صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - 05 July 2023
رئیس کمیته صنعتگران و تولیدکنندگان ایران اسلامی ستاد مردمی حامیان سید ابراهیم رئیسی گفت: صنعت و تولید دچار رکود شده و مسئولان مربوطه نیز این حوزه را رها کرده‌اند.
کد خبر: ۹۳۴۸۴۲۰
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

به گزارش بسیج، محسن نوری صبح دوشنبه در حاشیه دیدار با جمعی از صنعتگران اظهار کرد: تسلط و ارائه برنامه‌های سید ابراهیم رئیسی در مناظره اخیر در حوزه اقتصاد به ویژه بیان درد دل‌های فعالان بخش تولید و مشکلات و گرفتاری‌های صنعتگران برآمده از دلسوزی و پیگیری‌های مستمر ایشان برای حل مشکلات حوزه اقتصادی و کارآفرینان است.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر تولید, پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها بیان کرد: رئیسی در عمل شعار سال و فرمان مقام معظم رهبری را سر دست گرفته‌اند و ما به عینه شاهدیم که چه دستوراتی بر روی درخواست‌های کارخانه‌داران می‌دهند و تمامی گزارشات و شکایات را دریافت می‌کنند و پیگیری می‌کنند.

رئیس کمیته صنعتگران و تولیدکنندگان ایران اسلامی ستاد مردمی حامیان سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: وی در سفرهای استانی وقت می‌گذارد و بین تولیدکنندگان حاضر می‌شود و با سعه‌صدر گلایه‌ها و درد دل‌های فعالان صنعت را می‌شنود و با بررسی و عیب‌یابی دستور اجرایی صادر می‌کند.

وی ادامه داد: همکارانشان تا حصول نتیجه با ما همکاری می‌کنند و نمی‌گذارند کار رها شود و حتماً تا رفع موانع و فعالیت کارخانه پای کار هستند.

صنعت و تولید دچار رکود شده است

نوری با بیان اینکه صنعت و تولید دچار رکود شده و مسئولان مربوطه نیز این حوزه را رها کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود از برکات سفرهای استانی رئیسی و پیگیری‌های مجموعه قوه قضائیه حدوداً ۲ هزار واحد تولیدی احیا و به چرخه اقتصاد ایران وارد شده‌اند که از برکات این اقدام بازگشت به کار حداقل ۱۶ هزار نفر در دو سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه تولید تشنه و محتاج نگاه جهادی و انقلابی برای رفع مشکلات و بروکراسی‌های دست و پاگیر است، گفت: دستگاه‌های متولی صنعت با هم هماهنگی و تعامل ندارند و این وسط سرمایه‌گذار ضرر می‌کند.

رئیس کمیته صنعتگران و تولیدکنندگان ایران اسلامی ستاد مردمی حامیان سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: تولیدکنندگان با هزاران امید سرمایه و دارایی خود را برای کمک به اقتصاد ایران اسلامی وارد عرصه کرده‌اند و بعضاً مجوزهای لازم را با هزار زحمت گرفته‌اند اما حمایت‌های لازم از سوی دولت انجام نمی‌شود و الان شاهدیم کارخانه‌های زیادی ورشکسته شده‌اند یا خط تولیدشان نیمه‌کاره رها شد و پرسنل و کارگرانشان را اخراج کرده‌اند.

دولت تولیدکنندگان را فراری داده است

وی ادامه داد: عده زیادی از سرمایه‌داران هم از دست دولت فرار و در کشورهای دیگر اقدام به راه‌اندازی خط تولید کرده‌اند و تخصص و اعتبارشان را به کشور دیگری برده‌اند که باعث تأسف است.

نوری با بیان اینکه مناظره اقتصادی عیار برخی از نامزدهای وضع موجود را عیان کرد، خاطرنشان کرد: مردم به عینه دیدند که چه تفکری این سال‌های سکان اقتصادی کشور را در دست داشته و چه بلایی بر سر فعالان حوزه تولید و صنعت اقتصاد کشور آورده‌اند.

وی بیان کرد: توقع ما این بود که آقای همتی که یکی از مسببان اصلی وضعیت اسفبار اقتصادی کشور است به سوالات مطرح شده جواب قانع‌کننده بدهد نه اینکه با فرافکنی و توهین و تخریب از عرصه پاسخگویی فرار کند.

رئیس کمیته صنعتگران و تولیدکنندگان ایران اسلامی ستاد مردمی حامیان سید ابراهیم رئیسی متذکر شد: همتی باید پاسخگوی از بین رفتن سرمایه صنعتگران و بیکار شدن کارگران و عوامل دخیل در عرصه تولید باشند حال اینکه چطور با این شرایط عذاب وجدان ندارند و در عین حال مدعی و طلبکارانه می‌تازند جای تعجب دارد و مطمئنم روزی در مقابل قانون باید پاسخگو باشند.

ارسال نظرات