صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 May 2023
حجت الاسلام خدادادی گفت: دشمنان در حال ایجاد مرجعیت علمی با استفاده از تالیف کتب و منابع و برگزاری کرسی های اسلام شناسی در دانشگاه های دنیا هستند و لذا می طلبد هوشیارانه در مقابل توطئه ها و فتنه انگیزی های دشمنان عمل کرد و گام برداشت.
کد خبر: ۹۳۵۳۲۶۱
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام خدادادی، مدیر ارتباطات و بین الملل دانشکده هدی، روز چهارشنبه در نشست فرهنگی" امام رضا علیه السلام و رسالت جهانی ما"، در موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(ص) شهرستان ساوه با اشاره به جمعیت یک میلیارد و هشتصد میلیون نفری مسلمانان جهان و رسالت تبلیغ تمدن جهانی اسلام، گفت : اکثریت بشر از این تمدن و دین جهانی اطلاع کافی ندارند و اگرچه این دین و ظرفیت آن جهانی است، اما در مرحله تبیین،تبلیغ و تحقق؛ دین جهانی نیست و این وظیفه طلاب را سنگین می کند تا گام های آنها جدی ترو در راستای جهانی شدن حرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به نکاتی از سیره سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امام رضا(ع)، افزود: نکاتی در سیره سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امام رضا علیه السلام وجود دارد که می تواند در ابعاد جهانی الگوی تبیین این تمدن و دین جهانی باشد.

مدیر ارتباطات و بین الملل دانشکده هدی ادامه داد: اولین رویکرد سیره امام رضا(ع) با توجه به حدیث قدسی سلسله الذهب؛ رویکرد توحیدی و پیوند آن با ولایت است که محور اصلی دین جهانی را توحید قرار داده است.

وی با بیان اینکه تصویری که امام رضا(ع) از اسلام ارائه کرده اند، تصویر جامع و کاملی است، گفت: این تصویر متناسب با نظام سازی است.

مدیر ارتباطات و بین الملل دانشکده هدی ادامه داد: رویکرد دیگر سیره امام رضا(ع) بسط، تعمیق و عقلانیت است و حضرت رضا(ع) در دوران حیات با برکتشان از یک طرف قدرت عقلانی و برتری فکری شیعه را به عرصه ظهور گذاشتند و از طرف دیگر میل اسلام را با افکار و تمایلات دیگر نشان دادند.

خدادادی با اشاره به تلاش های امام رضا(ع) در مبارزه با مکتب های انحرافی بیان کرد:سیره چهارم حضرت رضا(ع) مبارزه با شبهات و ارائه دلایل محکم و مستند بود که با سعه صدر در مناظرات و همراه با منطق مستحکمی که از اسلام ارائه دادند توانستند با شبهات مبارزه جدی کنند.

وی افزود: توصیه به علم آموزی و تربیت شاگرد رویکرد پنجم سیره امام رضا(ع) است و در واقع تربیت کادر و نیروی انسانی با محوریت علم که بتواند اسلام را در بخش های مختلف گسترش و تبلیغ کند به عنوان رویکرد پنجم می باشد.

خدادادی اضافه کرد: امروزه طلاب حوزه های علمیه با تکیه بر سیره رفتاری حضرت رضا(ع) می توانند ظرفیت جدی برای تبیین و تحقق اسلام در خارج از مرزها باشند .

وی، ظرفیت سازیِ هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو و نفوذ محبت اهل بیت (ع) در ایرانیان و تبدیل پایگاه شیعیان را رویکرد دیگر سیره امام رضا علیه السلام خواند و افزود: هجرت یکی از متغیرهای جدی در تبیین دین جهانی است و در عصر غیبت این هجرت زمینه ساز و مقدمه ای برای ظرفیت سازی غیر محلی و غیر منطقه ای و کمک کننده در تبیین دین اسلام می باشد.

مدیر ارتباطات و بین الملل دانشکده هدی گفت: مناظرات امام رضا(ع) و ورود نرم به ساحت تمدن های دیگر و ارتباط با آنان این آمادگی را در مخاطبین ایجاد کرد که معارف حقه اهل بیت(ع) و اسلام را بپذیرند.

وی با اشاره به تهدیدات جهانی در موضوعات اسلام شناسی، استشراق و شیعه پژوهی در عالم غرب، بیان کرد: در گذشته رویکرد حوزه های علمیه و مبلغین؛ جهانی نبوده است، لذا دشمن از این خلاء استفاده کرده و به نام اسلام شناسی، شرق شناسی و شیعه پژوهی؛ مراکز و اندیشکده هایی تاسیس کرده است.

خدادادی افزود: اندیشمندانی در غرب و در فضای آکادمیک به طور جدی بر شناخت اسلام و تشیع کار می کنند و از تشیع تصویر سازی می کنند تا موجب ضعف مرجعیت علمی مسلمانان شوند.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان در حال ایجاد مرجعیت علمی با استفاده از تالیف کتب و منابع و برگزاری کرسی های اسلام شناسی در دانشگاه های دنیا هستند و لذا می طلبد هوشیارانه در مقابل توطئه ها و فتنه انگیزی های دشمنان عمل کرد و گام برداشت.

ارسال نظرات