب فرارسیدن چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری، روز دزفول را به محضر خانواده‌های محترم شهیدان و همه شهروندان گرانقدر این شهر عزیز در دزفول، تبریک عرض می‌کنم.

چهارم خرداد ثبت روزی در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی به نام روز مقاومت و پایداری یادآور شهری است که اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد،۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ هم نتوانست مقاومت و پایداری مردم آنرا در هم شکند. به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی گردید و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات