خبرهای داغ:

استاندار خوزستان در پیامی چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول را تبریک گفت

«سلیمانی دشتکی» در پیام خود آورده است: چهارم خرداد روز افتخار شهری است که زیر باران شلیک موشک، میزبان سربازان و بسیجیانی بود که از شهر‌های دیگر برای اعزام به جبهه می‌آمدند.
کد خبر: ۹۳۴۵۰۵۰
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
«قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار خوزستان در پیام خود به مناسبت گرامیداشت روز مقاومت و پایداری مردم دزفول آورده است: چهارم خرداد روز افتخار شهری است که زیر باران شلیک موشک، میزبان سربازان و بسیجیانی بود که از شهر‌های دیگر برای اعزام به جبهه می‌آمدند.

این پیام می‌افزاید: چهارم خرداد روز پاسداشت شهری است که زخم دید، ولی سر خم نکرد، موشک باران شد، ولی تسلیم نگردید. بغض کرد، ولی نگذاشت اشکش را دشمن ببیند و دشمن شاد شود.

استاندار خوزستان در پیام خود افزوده است: چهارم خرداد روز گرامیداشت مقام و جایگاه ۲ هزار و ۶۰۰ شهیدی است که یا با اصابت ۱۷۶ موشک و صد‌ها راکت و توپ از دزفول تا خدا پرگشودند و یا در نبرد تن به تن در جبهه‌های نبرد، به شهادت رسیدند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: چهارم خرداد روز تعظیم در مقابل زنان غیوری است که در جبهه، پشت جبهه، خانه، محل کار، مسجد، بسیج، بیمارستان و در همه جا و همه‌ی صحنه ها، حضور داشتند. مادرانی که در مسجد برای رزمندگان دستکش و شال و لباس می‌دوختند و کلوچه و غذا آماده می‌کردند، در خانه شهید پرورش می‌دادند، همسران شان را برای حضور در جبهه بدرقه می‌کردند و در حالی که در تنگنای اقتصادی بودند، اما باز هم صبورانه در شهر مقاومت می‌کردند.
استاندار خوزستان در پیام خود آورده است: چهارم خرداد روز اسوه‌هاست. کودکان دزفول، نوجوانانی که با مشقت درس می‌خواندند و در فرصت مناسب دست در شناسنامه می‌بردند و به جبهه می‌رفتند و گاه هرگز بر نمی‌گشتند.

وی افزوده است: چهارم خرداد روز کوچه‌های مقاوم دزفول، روز مساجد و جلسات قرائت قرآن، روز بیمارستان افشار و یا زهرا، روز سپاه دزفول، روز پادگان و پایگاه هوایی دزفول است. چهارم خرداد روز امام جمعه‌ای (آیت الله قاضی امام جمعه فقید دزفول) است که با وجود کهولت سن و بیماری هیچ گاه، شهرش دزفول را خالی نگذاشت و هرگز از شهر بیرون نرفت؛ چهارم خرداد متعلق به کودکان، نوجوانان، جوانان، زنان، مردان و همه‌ی مردم مقاوم و نجیب و فهیم امروز دزفول نیز هست.

استاندار خوزستان در پایان این پیام با خطاب به مردم دزفول که به خود ببالید که در چنین زمین مقدسی زندگی می‌کنید بیان کرده است: اینجانب فرارسیدن چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری، روز دزفول را به محضر خانواده‌های محترم شهیدان و همه شهروندان گرانقدر این شهر عزیز در دزفول، تبریک عرض می‌کنم.

چهارم خرداد ثبت روزی در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی به نام روز مقاومت و پایداری یادآور شهری است که اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد،۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ هم نتوانست مقاومت و پایداری مردم آنرا در هم شکند. به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی گردید و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها