صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۲ - 28 June 2023
فرمانده سپاه شهرستان جیرفت گفت: در راستای تسریع در امر واکسیناسیون کرونا مرکز واکسیناسیون شهید حاج‌قاسم سلیمانی توسط سپاه با ۵ تیم راه‌اندازی شده و از امروز پذیرش داریم.
کد خبر: ۹۳۵۹۰۸۵
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج کرمان:فرمانده سپاه شهرستان جیرفت مهار ویروس کرونا را یکی از برنامه ها و اولویت های سپاه برشمرد و افزود: این مرکز واکسیناسیون با محوریت سپاه شهرستان برای کمک‌رسانی به مجموعه بهداشت و درمان در تسریع روند واکسیناسیون گروه های هدف راه اندازی می شود.

 

وی بیان کرد: از آنجایی که این روزها در منطقه با پدیده شوم و منحوس ویروس جهش یافته کرونا موسوم به دلتای هندی مواجه هستیم بنابراین علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی، ضروری است که در روند واکسیناسیون جامعه هدف تسریع شود.

 

بهروز ابراز کرد: با اقدام مجموعه بهداشت و درمان شهرستان در حال حاضر ۲ مرکز واکسیناسیون با تعداد اندکی نیرو در سطح شهر جیرفت فعال است که برای تسریع در روند واکسیناسیون گروه های هدف این امکانات کافی نیست و مجموعه بهداشت و درمان نیاز به حمایت دارند.

 

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت ادامه داد: طبق برآوردهای مجموعه بهداشت و درمان شهرستان اگر روند واکسیناسیون گروه های هدف با همکاری مرکز واکسیناسیون سپاه انجام شود آنها می توانند ظرف مدت تقریبی ۳ ماه گروه های هدف را واکسینه کنند.

 

وی ابراز کرد: به همین منظور سپاه شهرستان با برخورداری از ظرفیت های خوبی همچون بسیج جامعه پزشکی که متشکل از نیروهای بسیجی فارغ التحصیل است و با راه اندازی این مرکز قصد دارد در تسریع روند واکسیناسیون در کنار مجموعه بهداشت و درمان شهرستان خدمت رسانی کند.

 

بهروز اظهار کرد: شاید بتوان گفت؛ مرکز واکسیناسیون سپاه شهرستان جیرفت اولین مرکز مستقل سپاه در سطح استان و حتی کشور باشد که با استفاده از پزشکان و پرستاران بسیجی خدمات واکسیناسیون را ارائه می دهد البته واکسن توسط مجموعه بهداشت و درمان تامین می شود.

 

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت اضافه کرد: پیش بینی می شود روزانه بیش از ۵۰۰ نفر در این مرکز واکسینه شوند و ان شاء الله مرکز واکسیناسیون سپاه جیرفت تا پایان دوران واکسیناسیون عمومی کرونا فعال بوده و به عموم مردم خدمت رسانی می کند.

 

وی با بیان این مطلب که مرکز واکسیناسیون سپاه در حسینیه شهدا جیرفت راه اندازی شده است، عنوان کرد: این حسینیه همواره در بحران ها مرکز کارهای خیر خواهانه بوده چنانچه در دوران دفاع مقدس مرکز اعزام رزمندگان و بسیجیان به جبهه ها بوده و در هنگام وقوع بلایای طبیعی همچون سیل پایگاه جمع آوری کمک های مردمی بوده است.

 

بهروز با اشاره طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، تاکید کرد: این طرح در راستای کنترل بیماری کرونا شامل بیمار یابی، پیشگیری، رهگیری و همچنین توزیع بسته های معیشتی در بین خانواده های بی بضاعت آسیب دیده از کرونا بوده و همچنان با قوت در حال اجرا است.

 

فرمانده سپاه جیرفت با بیان این مطلب که هر کجا مردم نیاز به کمک داشته باشند سپاه وارد عمل می شود، ابراز کرد: در پی بارش شدید باران طی روزهای گذشته و جاری شدن سیلاب، بسته های معیشتی در بین سیل زدگان بخش اسماعیلی توزیع شده و تا حد امکان در بحث کنترل سیلاب اقدام عملی انجام شده است.

 

وی ادامه داد: از آنجایی که در آستانه عید سعید قربان قرار داریم بنابراین حوزه مقاومت بسیج عشایری شهرستان برای کمک به نیازمندان اجرای طرح نذر قربانی و توزیع گوشت نذری را در دستور کار قرار دارد.

 

بهروز در خاتمه یادآور شد: ویروس جهش یافته کرونا موسوم به دلتا که امروز در شهرستان درگیر آن هستیم سرایت‌ پذیری به مراتب بیشتری از انواع قبلی آن دارد و ضروری است همشهریان نکات بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

ارسال نظرات